logo

کد خبر : 13724
تاریخ خبر : 1394/06/13
تقویت تعاونی‌ها راهکار کاهش بیکاری در جامعه است/ لزوم خرید تضمینی برنج کشاورزان توسط دولت
خطيب‌ جمعه محمودآباد:

تقویت تعاونی‌ها راهکار کاهش بیکاری در جامعه است/ لزوم خرید تضمینی برنج کشاورزان توسط دولت

<p><span style="font-size: larger;">خطیب&zwnj; جمعه محمودآباد تقویت تعاونی&zwnj;ها را راهکار اساسی کاهش بیکاری در کشور دانست.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حجت‌الاسلام سید‌داوود موسوی در خطبه‌های این‌ هفته نماز‌ جمعه محمودآباد با اشاره به فرا‌ رسیدن هفته تعاون گفت: در فرهنگ کشورمان، چه فرهنگ اسلامی و چه فرهنگ‌ ایرانی همواره نقش تعاون برجسته بوده‌ است.

وی افزود: با پیشرفته‌ شدن نظام اقتصادی، تولیدی و اجتماعی این نقش بیش‌ از گذشته نمایان شد تا جایی که در قانون‌ اساسی در تشریح اقتصاد کشور از اقتصاد تعاونی به‌عنوان یکی از ارکان سه‌گانه اقتصادها نام‌ برده می‌شود.

خطیب‌ جمعه محمودآباد راه برون‌رفت از اقتصاد دولتی را توجه جدی به بخش اقتصاد تعاونی دانست و اظهار کرد: تقویت تعاونی‌ها در عرصه‌های مختلف کمک شایانی به رفع مشکلات اقتصادی می‌کند.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های اصلی کاهش بیکاری در جامعه و در واقع بهترین و با‌ ضمانت‌ترین راه، تقویت تشکل‌های تعاونی است که در این راه باید با اراده مردم در عرصه‌های مختلف انجام شود.

وی در ادامه به روز سینما اشاره کرد و گفت: جلوه‌های هنر نمایش و برجسته‌ کردن الزامات فرهنگی و اجتماعی کشور همواره یکی از نافذترین و اثرگذارترین شیوه‌های فرهنگی بوده است.

خطیب‌ جمعه محمودآباد نقش سینما در جهان را یکی از راه‌های استعمار و استثمار ملت‌ها قلمداد کرد و افزود: برای مبارزه فرهنگی و مقابله با تهاجم‌ فرهنگی باید سینمایی اصیل با هنرمندان متعهد پا در میدان گذاشته و با خلق آثاری پاک و ماندگار دین خود را به نسل‌ جوان کشور و دیگر اقشار جامعه ایفا کند.

موسوی اضافه کرد: ساخت فیلم ارزشمند پیامبر اعظم‌(ص) یکی از شاهکارهای بزرگ هنر سینمای جهان اسلام است که آثار و برکات خوبی را به دنبال دارد.

وی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور گفت: این روز در هر سال یادآور اوج قساوت و ددمنشی حکومت پهلوی بر علیه مردم انقلابی تهران است و این روز یکی موجب اوج‌گیری فعالیت‌های انقلابی و زبانه‌کشیدن آتش خشم ملت بر علیه آمریکا و دست‌نشانده فاسدش یعنی حکومت پهلوی بود.

خطیب‌ جمعه محمودآباد همچنین با اشاره به حمایت گذشته دولت‌ها از بخش کشاورزی گفت: در سال‌های گذشته دولت کود، سم و نهاده‌های کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار می‌داد اما امروز نه‌تنها این حمایت صورت نمی‌گیرد بلکه کشاورز با کمترین قیمت محصول برنج را به دست دلالان می‌دهد و در‌ واقع سود اصلی را افراد سودجو می‌برند.

موسوی در پایان خواستار ورود جدی و با‌ تدبیر دولت در حمایت از خرید تضمینی برنج در مازندران شد و گفت: این کار می‌تواند از طریق سازمان تعاونی روستایی و اتحادیه‌ها صورت پذیرد تا محصول برنج کشاورزان مستقیم در اختیار دولت قرار گیرد.

 

منبع:فارس