ضرورت افزایش همکاری پلیس اماکن با بازرسان اصناف در ساماندهی صنوف فاقد پروانه
رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تأکید کرد؛

ضرورت افزایش همکاری پلیس اماکن با بازرسان اصناف در ساماندهی صنوف فاقد پروانه

پورسلاخ، رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران بر ضرورت افزایش همکاری پلیس اماکن با بازرسان اصناف در ساماندهی صنوف فاقد پروانه تاکید کرد.

به گزارش مازنداصناف، نشست کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران روز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

 این نشست با حضور قاسم نوده فراهانی، نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و عبداله توانگر مشاور هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، اعضای کمیسیون بازرسی و نظارت و معاونان و مدیران اتاق اصناف ایران برگزار شد.

رضا پورسلاخ رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در خصوص مجموعه مباحث مطروحه در این نشست بیان کرد: ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، مورد تاکید اعضای این کمیسیون است و با توجه به روند اجرایی کار، نیاز است تا به زودی نشستی با رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا داشته باشیم تا همکاری در سطح استان‌ها افزایش و سرعت یابد.

پورسلاخ افزود: در این نشست اجرای تامین مالی اتاق‌ها از محل تبصره ۷ ماده ۷۲ مورد بررسی اجمالی قرار گرفت. بر اساس این تبصره، یک سوم درآمدهای حاصل از جریمه‌های صنفی باید به اتاق اصناف ایران بازگردد. خوشبختانه به همت هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و پیگیری‌های این کمیسیون، درصدی از مطالبات اصناف از محل این تبصره تامین شده و به حساب اتاق‌های اصناف سراسر کشور واریز شده است.

وی افزود: در این نشست نگاهی به سامانه سیمبا نیز داشتیم. این سامانه در راستای هوشمندسازی بازرسی ایجاد شده است. مقرر شد در یکی از جلسات بعدی، استفاده از سامانه بازرسی هوشمند به اعضای کمیسیون بازرسی و نظارت و در نهایت به روسای اتاق‌ها و بازرسان صنفی آموزش داده شود.

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: «چگونگی نظارت بهینه بر بازار» از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. لازم است که امکانات بیشتر و مناسبتری را در اختیار بازرسان قرار دهم تا عملکرد موفق‌تری داشته باشند. به ویژه شهرستان‌های ضعیف‌تر باید در اولویت تامین تجهیزات قرار گیرند.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه