logo

کد خبر : 13837
تاریخ خبر : 1394/06/17
تولید بنزین با کیفیت در پتروشیمی‌ها

تولید بنزین با کیفیت در پتروشیمی‌ها

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">در گذشته بنزین تولیدی اکتان&zwnj;افزا بوده بنابراین به ادعای مسولان نفتی این نوع بنزین سبب آلودگی در محیط زیست می&zwnj;شد این درحالیست که معاون وزیر نفت خبر از تولید بنزین در پتروشیمی&zwnj;ها می&zwnj;دهد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ عباس کاظمی در خصوص سوال خبرنگار ما مبنی براینکه پالایشگاه شازند با ظرفیت کامل تولید نمی کند اظهار داشت: پالایشگاه شازند طبق زمانبدی ۶۰ روز در فصل بهار در تعمیرات اساسی بوده و از اول تیرماه با ظرفیت کامل واحد بنزین‌سازی آن فعال شده است.

وی ادامه داد: در این پالایشگاه روزانه ۱۶میلیون ۵۰۰هزار لیتر بنزین یورو۴ تولید می‌شود به طوری که بیش از ۲۵درصد بنزین کشور را تامین می کند. این بنزین در اراک و کرج و تهران توزیع می شود.

کاظمی تاکید کرد: همچنین در این پالایشگاه حدود ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو۴ تولید و در شهرهای اراک و کرج تهران و مشهد توزیع می شود.

 مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در پاسخ به این سوال که ایران گازوئیل با قیمت پایین‌تر از فوب به فروش می رساند گفت: فروش گازوئیل با امور بین‌الملل است و صحت ندارد قیمت توسط بازار تعیین می‌شود.

وی در ادامه در خصوص دریافت ریفرمیت افزود: ریفرمیت از پتروشیمی‌ها دریافت نمی‌کنیم پتروشیمی بندرامام اخیرا تغییراتی در خط تولید داشته و سیستم بنامی جذب بنزن ایجاد کرده که بنزین با مشخصات یورو۴ تولید می کند. همکاران ما از عید امسال با پتروشیمی بندر امام همکاری داشتند . بنزین نه اکتان افزاست و نه ریفرمیت.

 

 


منبع: باشگاه خبرنگاران