مدیریت نخبگان را تجربه کردن خطاست!
اختصاصي/ بيژن بابازاده

مدیریت نخبگان را تجربه کردن خطاست!

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی، بیژن بابازاده نائب رئیس اتاق اصناف ساری و داور اسبق بین المللی کشتی یادداشتی را نگاشته است که در ادامه با هم می خوانیم...<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی، بیژن بابازاده نائب رئیس اتاق اصناف ساری و داور اسبق بین المللی کشتی یادداشتی را نگاشته است که در ادامه با هم می خوانیم...


در ابندای نگارش از همکاران ارجمندم که با راه اندازی سایت اصناف بابی گشوده تا صاحبنظران، محققان، مسئولان و علاقمندان نظرات خود را در کلیه زمینه ها به اطلاع مخاطبین خود برسانند و گامی باشد در جهت رشد فرهنگ رسانه ای و ارتقا بخشیدن سطح فرهنگ عمومی جامعه تقدیر و تشکر می نمایم.


با توجه به مسئولیت های چند ساله اخیر اینجانب در بخش بازرگانی و تجارب به دلیل ارتباطات دیرینه با محافل ورزشی، هیچ گاه از دایره ورزش سنی و پر افتخار کشتی خارج نبوده ام و بخش عمده ای از خاطرات گذشته چهار دهه اخیر، به حضور در میادین داخلی و خارجی و سفر های بین المللی مرتبط می گردد.


قضاوت در رقابت های سخت جهانی و آسیایی تجربیاتی را برایم به ارمغان آورد که به یاری خداوند و تلاش بی وقفه، موفق به کسب بالاترین درجه داوری در کشتی، درجه یک بین المللی شدم و چند سالی است که به دلیل بازنشستگی حضور کمتری در عرصه مسابقات داشته ولی پیگیر اخبار و رویدادهای این ورزش مهیج و ملی هستم.


به بهانه مسابقات کشتی جهانی در شهر لاس وگاس آمریکا نکاتی چند ذهن پرسشگر مرا معطوف به خود کرده است که لازم دانستم آنرا به سمع و اطلاع علاقمندان این ورزش برسانم:


در وهله نخست با یک نگاه اجمالی به ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران، حضور 4 مازندرانی از جمع 8 نفره  تیم ملی این سوال مطرح می شود که آیا با دارا بودن نیمی از سرمایه انسانی تیم ملی کشورمان از استان مازندران، امتیازات خاصی هم از سوی ریاست فدراسیون کشتی به مسئولان استان اختصاص یافته است یا خیر؟


- آیا در کاروان 70 نفره تیم ملی کشورمان که در رسانه ها عنوان شده است، از زحمت کشان کشتی مازندران هم تعدادی حضور داشتند یا خیر؟


- آن طور که به نظر می رسد رئیس فدراسیون کشتی به جای پرداختن به مسائل و امور تنها به موفقیت های شخصی خود می اندیشد؟!

- زحمات مربیان سازنده و همچنین هیات های کشتی در شهرستان ها که در سازندگی و پرورش این استعدادها نقش عمده ای داشته اند؛ چرا نادیده گرفته می شود؟

واقعا عجیب است!

قهرمان پر افتخار دیروز ما، امروز در کسوت مدیریت فدراسیون از بدیهی ترین وظیفه خود امتناع می کند، وظیفه ای که نمی توان عدم عمل به آن را عدم اطلاع ایشان قلمداد کرد اما پذیرش آن با هر دلیلی بسیار سخت است!

البته با توجه به تجربیات خود و همکاری با مدیریت های قبلی این فدراسیون، وقوع این امر را ناشی از ضعف فردی و فقدان ظرفیت های لازم و مکفی مدیریتی می بینم...


در خاتمه این نگارش، ضمن تقدیر از تلاش بی وقفه مربیان زحمتکش مازندران و یاران همیشگی کشتی استان، موفقیت روز افزون را برای این عزیزان آرزو دارم.


یادمان باشد سکان دار کشتی مازندران( مشتی ثمربخش) طی نیم قرن تلاش صادقانه صلاحیت خود را به همگان ثابت کرده و همواره برای جامعه کشتی ثمربخش بوده و همچنان برای یاران و دوستداران کشتی رفیقی است، مشتی!


                                                              با تقدیم احترام- بیزن بابازاده

                                                        داور اسبق بین المللی کشتی ایران


ارسال دیدگاه