logo

کد خبر : 13418
تاریخ خبر : 1394/06/01
جلسه بررسی مشکلات مالیاتی بازار بابل برگزار شد+جزئیات
اختصاصي/ مازند اصناف گزارش مي دهد

جلسه بررسی مشکلات مالیاتی بازار بابل برگزار شد+جزئیات

<p><span style="font-size: larger;">جلسه بررسی مشکلات مالیاتی بازاریان بابل درسالن اجتماعات&nbsp; اتاق اصناف این شهر برگزار شد.</span></p>

به گزارش خبرنگارمازند اصناف؛ جلسه بررسی مشکلات مالیاتی بازاریان بابل درسالن اجتماعات  اتاق اصناف این شهر برگزار شد.


بر اساس این گزارش، این همایش با حضور امام جمعه – روسای ادارات امور مالیاتی – صنعت ، معدن و تجارت – فرماندهی سپاه - اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف و تعدادی از بازاریان شهرستان بابل  همراه بود.

 

دراین جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام اله مجید، حاج حسین لعلی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن خیرمقدم گویی به امام جمعه و مسئولین شهرستان بابل ، خطاب به آنها گفت : خوشبختانه اداره امور مالیاتی شهرستان بابل با اتاق اصناف تعامل و همکاری بسیار خوبی دارند ولی متاسفانه اخیراً وزیر اقتصاد و دارایی الفاظ بسیار ناخوشایندی برای بازاربکار بردند که منصفانه نبود ، بازار در چند سال اخیر با رکود شدید مواجه شد سزاوار نیست وزیر به جای حمایت از بازار در این شرایط سخت با این عزیزان اینگونه سخن بگویند .

 

 لعلی در ادامه یاد آور شد : بازاریان هم در پیروزی انقلاب و هم در پیروزی جنگ سهم بسیار مهمی داشتند و یارو یاور امام و رهبر بو دند و هستند انتظار ما از وزیر  اقتصاد و دارایی این بود حداقل حرمت بازاریان را حفظ می کرد و اینگونه سخن نمی گفت ، ما نمی گوئیم بازار مالیات نپردازد بلکه سخن ما اینست وقتی بازار با رکود مواجه می شود باید با بازاریان مداراکرد تا با مشکلات بیشتر مواجه نشوند.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بسیار خوب و سازنده مسئولین امور مالیاتی شهرستان بابل ، خطاب به امام جمعه و دیگر مسئولین حاضر در جلسه گفتند: خوشبختانه تاکنون هرگونه خواسته ای که اتاق اصناف از مسئولین محترم امور مالیاتی شهرستان بابل داشته اند این عزیزان با لطف شان همه را برآورده کردند بنده وظیفه خود می دانم از همکاری خوب و سازنده این عزیزان بویژه آقای یزدی معاونت اداره کل و سرپرست اداره امور مالیاتی و روسای امور مالیاتی شهرستان بابل صمیمانه تشکر نمایم .

 

 پس از سخنان رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل، حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن روحانی امام جمعه محبوب شهرستان بابل طی  سخنانی ضمن تقدیر از میزبانی حاج حسین لعلی و دیگر مسئولین اتاق اصناف شهرستان بابل ، از مسئولین امور مالیاتی خواست براساس واقعیات روز جامعه مالیات اخذ کنند تا به بازاریان فشار وارد نشود .

 

وی افزود: منابع در آمدی اصلی کشورمان نفت بود که متاسفانه دشمن روی آن دست گذاشت تا نتوانیم از این منابع استفاده بهینه نمائیم ، یکی دیگر از منابع درآمدی همه کشورها ، مالیات می باشد هیچ کس با پرداخت مالیات مخالف نیست ، بازاریان شریف بابل فقط از نحوه و شیوه اخذ مالیات متعرض هستند باید دولت و سازمان امور مالیاتی راهکاری برای رفع این مشکل اتخاذ کنند، به زعم بنده باید از کسبه طوری مالیات اخذ شود تا به  این عزیزان فشار نیاید ، مسئولین امور مالیاتی باید از کسبه هایی که قدر ت پرداخت مالیات دارند مالیات اخذ کنند ، با توجه به رکود شدید در بازار انتظارداریم در  این برهه از زمان با بازاریان مدارا شود ، من از مسئولین می خواهم وضعیت بازاریان را به دقت مورد بررسی قرار دهند تا هم شاًن و منزلت بازاریان حفظ شود و هم از کسانی که توان پرداخت مالیات دارند مالیات اخذ شود.

 

امام جمعه بابل در پایان ابراز امیدواری نمود با توجه  به  برخورد خوب و سازنده رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان بابل ، با اتخاذ تدابیری با هماهنگی مسئولین اتاق اصناف ،  مشکل مالیاتی بازاریان شریف شهرستان بابل مرتفع شود.

 

در ادامه این جلسه چند تن از بازاریان شهرستان بابل ضمن بر شمردن مشکلات موجود بازار شهرستان – به نحوه و شیوه اخذ مالیات در این شهر معترض شدند.

 

آقایان  کرامتی – فوکلایی – میناگر- علی پور- گرجی – حسینی طی سخنانی چنین گفتند: سازمان امور مالیاتی توان شناسایی افراد مرفه را ندار د بناچار به افراد قانونمند طبقه پایین فشار می آورد .

 

به گفته این بازاریان : بنابه اظهار نظر صر یح نمایندگان مجلس ، ارزش افزوده برای مصرف کننده وضع شده است نه برای فروشنده ، متاسفانه امور مالیاتی این ارزش افزوده را از فروشندگان اخذ می کنند همین امر باعث شد مشکل بازاریان مضاعف شود.

 

این عده در ادامه خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفتند: بعلت فشار امور مالیاتی مجبور شدند تعدادی از کارگران خود را اخراج کنند، دولت برای ایجاد هر شغل می بایست 120 میلیون تومان هزینه کنند ولی بازاریان بدون ایجاد بار مالی برای دولت ، فرصت شغلی ایجاد می کنند که با فشار امور مالیاتی مجبور به اخراج کارگران می شوند.

 

بازاریان حاضر در جلسه در پایان چنین گفتند: مالیات بر ارزش افزوده باید از مبداً تولید کالا یعنی کارخانه ها دریافت شود نه از فروشنده ،  انتظار  بازارایان از مسئولین  امور مالیاتی اینست مطابق قانون اقدام تا به بازاریان فشار نیاید.

 

پس  از بیان مشکلات بازاریان شهرستان بابل توسط چند تن از نمایندگان بازار – آقای یزدی رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان بابل ضمن تقدیر و تشکر از حضور امام جمعه و دیگر مسئولین در جلسه چنین گفت : مالیات هزینه اجتماعی جامعه است که  همه باید به میزان درآمدشان  در تامین این هزینه مشارکت نماید.


وی خطاب به بازاریان شهرستان بابل گفت :ما هم دغدغه شما عزیزان را داریم تا عدالت مالیاتی اجراو رعایت شود ما هم عقیده شما را داریم باید به دنبال کسانی که توان پرداخت مالیات را دارند برویم تا کسانی که توان ندارند مالیات نپردازند.

 

وی افزود : سهم درآمدی مالیاتی استان مازندران در سال 93 بیش از 811 میلیارد تومان بو د که از این مبلغ 807 میلیارد تومان وصول و محقق شد همچنین سهم مالیاتی شهرستان بابل در سال 93 بیش از 97 میلیارد تومان بود .

 

به گفته آقای یزدی : در سال 92 از مجموع 16482فقره برگ تشخیص مالیاتی صادره برای شهرستان بابل 7442 فقره از پرداخت مالیات معاف شدند.

 

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان بابل خطاب به بازاریان این شهر گفت : تمام تلاش مان تعامل سازنده با مودیان مالیاتی است با همین تفکر و دیدگاه بارها خدمت امام جمعه محبوب و رئیس محترم اتاق اصناف شهرستان بابل عرض کردم اگر در اخذ مالیات به کسی ظلمی شده با تمام وجود آماده رفع ظلم هستیم تا به کسی فشار وارد نشود .

 

آقای یزدی در پایان با تشکر ویژه از حاج آقای لعلی خطاب به حاضرین در جلسه چنین گفتند : بنده در بدو قبول مسئولیتم در شهرستان بابل ، مجموعه اتاق اصناف بویژه حاج آقای لعلی تعامل بسیار خوبی با امورامالیاتی شهرستان بابل داشتند بنده بارها خدمت حاج آقای لعلی عرض کردم اگر ایشان به نتایجی برسند که ما از بازاری نباید مالیات اخذ کنیم با جان و دل این نتایج را اجرا می کنیم و از افراد معرفی شده مالیات نمی گیریم  چون اعتماد متقابل بین امور مالیاتی و اتاق اصناف بسیار عمیق است و از وجود این اعتماد افتخار هم میکنیم.

 

در پایان این جلسه مهم مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان  فرمانداری ویژه – نمایندگان مجلس شورای اسلامی – ادارات امور مالیاتی و صنعت و معدن و تجارت – اتاق اصناف و تعدادی از بازاریان شهرستان بابل تشکیل شود .

 

 این کارگروه مشکلات مالیاتی بازاریان شهرستان بابل را به دقت مورد بررسی و نتایج  حاصله را برای اجرا به مسئولین امور مالیاتی شهرستان بابل ارائه خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

.