سالانه 400 تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود
فرمانده انتظامي مازندران:

سالانه 400 تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma; text-align: justify;'>فرمانده انتظامی مازندران گفت: کشفیات مواد مخدر در کشور سالانه حدود 400 تن است که در این زمینه بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر سنتی در جهان را داریم.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از خبرگزاری فارس از بابلسر، سردار مسعود جعفری‌نسب ظهر امروز در میزگرد نقد و بررسی اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در حوزه مقابله با عرضه که با حضور اساتید و دانشجویان بزرگترین دانشگاه دولتی استان مازندران در کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد، حضور یافت.


وی در این نشست با اشاره به اینکه موضوع مواد مخدر بحثی ملی است و نباید به صورت بین بخشی و استانی صرفا مورد توجه قرار گیرد، افزود: هدف اصلی افرادی که این معضلات را در جامعه ایجاد می‌کنند ضربه‌زدن به بنیان‌های خانواده‌ها است و در این زمینه نیز بیشترین تمرکز بر روی جوانان است.

جعفری‌نسب در ادامه گفت: تقریبا حدود 80 درصد از عوامل مصرف و توزیع مواد مخدر را افراد در سنین 15 تا 32 سالگی تشکیل می‌دهند و این موضوع نیاز به اقدامات بزرگی دارد تا بتوانیم جلوگیری کنیم از اینکه جوانانی که می‌توانند سرمایه‌های ارزشمندی برای جامعه باشند به وسیله گرایش به مواد مخدر، تبدیل به معضل و تهدیدی برای جامعه شوند.

وی در ادامه با تقسیم‌بندی اعتیاد به دو دوره پنهان و آشکار تصریح کرد: در غالب موارد به علت غفلت خانواده‌ها اعتیاد فرد پس از ازدواج مشخص می‌شود که این موضوع هم باعث به تعویق افتادن دوره درمان فرد معتاد می‌شود و هم مشکلات فراوانی را در زمینه‌های خانوادگی ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب کشور ما در سه زمینه تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کرد و ایران به همراه پاکستان و افغانستان هلال طلایی مواد مخدر جهان را تشکیل می‌دادند، گفت: پس از انقلاب اسلامی با توجه به معضلات آشکار و پنهان این مواد بر روی بدن انسان تولید این مواد در داخل کشور متوقف شد و از توزیع و مصرف آن نیز جلوگیری شد.

وی در ادامه با اشاره به این جمله امام که فرمودند "بعد از جنگ بزرگترین معضل ما مواد مخدر است" خاطرنشان کرد: کشورهای غربی حدود 10 سال است که در افغانستان مستقر شده‌اند که از تولید مواد مخدر جلوگیری کنند اما در همین سال‌ها تولید مواد مخدر در این کشور چند برابر شده است.

جعفری‌نسب در پایان با اشاره به اینکه در زمینه قانون‌گذاری نیز رشد خوبی را در سال‌های اخیر در راستای مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم، ابراز داشت: کشفیات مواد مخدر در کشور سالانه حدود 400 تن است که در این زمینه بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر سنتی در جهان را داریم.

 

ارسال دیدگاه