خریداران طلا به فروش مجازی اعتماد نکنند/ انتقاد از عرضه سکه با حباب ۵ میلیون تومان
رئیس کمسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران؛

خریداران طلا به فروش مجازی اعتماد نکنند/ انتقاد از عرضه سکه با حباب ۵ میلیون تومان

رئیس کمسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران گفت: خریداران طلا به هیچ عنوان به فضاى مجازى و مغازه‌های بدون آدرس و مجوز اعتماد نکنند و از خرید طلاى دست دوم که اغلب یا تقلبی بوده و یا عیار مشخصی ندارند، پرهیز کنند.

به گزارش مازنداصناف،  کیومرث امیریان، رئیس کمسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران اظهار کرد: سال ١۴٠٢ برای صنف طلا، جواهر و نقره سالی دشوار به‌لحاظ شرایط اقتصادی بود و رکود حاکم بر بازار به اذعان روسای اتحادیه‌هاى سراسر کشور و واحدهای صنفی، رکودی بی‌سابقه بود. اتفاقی که گرانی و پایین‌آمدن قدرت خرید مردم نیز بر آن دامن زد و خرید طلا جای خود را به خرید کالاهای ضروری و وابسته داد.

وی افزود: اصولا کالاهای تقلبی در جوامعی که ثبات اقتصادی داشته باشند، جایگاهی ندارند. اما متاسفانه تورم و گرانی که به کاهش قدرت خرید مردم منجر می‌شود، معدود مصرف‌کنندگان طلا را به اجبار به‌سمت خرید از مجارى غیرقانونى مانند فضاى مجازى و همچنین خرید طلاى دست دوم، کم عیار و یا تقلبى از مراکز بدون نام ونشان می‌کشاند.

کیومرث امیریان ادامه داد: از آنجا که این روند می‌تواند تبعات غیرقابل جبرانی داشته باشد، از خریدارن محترم درخواست دارم به هیچ عنوان به فضاى مجازى و مغازه‌های بدون آدرس و مجوز اعتماد نکنند و از خرید طلاى دست دوم که اغلب یا تقلبی بوده و یا عیار مشخصی ندارند، پرهیز کنند.

رئیس کمسیون تخصصى طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران تصریح کرد: قیمت اونس طلا در بازار جهانى ٣٠٠ دلار بالا رفته وهر اونس ٢٣١٠ دلار معامله می‌شود. با توجه به شرایط داخلى و پایین آمدن ارزش پول ملى عرضه سکه از سوی بانک مرکزى با حدود ۴ و یا ۵ ملیون حباب بسیار جاى تعجب دارد. بدون شک عملکرد بانک مرکزی در عرضه سکه، بر قیمت آن در بازار تاثیر انکارناپذیری دارد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه