logo

کد خبر : 13439
تاریخ خبر : 1394/06/01
نرخ بلیت هواپیما باید رقابتی شود

نرخ بلیت هواپیما باید رقابتی شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;"><br /> رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیاز به کار کارشناسی دارد، گفت: ایجاد رقابت یکی از اهداف آزادسازی نرخ بلیت است و تا نرخ بلیت رقابتی نشود، نمی&zwnj;توان انتظار کیفیت داشت.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ علی عابدزاده در جمع خبرنگاران و در پاسخ به انتقاداتی درباره تاخیر پروازها گفت: نکته‌ای که در چند روز اخیر بر روی آن تاکید داشته و بارها آن را تکرار کرده‌ام، رضایت مسافر شرط نخست ماست. حمل و نقل هوایی در دنیا به این سمت رفته که اول رضایت مشتری را جلب کند، همچنین همطراز با آن، بحث ایمنی پرواز مدنظر است و پس از آن حفظ شرکت‌های هوایی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی باید توان اداره خود را به لحاظ اقتصادی داشته باشند تا بتوانند در همان راستا ایمنی پرواز را حفظ و مسافر را راضی نگه دارند.

عابدزاده همچنین در مورد آیین‌نامه‌های حقوق مسافر و اعمال تغییرات احتمالی در آن گفت: بهترین حقوقی که برای مسافران می‌توانیم تامین کنیم رضایت و ایمنی آنهاست. تمامی تلاش ما در این باره کسب این اهداف و رسیدن به این نقطه است و تمامی اقداماتی که ما را به تحقق آن نزدیک کند، در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: بزرگترین خدمت جلب رضایت مسافران است که این رضایت می‌تواند شامل سرعت، تسریع در اخذ بلیت و همچنین اطمینان به ایمنی در سفر باشد. اینها نکاتی است که ما در سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت به دنبال تحقق آن هستیم.  

عابدزاده درباره آزادی‌سازی نرخ بلیت هواپیما گفت: آزادسازی نرخ بلیت در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده که مختص کشورهای توسعه‌یافته نیز است و ایجاد رقابت یکی از اهداف آن است تا نرخ بلیت رقابتی نشود نمی‌توان انتظار کیفیت داشت. در عین حال باید بررسی کارشناسی روی آن انجام شود تا بتوان به بهره‌وری در آن رسید.

 

 

 

 

مهر