نحوه ساخت شهرک های صنفی در بابل مورد بررسی قرار گرفت
اختصاصي/ با حضور مسئولان شهري و اتاق اصناف بابل؛

نحوه ساخت شهرک های صنفی در بابل مورد بررسی قرار گرفت

<p><span style="font-size: larger;">در طی برگزاری یک نشست در اتاق اصناف بابل، نحوه ساخت شهرک های صنفی در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ در طی برگزاری یک نشست در اتاق اصناف بابل، نحوه ساخت شهرک های صنفی در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست که در سالن اجتماعات اتاق اصناف شهرستان بابل برگزار شد با حضور هیات مدیره اتاق اصناف بابل و خانم فیروزپورعضو و رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر بابل، کیانی معاون توسعه و منابع پشتیبانی و خسروانی مدیر سرمایه گذاری شهرداری بابل و مسئولان شرکت مهندسین مشاور سبز اندیش پایش همراه بود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر بابل در ابتدای این نشست با بیان اینکه بازاربابل پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف توسعه شهری دارد، گفت: اتاق اصناف و بازار بابل برای توسعه بیشتر شهرمی توانند کمک کار خوبی برای شورای شهر و شهرداری این شهر باشند.

 

وی ضمن اشاره به وجود صنایع مزاحم در نقاط مختلف بابل افزود: این صنایع چون در نقاط مختلف پراکنده می باشند مزاحم مردم شهر هستند، صنایع مزاحم دغدغه اتاق اصناف و مسئولان شهری هم هست امیدواریم  با کمک اتاق اصناف شهرستان بابل و سرمایه گذاران بتوانیم این صنایع را به نحو شایسته ساماندهی نمائیم.

 فیروز پور اظهار کرد: در بابل بستر مناسب برای سرمایه گذاری آماده است با همین منظر از این شرکت خواستیم مطالعاتی برای انتقال صنایع مزاحم از شهر بابل داشته باشند به زعم بنده بدون کمک اتاق اصناف، شهرداری نمی تواند در انتقال صنایع مزاحم به خارج از شهر موفق شود امیدواریم با کمک شما عزیزان با ساخت شهرک های صنفی بتوانیم گامهای اساسی در این زمینه برداریم .

 حسین لعلی در ادامه این نشست با بیان اینکه اتاق اصناف بابل با تمام امکانات آماده همکاری با شورای شهر و شهرداری برای ساخت شهرک های صنفی و ساماندهی واحدهای صنفی مزاحم می باشد، گفت: اصناف نیز همچون شهرداری دغدغه صنایع مزاحم شهر را دارد چون خودمان را از شورای شهر و شهرداری بابل جدا نمی دانیم امیدواریم با کمک این عزیزان بتوانیم شهرک های صنفی بسازیم تا این مشکلات رفع شود.

رئیس اتاق اصناف بابل تصریح کرد: اتاق اصناف بابل آمادگی کامل دارد برای انتقال صنایع مزاحم شهر گامهای اساسی بر دارد امیدواریم با کمک شورای شهر و شهرداری به این هدف مهم دست یابیم تا مشکلات ترافیکی و مردم شهر مرتفع شود.

وی در ادامه از عدم همکاری بعضی از مسئولان استان گلایه و عنوان کرد: مسئولان اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان بابل زمینی برای ساخت شهرک صنفی خریداری کردند متاسفانه بعلت عدم همکاری بعضی از مسئولان استانی تاکنون موفق به ساخت این شهرک نشده اند.


حمید رحیمی پور نیز در این نشست گفت: تاکنون 100 زمین را برای سرمایه گذاری شناسایی کردیم تلاش ما این است در زمین های حوزه شهری سرمایه گذاری مناسبی شود تا خدمات رسانی به مردم بیشتر شود انتظار داریم مسئولان شهری زمینه را برای استفاده بهینه از زمین های شناسایی شده فراهم کنند.

مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور سبز اندیش پایش تاکید کرد: باید شهرک های صنفی مختلط در شهر بابل احداث شود تاهم هزینه جابجایی واحدهای صنفی کاهش یابد و هم زمینه برای اسکان واحدهای مختلف صنفی فراهم شود.

خزانه دار اتاق اصناف نیز در بخشی از این نشست گفت: 10 سال قبل هیات وزیران طی دستورالعملی مقرر نمود  با ساخت شهرک های صنفی در شهرها ، زمینه برای انتقال صنایع مزاحم فراهم شود،  با تشویق شهرداروقت بابل ، اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان بابل زمینی برای ساخت شهرک خریداری کرد متاسفانه بعضی از مسئولان استان مازندران و شهرستان بابل همکاری نمی کند تا این شهرک ساخته شود.


وی متذکر شد: بیش از 4 سال است زمین شهرک خریداری شده است ولی بخاطر یک مجوز نمی توانیم عملیات اجرایی شهرک را شروع کنیم .

مهدی فوکلایی با بیان اینکه اتاق اصناف بابل تمایل دارد شهرک های صنفی دراین شهر ساخته شود تا مشکلات ترافیکی شهر و مردم حل شود اذعان کرد: امیدواریم با کمک شورای شهر بابل بتوانیم شهرک های صنفی را بسازیم تا  دغدغه مسئولین و مردم شهر مرتفع شود.

در پایان این نشست مهم مقرر شد شورای شهر و شهرداری بابل زمینه را برای ساخت شهرک های صنفی آماده و  اتاق اصناف هم با ابلاغ به کلیه اتحادیه های صنفی زمینه را برای همکاری بیشتر با شورا و شهرداری بابل برای ساخت این شهرک ها مهیا کند.


انتهای پیام/


 

 



 


ارسال دیدگاه