راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف مرکز مازندران
رئیس اتاق اصناف ساری خبر داد :

راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف مرکز مازندران

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران از ارتباط مستقیم بازرسی اتاق اصناف با مردم در بدنه بازار با راه اندازی سامانه بررسی شکایات مردمی خبر داد .

به گزارش مازنداصناف، تورج ایمانی رئیس اتاق اصناف ساری و نماینده اصناف مازندارن در اتاق اصناف ایران، گفت : در اواخر سال گذشته توافقنامه ای وزارت جهاد کشاورزی با اتاق اصناف ایران داشتند که نظارت و  بازرسی های صنفی از جمله کالاهای اساسی و دیگر کالاهای تنظیم بازاری بر عهده اتاق اصناف گذاشته شد . 

 

وی افزود : پیرو این توافقنامه ، این ایده در اتاق اصناف مرکز مازندران شکل گرفت که برای شکل گیری بهتر روند نظارت و بازرسی ، مستقیما با مردم ارتباطی ایجاد شود که برای عملیاتی شدن آن سامانه ارتباطات مردمی را از شب عید و آغاز ماه مبارک رمضان راه اندازی کردیم تا مردم به راحتی بتوانند با بازرسی اتاق اصناف در ارتباط باشند و گزارشات خودشان را اعلام کنند .

 

ایمانی در تشریح فعالیت این سامانه ادامه داد : مردم عزیز ساری میتوانند جهت ارتباط با این سامانه و اعلام گزارشات خود ، بصورت 24 ساعته با شماره تلفن 33360700 تماس بگیرند .

 

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران با بیان اینکه ارتباط مستقیم مردم با اتاق اصناف موجب میشود تا پیگیری ها سرعت بگیرد ، اظهارداشت :  در بسیاری از موارد گزارشات مردمی را بصورت ارشادی با واحدهای صنفی پیگیری و حل و فصل می کنیم چون معتقدم ارتباط اتاق اصناف با بازار یک ارتباط معنوی و دو سویه است  و با تذکرات تلفنی یا حضوری شاهد حل مشکل هستیم . در برخی موارد نیز نیازمند بازرسی و تذکر میدانی بوده و حتی به برخورد قانونی و صنفی هم منجر میشود اما بنای کار برتذکرات ارشادی است که خوشبختانه در نود درصد موارد دغدغه مردم رفع میگردد و گاه همان افرادی که گزارش داده در تماس با مرکز ارتباطات از پیگیری ها و رفع مشکل تشکر میکنند .

 

تورج ایمانی افزود : این سامانه ارتباطی  با استقبال فراوان مردمی روبرو شد و از آن جهت که به عنوان پل ارتباطی با واحدهای صنفی فعالیت میکند یک رضایت دو سویه را شاهد هستیم .

 

وی ادامه داد : برای نظارت بر واحدهای صنفی که بصورت کشیک در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه خدمت میدهند ، این سامانه را بصورت 24 ساعته فعال کردیم تا پاسخگویی کاملی را داشته باشیم .

 

ایمانی در پایان با تاکید بر نقش آفرینی اتاق اصناف در روند نظارت ها گفت : بنده اعتقاد دارم اگر در بسیاری از موارد ، نظارت و امور اصناف بر اصناف واگذار شود ، بدون تردید دغدغه مردم و حتی مسئولان نیز مرتفع شده و شاهد نقش آفرینی بیشتر اتاق ها در سراسر کشور خواهیم بود . چون در واقع مسائلی که مردم با واحدهای صنفی دارند یک مشکل صنفی است و در شرایط فعلی جامعه در بیشتر موارد صلاح نیست ، با برخورد و جریمه با آن روبرو شد و اتاق اصناف به عنوان متولی بازار بهترین گزینه برای حل و فصل این مسائل است .

 

گفتنی است ، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف مرکز استان از اواسط اسفند راه اندازی و همچنان آماده دریافت گزارشات مردمی است 

 

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه