رقابت 174 نامزد جهت تصاحب 65 صندلی هیات رئیسه در 13 اتاق اصناف مازندران/همدلی و انسجام؛ کلید حل مشکلات صنفی است
مازنداصناف گزارش می‌دهد؛

رقابت 174 نامزد جهت تصاحب 65 صندلی هیات رئیسه در 13 اتاق اصناف مازندران/همدلی و انسجام؛ کلید حل مشکلات صنفی است

174 نامزد انتخاباتی برای تصاحب 65 کرسی هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف در 13 شهر مازندران در حالی به رقابت با یکدیگر در بیست و هشتم شهریورماه خواهند پرداخت که جامعه بزرگ اصناف از روسای اتحادیه‌های صنفی انتظار انتخاب گزینه‌ای کارآمد و کارگشا در شرایط کنونی را دارند.

به گزارش مازنداصناف؛  مجتبی قربانی- در حالی شمارش معکوس جهت برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف در 13 شهر مازندران آغاز شده است که تنور تبلیغات نامزدها برای رقابت در 28 شهریورماه، هر روز، داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود.

بر اساس این گزارش، این روزها، نامزدها به‌صورت زیرپوستی درحال یارگیری و برگزاری نشست‌های چندین و چند نفره با روسای اتحادیه‌های صنفی جهت جلب توجه و نظر آن‌ها در شهرستان‌های مشمول هستند.

از سویی دیگر، حضور پرشور و کم‌سابقه نامزدهای انتخاباتی در مقایسه با سالیان گذشته، در کنار انگیزه مضاعف نامزدهای جدید و حضور جسورانه جوانان جویای نام، شور و هیجان این کارناوال صنفی را مضاعف کرده است.

ثبت‌نام از 174 نامزد انتخاباتی در حالی انجام شد که تا کمتر از 10 روز آینده، تکلیف 65 کرسی هیئت رئیسه 13 شهر استان شامل شهرهای بابلسر، کلاردشت، نور، نکا، ساری، فریدونکنار، بابل، آمل، چالوس، رامسر، قائم‌شهر، تنکابن و محمودآباد  مشخص خواهد شد.

در پایان مهلت نام نویسی و طبق اعلام فراخوان هیات اجرایی انتخابات، تعداد داوطلبان نهایی در  بابلسر 15 نامزد، کلاردشت 9 نامزد، نور 12 نامزد، نکا 13 نامزد، ساری 21 نامزد، فریدونکنار 8 نامزد، بابل 13 نامزد، آمل 15 نامزد، چالوس 15 نامزد، رامسر 12 نامزد، قائم‌شهر 18 نامزد، تنکابن 13 نامزد و محمودآباد 10 نامزد ثبت‌نام کرده‌اند که برای تصاحب 5 کرسی هیات رئیسه در هر اتاق اصناف، رقابت تنگاتنگی را خواهند داشت.

هر چند بازار انتخابات این روزها داغ است اما گفتن این نکته خالی از لطف نیست که طی سالیان اخیر، اختلافات داخلی اعضای هیئت رئیسه، پاشنه آشیل غالب اتاق‌های اصناف در مازندران بوده است؛ اختلافاتی که دودش، چه در حین تبلیغات، چه در روز رأی‌گیری و چه در دوران فعالیت نامزدها، به چشم بازار و متصدیان و فعالان بیش از  170 هزار واحد صنفی استان می‌رود.

اختلافاتی که ثمره‌اش تنها، کاهش برایند عملکرد اعضا، تقلیل محسوس بازده اتاق و چند دستگی در میان پرسنل اتاق و روسای اتحادیه‌های صنفی است که در نهایت بر افزایش دامنه و سرعت مشکلات و معضلات کسبه در استان دامن زده است.

از فعالیت افسار گسیخته دستفروشان گرفته تا تداخل صنفی، از حذف قانون حد و سقف صنفی گرفته تا رکود بازار، از نوسانات ارزی گرفته تا تعطیلی محسوس واحدهای صنفی و ده‌ها موضوع دیگر، از مشکلات جدی اصناف استان است که باید در خانه امن و امید بازاری‌ها یعنی اتاق‌های اصناف، شناسایی، پیشگیری و حل‌وفصل شود، اما زمانی‌که اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف قادر نباشند اختلافات داخلی خود را رفع کنند، چطور می‌توانند مشکلات اصناف را برطرف کنند.

نیرو، توان، زمان و انرژی که باید برای حل مشکلات و تعالی بازار استان خرج شود، در مسیر نامیمون اختلافات داخلی و مبارزه برای بقا روی صندلی‌های اتاق اصناف و اثبات شایستگی‌ها و برازندگی‌ها هدر می‌رود.

اما این موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و باید در کمال تأسف، قلممان را که همواره برای حمایت از بازار و بازاری‌های استان روی کاغذ لغزاند‌ه‌ایم، به سمتی دیگر بچرخانیم و بنگاریم که نمونه این اختلافات داخلی، در بسیاری از اتحادیه‌های صنفی هم رایج و چون خوره‌ای شوم، بدنه بازار را تهدید و تخریب کرده است و اگر از همین حالا، با دقت فرد فرد متولیان صنفی در انتخاب منصفانه و صحیح هیئت رئیسه اتاق اصناف، ترمیم نشود، عاقبت کار همانی خواهد شد که باید بنشینیم و پشت دست بگزیم و بگوییم: " از ماست که بر ما است."

پایگاه اطلاع‌رسانی مازنداصناف در راستای رسالت رسانه‌ای خود، از تمامی نامزدهای انتخاباتی و روسای اتحادیه‌های صنفی مازندران تقاضا دارد که به‌دور از حاشیه‌ و تخریب، در فضایی آکنده از آرامش، همدلی و صمیمیت، ضمن انتخاب صحیح گزینه‌های شایسته، آینده چهار ساله خود را، روشن و رو به جلو، ترسیم کنند.

بی‌شک در شرایط اقتصادی کنونی، چشم امید کسبه به سیاست‌های اتاق‌های اصناف و پیگیری‌های مجدانه آن‌ها در خصوص حل معضلات دامن‌گیری چون مالیات، بیمه، عوارض صنفی، ارزش افزوده و غیره است تا از این چالش جدی عبور کنند.

روسای محترم اتحادیه‌های صنفی! یادتان نرود هر چند یک برگ رأی در دستان شما است، اما باید بدانیم که شما نماینده صدها و هزاران عضو تحت پوشش اتحادیه‌ متبوع خود هستید، که به شما رأی اعتماد داده‌اند، و این احساس مسئولیت، تکلیف شما را دوچندان خواهد کرد.

به امید روزهای روشن و پر رونق برای اصناف مازندران

انتهای پیام//


ارسال دیدگاه