logo

کد خبر : 13521
تاریخ خبر : 1394/06/05
 برجام موانع تحقق اقتصاد مقاومتی را رفع می کند

برجام موانع تحقق اقتصاد مقاومتی را رفع می کند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">وزیر امور خارجه ایران گفت: برجام موانعی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد را بر می دارد.</span><br /> &nbsp;</p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر نقش برجام در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: با اجرایی شدن این برنامه بسترهای لازم برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی فراهم و دست برنامه ریزان برای تقویت اقتصاد کشور باز می شود .


وی ادامه داد: تحقق کامل این راهبرد نیازمند عزم ملی، مشارکت همگانی ، برنامه ریزی و سیاستگذاری های دولت ابرای استفاده از این فرصت ها است.


وزیر امورخارجه کشورمان برجام را فرصتی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای کشورمان دانست و گفت: لازم است با لحاظ کردن این فرصت ، امکان بیشترین بهره برداری را از آن داشته باشیم.


وی اضافه کرد : با اجرایی شدن برجام، تحریم ها دو تا سه ماه آینده رفع می شود اما روند تاثیرگذاری منافع آن و سرمایه گذاری در ایران به زمان بیشتری نیاز دارد.


ظریف با بیان اینکه مسائلی مانند افزایش صادرات نفتی و استفاده از تسهیلات بانکی و مالی بین المللی در یک لحظه اتفاق نمی افتد، افزود: تحریم ها مانند وزنه ای بودند که به دست و پای کشورمان بسته شده بود اما با باز شدن آنها امید است که مردم و بخش خصوصی به خوبی از این فرصت بهره برداری کند.

 

 

 

تراز