logo

کد خبر : 13694
تاریخ خبر : 1394/06/11
فعالیت 53 اتحادیه صنفی در بابل/مالیات و ارزش افزوده اصلی ترین مشکل بازار بابل
اختصاصي/ رئيس اتاق اصناف بابل مطرح کرد

فعالیت 53 اتحادیه صنفی در بابل/مالیات و ارزش افزوده اصلی ترین مشکل بازار بابل

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مالیات و ارزش افزوده فشار عجیبی را به به بدنه بازار بابل وارد کرده که این موضوع سبب مراجعه فراوان بازاریان به اتاق اصناف جهت ابراز گلایه و در خواست مرتفع سازی آن گردیده است.</span></p>

حسین لعلی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: 23 هزار واحد صنفی در بابل در حال فعالیت هستند.


وی افزود: وجود 53 اتحادیه صنفی در بابل نشان از پویایی و تنوع صنوف در بازار بابل را دارد.


رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: اتحادیه خواروبار و لبنیات با بیش از هزارو 700 عضو بزرگترین و اتحادیه محصولات فرهنگی با 100 عضو کوچکترین اتحادیه های صنفی بابل قلمداد می شوند.


وی در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص چالش ها و مشکلات عمده بازاریان و اصناف بابل اظهار کرد: مالیات و ارزش افزوده فشار عجیبی را به به بدنه بازار بابل وارد کرده که این موضوع سبب مراجعه فراوان بازاریان به اتاق اصناف جهت ابراز گلایه و در خواست مرتفع سازی آن گردیده است.


لعلی در ادامه  تداخل صنفی را  یکی از مشکلات عمده و چند ساله بازار بابل عنوان و خاطر نشان کرد: تداخل صنفی امان بازار و اتحادیه های صنفی را بریده است و ما منتظر بخش نامه ها و قوانین از سوی مراجع بالادست هستیم تا ببینیم این معضل را چگونه باید حل کنیم.


این عضو هیات مدیره اتاق اصناف بابل در پاسخ به این سوال که برای ساماندهی دستفروشان منطقه موزیرج بابل چه تدابیری را اندیشیده اید؛ اذعان کرد: این مسئله و حل و فصل آن در حیطه ی وظایف شهرداری بابل است که طبق مکاتباتی که انجام گردید در آینده ای نزدیک ساماندهی دستفروشان موزیرج از سوی شهرداری صورت خواهد پذیرفت.


رئیس اتاق اصناف بابل در پایان در خصوص علت استعفای تاجداران دبیر اسبق اتاق اصناف این شهرستان پاسخ داد: خستگی مفرط  ناشی از کار چندین ساله در اتاق اصناف، رسیدگی به کارهای شخصی و ابراز نارضایتی از برخی مسائل موجود، موجب انصراف ایشان از همراهی با اتاق اصناف بابل گردید.


انتهای پیام/