سقف معافیت مالیاتی اصناف حداقل باید به ۲۰۰ میلیون تومان برسد
رئیس کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران مطرح کرد؛

سقف معافیت مالیاتی اصناف حداقل باید به ۲۰۰ میلیون تومان برسد

رئیس کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران با اشاره به شرایط تورمی حاکم بر بازار افزایش سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل در لایحه ۱۴۰۳ را اقدامی مثبت اما ناکافی دانست و گفت: با توجه به تاثیر تورم بر هزینه‌های واحدهای صنفی و واقعیت بازار، سقف معافیت مالیاتی اصناف حداقل باید به ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

به گزارش مازنداصناف، رضا مدنی رئیس کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران درباره میزان معافیت مالیاتی اصناف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس آنچه ابتدا در این لایحه آمده بود، بنا بود مبلغ معافیت ۷۵ میلیون تومان برای معافیت مالیاتی اصناف در نظر گرفته شده بود. در صورتی که چنین مبلغی با واقعیات بازار، شرایط رکود تورمیِ و خط فقر موجود، منطبق نبود.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌ها و مطالبات مکرری که از سوی کمیسیون تخصصی بیمه و مالیات و کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران داشتیم، این مبلغ برای عملکرد سال ۱۴۰۳ معادل معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش یافت. البته با این شرط که واحد صنفی از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) استفاده نماید؛ در غیر اینصورت مبلغ معافیت وی ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

رضا مدنی تصریح کرد: باوجود این اقدام مثبت، با توجه به تاثیر تورم بر هزینه‌های واحدهای صنفی و واقعیت بازار، سقف معافیت مالیاتی اصناف حداقل باید به ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه