logo

کد خبر : 13741
تاریخ خبر : 1394/06/13
رشد 28 درصدی صادرات فرآورده های لبنی مازندران در سال جاری
اختصاصي/رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد

رشد 28 درصدی صادرات فرآورده های لبنی مازندران در سال جاری

<p><span style="font-size: larger;">صادرات فرآورده های لبنی مازندران طی چهارماهه نخست سال 94 با افزایش 28 درصدی روبرو بوده است .</span></p>

محمد محمدپور عمران پیش از ظهر امروز در گفت و گو با مازند اصناف گفت: صادرات فرآورده های لبنی مازندران طی چهارماهه نخست سال جاری با افزایش 28 درصدی روبرو بوده است .

وی تصریح کرد : صادرات فرآورده های لبنی درچهارماهه ابتدایی سال 94  بیش از88 میلیون دلاربوده که با افزایش حدود 20 میلیون دلاری شاهد رشد 28 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال 93 می باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده های لبنی درچهار ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از31 درصد رشد داشته است به طوری که از رقم  49947 تن به 65259 تن افزایش یافت.

محمدپور در ادامه در خصوص مهمترین بازارهای هدف این محصولات اظهار کرد: مهمترین بازارهای هدف محصولات و فرآورده های لبنی مازندران، کشورهای عراق ، کویت و عربستان و همچنین کشورهای حاشیه دریای خزر هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان با اشاره به این موضوع که صنعت لبنیات در کشور و استان به عنوان یکی از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی بوده که نقش بسیار مهمی در اشتغال وتوسعه اقتصادی ایفا می نماید؛ تاکید کرد: با توجه به رفع مشکل صادرات این محصولات به روسیه و اخذ مجوز صادرات انتظار داریم شاهد رشد صادرات محصولات شرکت کاله و یا شرکهای صادراتی مشابه در استان در باقی مانده سال جاری باشیم .


انتهای پیام/