میزان وثیقه دفاتر مشاوران املاک و مشکلات سامانه خودنویس بررسی شد
در نشست کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران؛

میزان وثیقه دفاتر مشاوران املاک و مشکلات سامانه خودنویس بررسی شد

نشست کمیسیون تخصصی مشاوران املاک با حضور تمامی اعضای این کمیسیون، محمدرضا صوفی دستیار ویژه رئیس اتاق اصناف ایران، خدیجه ترکمان مدیر امور کمیسیون های اتاق اصناف ایران و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

به گزارش مازنداصناف،نشست کمیسیون تخصصی مشاوران املاک با حضور تمامی اعضای این کمیسیون (کیانوش گودرزی رئیس، مهدی کرباسیان نائب رئیس و سمانه محرمی نمین، مسعود اسلامی و مجیدحبیب زاده مرزونی)، محمدرضا صوفی دستیار ویژه رئیس اتاق اصناف ایران، خدیجه ترکمان مدیر امور کمیسیون های اتاق اصناف ایران و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

 

در این نشست، ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن و تبصره آن مورد بازخوانی قرار گرفت و اشکالات و ابهامات آن که از باب تفسیر در نهایت منجر به ایجاد سامانه خودنویس شده است، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موضوع به صورت جدی پیگیری و از طریق قانون اقدام شود.


در این نشست همچنین میزان وثیقه دفاتر مشاوران املاک بررسی شد. بر اساس دستورالعمل صدور پروانه های تخصصی برای صنف مشاوران املاک، از جمله ضمانت های معتبر، داشتن مشاور حقوقی و وثیقه است. در این نشست پیشنهاد شد به جهت دردسرهای تهیه ضامن فقط به تهیه وثیقه در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر، پنجاه میلیون تومان و برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، صد میلیون تومان تعیین شود.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه