logo

کد خبر : 13514
تاریخ خبر : 1394/06/04
اصناف پایبند به قوانین هستند /سازمان امور مالیاتی بانک اطلاعاتی به روز ندارد
عضو کميسيون اقتصادي مجلس

اصناف پایبند به قوانین هستند /سازمان امور مالیاتی بانک اطلاعاتی به روز ندارد

به گزارش مازند اصناف؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف همیشه از بعد سیاسی ، اقتصادی و دینی پشتیبان نظام و انقلاب بوده و ثابت کرده اند که پایبند به قوانین هستند .


رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: سازمان امور مالیاتی باید بانک اطلاعاتی قوی و به روز داشته باشد که بتواند مالیات ها را به درستی تعیین کند تا در شرایط فعلی تنها اصناف و کارمندان متحمل فشارهای سنگین مالیاتی نشوند.


وی با بیان اینکه تاکنون سازمان امور مالیاتی بانک اطلاعاتی تکمیل و به روز نداشته است، اظهار کرد: نبود بانک اطلاعاتی جامع برای سازمان امور مالیاتی نقطه ضعف محسوب می شود و باید زیر ساختهای اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی را برای شناسایی و بررسی دقیق تر تقویت کرد.


زارع ادامه داد: مساله مهم دیگر در تعیین مالیات ها اخذ مالیات بر ارزش افزوده است که فشارهای سنگینی را برای صنوف داشته و به عنوان مثال صنف سنگبری که تاکنون مشمول مالیات برارش افزود نبود، به یکباره باید مالیات برارزش افزوده را پرداخت کند و این مساله باعث تعطیلی تعداد زیادی از اعضای این صنف شده است.


وی افزود: اصناف در همه شرایط مالیات را پرداخت می‌کنند و اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل می‌دهند ؛ حتی دسته از واحدهایی که اظهارنامه نداشته باشند، در نهایت مالیات علی الراس برای آنها تعیین می شود .


زارع تصریح کرد: شرکت هایی که فرار مالیاتی دارند مجرم هستند و باید شناسایی و در فهرست سازمان امور مالیاتی قرار بگیرند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس از برگزاری جلسه بین مسئولان اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی برای رفع سوء تفاهم های پیش آمده استقبال می‌کند .

 

 

 

 

 

اصناف ایران