نقش امروز بازار، تحقق بازار اسلامی در کشور است
اختصاصي/ جانشين فرماندهي سپاه کربلا در يادواره شهداي اصناف بابل:

نقش امروز بازار، تحقق بازار اسلامی در کشور است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">جانشین فرماندهی سپاه کربلا در مازندران با بیان اینکه امروز بازار ما هرچند بازار مسلمین است اما بازار اسلامی نیست؛ اذعان کرد: </span><span style="font-size: larger;">امروز شکل نبرد و شکل جنگ عوض شده است و متناسب با آن نقش بازار و صنوف هم عوض شده است؛ لذا بازار باید به سمتی حرکت کند تا بازار اسلامی در کشورمان تحقق یابد.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛سومین یادواره شهدای بسیج اصناف بابل برگزار شد.


بر اساس این گزارش این مراسم که راس ساعت 11 صبح امروز در تالار کریم نژاد بابل برگزار شد با حضور حجت الاسلام ناصری نماینده مردم بابل، سرهنگ محمدپور فرماندهی سپاه بابل، عباس پور فرماندار بابل، سرهنگ جعفری فرماندهی نیروی انتظامی بابل، سرهنگ رضایی جانشین فرماندهی سپاه کربلا مازندران و اعضا و هیات رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بابل همراه بود.


سرهنگ حسین رضایی سخنران این مراسم ضمن تاکید بر لزوم برگزاری شایسته ی یادواره های شهدا گفت: این یاددواره ها کمک می کند تا این انقلاب و ارزش های ان تداوم یابد.


وی با بیان اینکه دشمنان و معاندان نظام پیوسته از بدو تشکیل انقلاب تا کنون در پی انهدام انقلاب هستند، افزود: راز پایداری انقلاب مطابق آیه شریف کتاب الهی، اعتقاد و اعتماد به خدا و پایداری و استقامت است و اگر بناست امروز هم کم نیاوریم، تنها راهش ایمان و استقامت است.


جانشین فرماندهی سپاه کربلا با بیا اینکه دشمن همواره بدنبال تخریب ایمان، اعتقاد و باورهای مردم است؛ تصریح کرد: دشمنان نظام فهمیده اند قدرت ایمان مردم ایران عامل اصلی پیروزی و پایداری آنهاست، نه امکانات و تجهیزات نظامی؛ لذا سعی دارد با تخریب روحیه امید، نشاط و شادابی در بین مردم، آینده را تار و تاریک و ناامیدکننده جلوه دهد.


به گزارش مازند اصناف، رضایی در بخش دیگری از سخنانش به نقش بازار در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: بازار در دوران دفاع مقدس نقش اثرگذار و استراتژیک داشت و تقدیم 100 شهید در یک شهرستان گویای این مطلب است.


وی افزود: امروز شکل نبرد و شکل جنگ عوض شده است و متناسب با آن نقش بازار و صنوف هم عوض شده است؛ لذا بازار باید به سمتی حرکت کند تا بازار اسلامی در کشورمان تحقق یابد.


جانشین فرماندهی سپاه کربلا در مازندران با بیان اینکه امروز بازار ما هرچند بازار مسلمین است اما بازار اسلامی نیست؛ اذعان کرد: برای تحقق بازار اسلامی باید چندین شاخصه که از رسول اکرم(ص) به ما رسیده است تحقق یابد.


وی در ادامه به بیان این شاخصه ها پرداخت و افزود: اولین مولفه بازار اسلامی این است که در آن بازار دروغ گفته نشود. یعنی بازاری و خریدار برای انجام معامله دروغ نگویند.

دومین مولفه بازار اسلامی این است که طرفین در آن قسم نخورند. که بطور مثال به خدا جنسش خارجی است، به پیغمبر این قیمت خریدم و...

و سومین مولفه این است که طرفین در ان چانه زنی نکنند؛ چرا که این امر گواه این است که در بازار اعتماد، شفافیت و صداقت کمرنگ است. اگر به هم اعتماد داشته باشیم و با یکدیگر صادق باشیم کسی چانه نمی زند.


رضایی با بیان اینکه بحث استقامت در بازار همان الگوی اقتصاد مقاومتی است که بازاریان باید با حمایت از تولیدات داخلی در تحقق ان گام برداند؛ تاکید کرد: هر کالایی که از خارج کشور وارد بازار ما شود، سنگی است که خود جلوی پای تولیدکنندگان داخلی قرار می دهیم.


جانشین سپاه کربلا مازندران در پایان خاطر نشان کرد: ما مطمینیم مردم و بازاریان ما پشت سر رهبری حرکت خواهند کرد و اینگونه دشمن را با تمام کارشکنی هایش ناکام خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

مجتبی قربانی



ارسال دیدگاه