logo

کد خبر : 13613
تاریخ خبر : 1394/06/07
کسب رتبه هشتم مازندران در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کشور
اختصاصي/رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

کسب رتبه هشتم مازندران در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کشور

<p><span style="font-size: larger;">مازندران در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی موفق به کسب رتبه هشتم در سطح کشور شد.</span></p>

محمد محمدپور عمران پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگارمازنداصناف گفت:سازمان صنعت ،معدن وتجارت  مازندران که هر ساله در جهت حمایت از تولید وصنایع استان و دریافت منابع مالی از محل صندوق مذکور اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است؛ در سال گذشته با همت و پیگیری های بعمل آمده در زمینه استفاده از منابع صندوق مازندران، موفق به کسب رتبه هشتم در کشور شد.



وی در ادامه تصریح کرد: یکی از راه های دستیابی به رشد اقتصادی، سرمایه گذاری جدید در استانها بر اساس مزیت های منطقه ای و مطالعات امکان سنجی صورت گرفته می باشد که می تواند اولویتهای استانها را در حوزه سرمایه گذاری مشخص نماید .



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: از جمله کمک ها و مشوق هایی که می تواند به روند این سرمایه گذاریها سرعت بخشیده و برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه نماید؛ تسهیلات بانکی با سود منطقی و قابل توجیه می باشد.



محمدپور با بیان اینکه یکی از محل های تامین منابع تسهیلاتی، صندوق توسعه ملی می باشد، اذعان کرد: که مطابق ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت وگاز ومیعانات گازی و فراورده های نفتی به ثروتهای ماندگار ،مولد وسرمایه های زاینده اقتصادی ونیز حفظ سهم نسلهای آینده از منابع نفت وگازتشکیل شده ومصارف آن نیز در جهت اعطای تسهیلات به بخشهای خصوصی، تعاونی و بنگاههای اقتصادی متعلق به موسسات غیر دولتی . . . با هدف تولید و توسعه سرمایه گذاری های دارای توجیه فنی ، مالی و اقتصادی است .


وی اعلام کرد: سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان مازندران هر ساله در جهت حمایت از تولید وصنایع استان و دریافت منابع مالی از محل صندوق مذکور اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده وپیگیری های استانی وفرا استانی را جهت استفاده حداکثری از این منابع می نماید.



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان یادآور شد : ما می توانیم از ظرفیت های بیش تری از صندوق استفاده نمائیم و از همه ی فعالان در بخش خصوصی و مدیران اجرایی  دعوت می نمائیم تا کمک نموده  و از ظرفیت هایی بیشتری از منبع  برخوردار شویم و این فضای بدست آمده را بهبود دهیم .


انتهای پیام/