بیش از 8 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه برق مازندران اختصاص یافت
مدير عامل توزيع برق مازندران:

بیش از 8 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه برق مازندران اختصاص یافت

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: 8 میلیارد و700 میلیون تومان اعتبار برای رفع بازسازی شبکه برق مازندران تخصیص یافت.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس، منوچهر جعفری، امشب در جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات روستای پایین گنج‌افروز در مسجد گلزار شهدای این محل در جمع مسئولان استانی و شهرستانی، شوراها و دهیاران بخش مرکزی بابل افزود: انرژی برق مورد نیاز زیربنای هر ساختاری است به طوری که امروزه برای چاه‌های آب روستایی نیز بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه از سال 83 تاکنون بها انشعاب آب ثابت بوده و افزایش نیافته است، افزود: بها انشعاب آب و کنتور برق ثابت مانده است در حالی که بها همه چیز در ایران  افزایش 25 درصدی داشته است.

این مسئول اذعان داشت: در سال 86 به ازای هر یک کیلومتر خط انتقال برق 10میلیون تومان هزینه می‌شد که در حال حاضر این میزان به 70 میلیون تومان رسیده است.  

جعفری با اشاره به فرسودگی شبکه در روستاها بیان داشت: برق شهرستان بابل در بخش زیرساخت‌ها مشکلی نداشته و تنها در شهر خشرودپی با مشکل مواجه هستیم که قرار شد در صورتی که زمین در اختیار ما قرار دهند این مشکل حل شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته در سه دوره مصوبه برای رفع مشکل فرسودگی شبکه برق استان مصوب شده بود، ابراز داشت: در دوره نخست 50 میلیارد تومان مصوب شد که اصلا تخصیص نیافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: دوره دوم نیز  30 میلیارد تومان مصوب شد که قرار شد 60 درصد توسط وزارت نیرو و 40 درصد توسط استانداری پرداخت شود که در دوره سوم 10 میلیارد تومان تخصیص یافت که 6 میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو و 5 میلیارد تومان توسط استانداری پرداخت شد که برای رفع این مشکل به کار گرفته شد.

این مسئول بیان داشت: به تازگی از جمله اقداماتی که صورت گرفته این است که به ازای هر کیلو وات مصرف، عوارض به قبوض افزوده شود تا از این هزینه برای رفع مشکل فرسودگی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه  8 میلیارد و700 میلیون تومان اعتبار برای رفع فرسودگی شبکه برق مازندران تخصیص یافت، خاطر نشان کرد: امیدواریم با این اعتبار در سال‌های 93و 94 بتوانیم فرسودگی شبکه‌ها را تا حدودی حل کنیم.

جعفری از ضعف ولتاژ همه روستاهای مازندران خبر داد و گفت: از سوی وزارت نیرو یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان برای رفع مشکل بابل اختصاص یافت.

وی متذکر شد: گرچه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی امری ضروری است اما قانون اجازه هزینه در این بخش را به ما نمی‌دهد و باید از محل استانداری به این بخش تخصیص یابد.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر هر روستا در 50 درصد کارها با ما مشارکت کند، مشکلات روستاها به سرعت حل می‌شود و ما در رفع مشکلات روستاها آمادگی هر نوع همکاری را با روستاییان داریم.


ارسال دیدگاه