ضرورت توزیع گوشت‌های وارداتی در همه استان‌های کشور
رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تأکید کرد؛

ضرورت توزیع گوشت‌های وارداتی در همه استان‌های کشور

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران با اشاره به واردات گوشت گرم گوساله و گوسفندی طی هفته‌های آینده گفت: واردات گوشت تأثیر بسزایی در تنظیم بازار کشور خواهد گذاشت و موجب تعادل قیمت‌ها در بازار می‌شود؛ مشروط بر این که گوشت به صورت گرم و نه منجمد وارد و در همه استان‌های کشور توزیع شود.

به گزارش مازنداصناف، غلامرضا پورسلاخ واردات گوشت با هدف تنظیم بازار کشور را اقدامی پسندیده عنوان و تأکید کرد: این اقدام نباید منحصر به زمان‌های خاص مانند شب عید باشد چرا که در این صورت واردات تنها یک مُسکن برای رفع موقتی مشکل بازار خواهد بود بلکه باید این رویه به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
نماینده اصناف مازندران در هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از گوشت‌های وارداتی مستقیما به دست رستوران‌ها و کبابی‌ها می‌رسید، در حالی که گوشت وارداتی ابتدا باید وارد شبکه توزیع (قصابی‌ها) شده و از طریق توزیع‌کنندگان گوشت گرم به رستوران‌ها و غذاخوری‌ها فروخته شود.
به گفته وی برزیل، مغولستان، گرجستان، ارمنستان و در مقطعی عراق، از جمله مبادی وارداتی گوشت قرمز به ایران بود و به تازگی قرار است گوشت گرم گوسفندی و گوساله از آفریقای جنوبی نیز وارد شود.
نائب رئیس دوم اتاق اصناف بابل در ادامه افزود: گوشت‌های منجمد با سلیقه و مذاق مردم ایران چندان سازگار نیست؛ در نتیجه به نظر می‌رسد واردات گوشت گرم با استقبال بیشتری در کشور مواجه شود.
پورسلاخ تأکید کرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از گوشت‌های وارداتی پس از ورود به کشور در تهران توزیع می‌شود در حالی که اگر در هر استان و شهرستان یک یا چند عامل فروش مستقر باشد، امکان توزیع گوشت گرم در استان‌ها و شهرستان‌هایی غیر از تهران نیز وجود خواهد داشت و بازار سایر استان‌ها نیز تنظیم خواهد شد.

لازم به ذکر است که سفیر ایران در آفریقای جنوبی خبر داده است که واردات گوشت گرم گوسفندی و گوساله از آفریقای جنوبی به مقصد ایران آغاز شده است. وی عنوان کرده که ناظران بهداشتی و شرعی اعزامی از کشورمان بر تمام مراحل از پرورش تا کشتار دام‌ها در آفریقای جنوبی نظارت دارند.

منبع:  پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه