logo

کد خبر : 13483
تاریخ خبر : 1394/06/03
افت تولید فرش ماشینی و پتو نسبت به سال گذشته
دبير اتحاديه توليدکنندگان نساجي

افت تولید فرش ماشینی و پتو نسبت به سال گذشته

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">متاسفانه پول ما در اختیار کشورهایی بود که در صنعت نساجی حرف هایی برای گفتن داشتند. وبه جای طلب کشور انواع و اقسام پارچه و پوشاک و نخ به کشور وارد شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ مهدی یکتا دبیر اتحادیه تولیدکنندگان نساجی در خصوص برنامه راهبردی برای گسترش صنعت گفت: من این برنامه را دیده ام اما هنوز آن را در اتحادیه بررسی نکرده ایم. وی در مورد اهداف این برنامه گفت: طبق این برنامه صنعت نساجی تا پایان سال ۱۴۰۴، کشور ما از نظر صادرات نساجی کشور پنجاهم دنیا خواهد شد در حالیکه الان هشتادمین کشور در این صنعت هستیم.

وی در مورد صادرات فعلی این صنعت افزود: ما در حال حاضر ۵۶۰ میلیون دلار صادرات داریم که تا پایان این برنامه با احتساب چرم و کفش به ۳ میلیارد دلار می رسد. این در حالی است که کشوری مثل ترکیه در این سال حدود ۸۰ میلیارد دلار صادرات خواهد داشت.

یکتا در مورد این برنامه خاطر نشان کرد: این برنامه نقاط ضعف و قوتی دارد که در چند روز آینده اتحادیه با مطالعه و بررسی این برنامه راجب به آن اظهار نظر خواهد کرد. وی در مورد تاثیرات تحریم ها بر صنعت نساجی گفت: تحریم در چند بعد روی این صنعت موثر بود یکی تامین تکنولوژی و ماشین آلات پرهزینه تر شد و در واقع سطح تکنولوژیکی صنعت ما افت کرد. نکته دوم در بحث تامین مواد اولیه، به خاطر عدم نقل و انتقال پول این مواد گران تر به دست ما می رسید.نکته سوم این بود که متاسفانه پول ما در اختیار کشورهایی بود که در صنعت نساجی حرف هایی برای گفتن داشتند. وبه جای طلب کشور انواع و اقسام پارچه و پوشاک و نخ به کشور وارد شد. که صنعت نساجی از این سه بعد به شدت آسیب خورد.

یکتا در مورد اظهارات معاون وزیر صنعت درباره افزایش رشد در بخش هایی مانند صنعت نساجی گفت: من البته این نقل قول را نشنیده ام و به بررسی بیشتری نیاز دارد و باید به صورت ریز مورد آنالیز قرار بگیرد. برای مثال امسال تولید فرش ماشینی و پتو نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما تولید پوشاک ، نخ پنبه و... بیشتر شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات ،مواد اولیه ، منسوجات خانگی و محصولات نساجی ۱۳ تا ۱۶ شهریور ماه با حضور مسئولان وزارت صنعت برگزار خواهد شد.

 

 

 

تراز