دست دلالان در فروش مرکبات باید قطع شود/لزوم ایجاد پایانه صادراتی در غرب مازندران
استاندار مازندران تاکید کرد

دست دلالان در فروش مرکبات باید قطع شود/لزوم ایجاد پایانه صادراتی در غرب مازندران

استاندار مازندران گفت: در راستای حل ریشه‌ای مشکل مرکبات تمام شهرستان‌های مازندران یک شرکت تعاونی‌ ایجاد کنند و با هم رقابت کنند تا دست دلالان قطع شود، دولت باید دست شرکت تعاونی‌ها را بگیرد، ما باید عوامل را بشناسیم.

به گزارش مازنداصناف، حسینی‌پور در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ضمن تسلیت به مناسبت حادثه کرمان و سالگرد شهید سلیمانی گفت: دشمنان هر کجا و هر زمان در مقابل انقلاب اسلامی کم آوردند از پشت خنجر زدند.

وی با اشاره به اینکه از منظر سیاسی و امنیتی جهان دچار تحولات در یکی دوسال اخیر شده است، افزود: بعد از جنگ ساختگی که غربی‌ها با تقویت داعش ایجاد کردند، جمهوری اسلامی ایران هدف غرب بود، هدفشان سقوط سوریه، عراق و بعد ایران بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد:  در پایان دولت قبل در انزواع بین‌المللی بودیم، در این دولت راه باز شد، چندین قرارداد در عرصه بین‌المللی بسته شد، در سطح کشور رشد اقتصادی وجود نداشت و بسیار سقوط کرده بود، اولین مشکلی که در دولت سیزدهم رفع شد بحث کرونا بود بعد در حوزه‌های مختلف و تعامل با کشورهای مختلف.

حسینی‌پور با بیان اینکه رشد اقتصادی در استان مازندران بعد از ۱۰ سال رشد اقتصادی‌مان به ۴/۱ دهم رسیده و در سطح کشور به هشت درصد، گفت: در مازندران ۲۲۱ واحد راکد شده در طول هشت سال گذشته در دوسال گذشته راه‌اندازی شدند، در حوزه اشتغال کاهش نرخ بیکاری در استان  به ۶/۴ رسید، نرخ تورم استان به دو درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه سوم را در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را داریم، افزود: رشد اقتصادی با دو عامل یکی سرمایه‌گذاری و دیگری نرخ بهره‌وری اتفاق می‌افتد، نه سرمایه‌گذار خارجی در استان مازندران سرمایه‌گذاری کردند.

حسینی‌پور به بحث ریشه‌ای حوزه برنج و مرکبات پرداخت و گفت: جریاناتی در بحث مرکبات اجازه نمی‌دهند ما ساماندهی کنیم وضعیت مرکبات را، ما آمدیم ریل‌گذاری کردیم که با بسته‌بندی‌های مازندران مرکبات استان در سه فروشگاه زنجیره‌ای روسیه از امسال شروع کرد به فروش که قطعا تا دو سه سال آینده ما در استان مازندران چیزی به عنوان مرکبات جامانده و انبار‌مانده نداریم، به شرط اینکه باغداران عضو شرکت تعاونی‌ بشوند.

وی خاطرنشان کرد: تمام شهرستان‌های مازندران یک شرکت تعاونی‌ ایجاد کنند و با هم رقابت کنند تا دست دلالان قطع شود، دولت باید دست شرکت تعاونی‌ها را بگیرد، ما باید عوامل را بشناسیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید حتما یک پایانه قوی در غرب استان برای صادرات محصولات کشاورزی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مهمترین تولیدات گل و گیاه در غرب مازندران است در حالی که یک پایانه صادراتی هم در غرب استان نداریم.

وی با بیان این اینکه مسئله که توسعه در شهرستان تنکابن متوقف شده است، گفت: مجموعه تنکابن که شهرستان ویژه است و یک قدمت تاریخی هم دارید باید نمونه بشود در وحدت و هماهنگی تا ما بتوانیم توسعه دهیم این شهرستان را، باید تلاش و برنامه‌ریزی کرد و همه اینها با محوریت بخش خصوصی باید انجام شود.

وی در ادامه به مزیت‌های شهرستان تنکابن اشاره کرد و گفت: در حوزه تنکابن این همه زیرساخت‌های مهم داریم ولی نمی‌توانیم در عرصه اقتصاد فعال بشود، ما دنبال این هستیم که تشکل‌ها در شهرستان‌های استان شکل بگیرند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مزیت‌های منطقه آزاد برای تجارت ما مهم بود، خاطرنشان کرد: یک سال تلاش کردیم تا منطقه آزاد را برای سه نقطه در استان گرفتیم، در منطقه آزاد ما می‌توانیم تحولات بزرگی را در حوزه تجارت بین‌المللی ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه