به گزارش مازند اصناف، برگزاری نمایشگاههای اختصاصی یا ایجاد پاویون های اختصاصی یکی از روش های معمول برای معرفی محصولات و دستاوردهای یک کشور، در جغرافیای کشورهای دیگر است که این موضوع طی سالهای گذشته نیز با رونق بیشتری توسط دستگاههای دولتی و غیردولتی ایرانی پیگیری شده است.
اما جدیدترین همایش و نمایشگاه در این زمینه، اقدامی است که قرار است توسط یکی از تشکل های بالادستی وابسته به اتاق بازرگانی ایران برگزار شود و محل برگزاری آن نیز شهر تورنتو کانادا خواهد بود. در این همایش و نمایشگاه که با نام MADE IN IRAN برگزار می شود، قرار است اهدافی چون گسترش بازارهای جدید صادراتی و گشودن درهای اقتصادی کشور به روی تجار این کشور و یا سایر بازرگانان غربی پیگیری شود.
اما در اطلاعیه رسمی اتاق بازرگانی ایران به روسای تشکل های وابسته به خود که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، موارد قابل تاملی به چشم می خورد و غیر از بانی این همایش که "مجمع تشکل های فناری اطلاعات و ارتباطات ایران" است و مشخص نیست این نام چه ارتباطی به همایش های اقتصادی و صادراتی در کشوری چون کانادا که از لحاظ فناوری اطلاعات در سطح بسیار بالایی است دارد، زمان برگزاری این نمایشگاه نیز قابل تامل است.