logo

کد خبر : 13660
تاریخ خبر : 1394/06/09
 افتتاح سردخانه یک‌‌هزار تنی اتحادیه تعاونی شهرستان نور
رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان نور خبر داد

افتتاح سردخانه یک‌‌هزار تنی اتحادیه تعاونی شهرستان نور

<p><span style="font-size: larger;">رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان نور از افتتاح سردخانه یک&zwnj;هزار تنی اتحادیه تعاونی در این شهرستان خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  امشب و در آخرین روز از هفته دولت با حضور استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی استان، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی، خانواده شهدا، سهامداران شرکت تعاونی و مردم منطقه دو پروژه خدماتی کشاورزی و تولیدی در شهرستان نور افتتاح و بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان نور در مراسم افتتاح سردخانه یک‌هزار تنی شرکت تعاونی روستایی این شهرستان، اظهار کرد: شبکه تعاونی شهرستان نور دارای پنج شرکت تعاونی کشاورزی، 11 تعاونی روستایی و یک اتحادیه شهرستان با 20 هزار سهامدار که همگی از کشاورزان تابعه شهرستان هستند، است.

فضل‌الله دهقان‌حداد افزود: احداث سردخانه یک‌هزار تنی شرکت تعاونی با چهار سالن 250 تنی، سه سالن 250 تنی بالای صفر و یک سالن 250 تنی زیر صفر در شش ماهه نخست سال 92 مجوز دریافت کرد و با صرف هزینه یک‌میلیارد و 230 میلیون تومان تکمیل و امروز افتتاح شد.

وی تصریح کرد: 541 میلیون تومان از هزینه احداث این سردخانه توسط سهامداران به عنوان سهم آورده و بقیه از تسهیلات بانکی استفاده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه در کشور به دلیل نبود سردخانه کافی حدود 29 میلیون تن ضایعات محصولات کشاورزی در سطح کشور داریم که احداث و افزایش سردخانه شاهد کاهش و جلوگیری از فساد محصولات کشاورزی و ضایعات می‌شویم.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان نور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، اشتغال پایدار و افزایش درآمد پایدار و نیز رونق اقتصادی، کاهش واردات و افزایش صادرات را از دیگر مزایای احداث سردخانه عنوان کرد.

دهقان‌حداد از برنامه‌ریزی برای احداث فاز بعدی سردخانه یک‌هزار تنی در ادامه فاز نخست خبر داد و ادامه داد: در صورت تامین اعتبار فاز بعدی را با ظرفیت هزار تن آغاز می‌کنیم.

فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم اظهار کرد: با وجود شرایط دشوار اقتصادی، دولت در حوزه‌های مختلف مسیر امیدواری را طی می‌کند.

هادی خنجری توفیقات در مذاکرات هسته‌ای را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی عنوان کرد و آن را سبب رونق اقتصاد کشور دانست.

 

فارس