logo

کد خبر : 13457
تاریخ خبر : 1394/06/03
 دریافت کد معتبر صادرات خاویار/تولید 73 هزار تن ماهی در مازندران
معاون آبزي‌پروري شيلات مازندران خبر داد

دریافت کد معتبر صادرات خاویار/تولید 73 هزار تن ماهی در مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">معاون آبزی&zwnj;پروری شیلات مازندران گفت: کشور ما در صادرات خاویاری کد گواهی معتبر را کسب کرد که در این زمینه ارزش هر کیلوگرم خاویار حدود 870 دلار قیمت&zwnj;گذاری شده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ ولی‌الله محمدزاده بعد‌ از‌ ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از هشتمین مزرعه آبزی‌پروری ماهی خاویار مازندران که در آمل ایجاد شد، اظهار کرد: مازندران دارای مجوز 70 هزار چاه کشاورزی است که تعدادی از آنها علاوه بر مصرف زراعی و کشاورزی برای تولید و پرورش ماهیان و آبزی استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به فراهم بودن شرایط لازم برای تولید و پرورش انواع ماهی، در بخش پرورش ماهیان خاویاری دو هدف عمده را دنبال می‌کنیم.

محمدزاده با اعلام اینکه در نخستین گام می‌خواهیم در بخش تولید گوشت خاویاری با راه‌اندازی مزارع آبزی‌پروری وارد میدان شویم، تصریح کرد: هدف دیگر تولید خاویار است که این مهم طی چند روز گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای دولت در جویبار فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران بیان کرد: کشور ما در صادرات خاویاری کد گواهی معتبر را کسب کرد و ارزش هر کیلوگرم خاویار حدود 870 دلار قیمت‌گذاری شده است.

این مسئول تبیین کرد: ظرفیت شیلات مازندران در دو بخش صید و صیادی و همچنین آبزی‌پروری بالا است هرچند در بخش صید و صیادی تولیدات استان ثابت است و این میزان سالانه 22 تا 23 هزار تن ماهی استخوانی و کیلکا از دریای خزر را شامل می‌شود.

محمدزاده با تأکید بر اینکه طی سال گذشته حدود 73 هزار تن ماهی سردآبی، گرم‌آبی، قزل‌آلا و خاویاری در مازندران پرورش داده شد، گفت: هم‌اکنون 3 هزار و 250 مرکز آبزی‌پروری در مازندران فعالیت دارد.

وی عنوان داشت: در بخش شیلات و آبزی‌پروری حدود 6 هزار و 600 نفر اشتغال‌زایی انجام شد و این شهرستان هم حدود 15 تا 17 درصد تولید آبزی استان را به نام خود ثبت کرده است.

محمدزاده تأکید کرد: شهرستان آمل قطب تولید ماهی و آبزی در مازندران شناخته می‌‌شود و حدود 40 درصد تولید قزل‌آلا در بخش لاریجان انجام می‌شود که رتبه نخست مازندران را شامل می‌شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، گفت: می‌توان در بخش آبزی‌پروری به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پرداخت.

این مسئول در پایان با اعلام مشغول به کار شدن بسیاری از جوانان فارغ‌التحصیل در رشته‌های شیلات و کشاورزی در بخش شیلات، گفت: این جوانان با راه‌اندازی فعالیت‌های آبزی‌پروری امروزه درآمدزایی خوبی دارند.


فارس