به گزارش مازنداصناف سامسونگ به کمک تجربیات روانشناسان توضیح می دهد که در پشت انتخاب هر رنگ یک نظریه وجود دارد. افرادی که آبی توپاژ را انتخاب می کنند به احتمال زیاد حساس و سخت گیر هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند. در مقابل سبز زمردی وفاداری، صداقت، خیر خواهی و سخت کوشی صاحبان خود را نشان می دهد.
البته منتقدان منطق روانشناسی سامسونگ را ناقص می دانند چرا این کمپانی مشتریان خود را بین دو رنگ محدود می کند و در واقع برای هر یک از پرچمداران خود تنها یک انتخاب پیش روی مشتری قرار می دهد.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا کاربران می توانند از خرید پرچمدار خمیده ای همچون s6 edge تنها به دلیل برتری دادن رنگ آبی به سبز خودداری کنند یا خیر؟