logo

کد خبر : 13777
تاریخ خبر : 1394/06/15
افزایش قیمت خودرو به تأخیر افتاد/ احتمال استیضاح وزیر صنعت قوت گرفت!

افزایش قیمت خودرو به تأخیر افتاد/ احتمال استیضاح وزیر صنعت قوت گرفت!

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">روزنامه دنیای اقتصاد درباره بازار خودرو گزارش داده است: خودروسازان داخلی در حالی قصد داشتند طی هفته جاری قیمت محصولات خود را افزایش دهند که به نظر می&zwnj;رسد انتقاد چند روز پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت از حامیان کمپین &laquo;خرید خودرو صفر ممنوع&raquo;، پروژه آن&zwnj;ها را به تأخیر انداخته است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  از دید منتقدان، وزیر صنعت در شرایطی به انتقاد از کمپین خودرو پرداخته که به نظر می‌رسد مشتریان و مردم عادی حامیان و اعضای این کمپین را تشکیل می‌دهند و از همین رو اظهارات نعمت‌زاده به‌نوعی افکار عمومی را تحت‌تاثیر قرار داد. هر چه هست، نعمت‌زاده روزهای سختی را پس از اظهاراتش گذراند و در نهایت با عقب نشینی از موضع قبلی‌اش، مشتریان را ولی نعمت دانست تا کمی از انتقادها علیه خود بکاهد.


اظهارات وزیر صنعت اما برای خودروسازان نیز بسیار گران تمام شد، چه آنکه آن‌ها (شرکت‌های خودروساز) قصد داشتند دیروز قیمت جدید محصولات خود را اعلام کنند، اما با توجه به حواشی مربوط به گفته‌های نعمت‌زاده، این اتفاق رخ نداد.



پروژه افزایش قیمت خودرو به هفته پیش برمی گردد، چه آنکه احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان عنوان کرده، خودروسازان می‌خواهند قیمت محصولات خود را بالا ببرند و حتی سایپا نیز رسماً اعلام کرد قصد افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت خودروهای خود را دارد. با این حال، تندی اظهارات وزیر صنعت به حدی بوده که خودروسازان صلاح دیده‌اند افزایش قیمت را به عقب انداخته و فعلاً حرفی از آن به میان نیاورند.


البته به اعتقاد کارشناسان، هیچ بعید نیست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از شرکت‌های خودروساز داخلی خواسته باشد تا برای تلطیف فضا، فعلاً پروژه افزایش قیمت را معلق نگه دارند. در واقع هم‌اکنون حواشی علیه وزیر صنعت به حدی است که کوچک‌ترین حاشیه و اتفاقی در صنعت خودرو کشور می‌تواند به ضرر شخص وزیر و مسوولان صنعتی کشور تمام شود و حتی با توجه به برنامه پیشین نمایندگان مجلس شورای اسلامی امکان استیضاح وی، نیز وجود دارد.

 

 


منبع: دنیای اقتصاد