به گزارش مازنداصناف نارضایتی بخشی از تجربه مصرفکنندگان از خرید خودروهای داخلی است و یکی از خواستههای اصلی آنها از مسوولان صنعتی کشور نیز تلاش برای ارتقای کیفی این صنعت بوده است.
در این شرایط براساس نتایج مصاحبههای عمقی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با ۴۵۰ نفر از مشتریان ناراضی صنعت خودرو، "موظف ساختن خودروسازان به استفاده از قطعات با کیفیت در تولید خودرو" با ۲۷.۶ درصد فراوانی، مهمترین خواسته این افراد از وزیر صنعت بوده است.
پس از آن ۲۳ درصد از مشتریان ناراضی صنعت خودرو نیز خواستار آزادسازی واردات خودرو به کشور برای ایجاد حس رقابت در بین خودروسازان داخلی شدهاند.
در این نظرسنجی ۱۵.۸ درصد نظرات نیز در زمینه "نظارت دقیقتر بر کارخانههای خودروسازی و زنجیره خدمات پس از فروش" بوده است.
لزوم وجود "تناسب بین قیمت و کیفیت خودروها" با ۱۱.۷ درصد فراوانی از دیگر خواستههای مشتریان از وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است.
همچنین در این نظرسنجی ۶.۸ درصد فراوانی نظرات مشتریان نیز در زمینه " تمرکز برای افزایش ایمنی خودروها" بوده است.
"توجه به خواستههای مشتریان" با ۵.۷ درصد فراوانی از دیگر خواستههای مشتریان صنعت خودروی داخلی از وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است. ۹.۳ درصد نظرات نیز در رابطه با دیگر موارد مطرح در این حوزه است.
منبع: تراز