logo

کد خبر : 13489
تاریخ خبر : 1394/06/04
عدم برگزاری دوره های آموزشی فقه بازار در 11 شهر مازندران
اختصاصي/ فرمانده سازمان بسيج اصناف مازندران خبر داد

عدم برگزاری دوره های آموزشی فقه بازار در 11 شهر مازندران

<p><span style="font-size: larger;">فرمانده سازمان بسیج اصناف مازندران&nbsp; از عدم برگزاری دوره های آموزشی فقه بازار در 11 شهر مازندران خبر داد.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف مطابق تفاهم نامه سه جانبه ای که میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و سازمان بسیج اصناف کشور در 94/2/2 برقرار شد؛ بنا شد تا از 94/3/1 کلیه متقاضیان و یا تمدید کنندگان پروانه کسب باید در دوره های 6 سا عت  آموزشی احکام تجارت و کسب و کارشرکت یابند.


برای آگاهی از اجرای این تفاهم نامه در مازندران گفت و گویی را با فرمانده بسیج اصناف مازندران انجام داده ایم که در ذیل می خوانیم:


سرهنگ محمد خوبکار در خصوص اجرای دوره های آموزشی فقه بازار در مازندران گفت: علیرغم ابلاغ این تفاهم نامه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به تمامی شهرستان های استان، متاسفانه این دوره های آموزشی در 11 شهر مازندران اجرا نمی شود.


وی در ادامه افزود: با توجه به بند الف ردیف 3 آئین نامه اجرایی نحوه صدور و تمدید پروانه کسب، موضوع ماده 12 قانون نظام صنفی، گذراندن دوره های آموزشی و دریافت گواهی و نیز درج این گواهی در پرونده از الزامات صدور یا پروانه کسب می باشد که این امر در شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، قائم شهر، جویبار، سوادکوه، بابل، آمل، نور، نوشهر و رامسر برگزار نمی شود.


خوبکار در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص علت عدم اجرای این دوره ها در این شهرستان ها خاطرنشان کرد: با توجه به مکاتبات جدید با این شهرستان ها، تعدادی از این مراکز   آمادگی خود را برای آغاز این دوره ها از نیمه شهریور سال جاری اعلام کردند و برخی دیگر با اعلام عدم وجود امکانات آموزشی در این شهرستان ها قادر به برگزاری این دوره ها نیستند.


بر اساس این گزارش پیگیری اجرای این دستورالعمل در استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره اصناف این سازمان نیز می باشد که در گزارشات بعدی گفت و گویی را با روسای این مراکز انجام خواهیم داد.


اما در پایان آنچه که جای تامل و بسی تعجب دارد این است که با وجود اینکه برابر قانون و طبق ماده 3 تبصره 2 شرایط صدور پروانه کسب قانون نظام صنفی(صفحه 53) گذراندن این دوره ها و اخذ گواهی آن یکی از ملزومات پرونده متقاضیان پروانه یا تمدید آن می باشد، چگونه مراکز صدور پروانه کسب مبادرت به صدور پروانه کسب در این شهرستان ها کرده اند؟!

 

 

 

انتهای پیام/

گزارش از مجتبی قربانی