گلوگاه بیش از نیمی از انجیر مازندران را تولید می‌کند
معاون جهاد کشاورزي مازندران:

گلوگاه بیش از نیمی از انجیر مازندران را تولید می‌کند

<p><span style="font-size: larger;">معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از نیمی از انجیر مازندران در شهرستان گلوگاه تولید می&zwnj;شود.</span></p>

به گزارش مازنداصناف به نقل از گلوگاه ما، عزیزالله شهیدی‌فر در آیین افتتاح دومین جشنواره انجیر گلوگاه اظهار کرد: مازندران در سهم تجارت و بازرگانی کشور نقش بزرگی دارد، در حال حاضر به سمت صنعتی شدن کشاورزی مازندران حرکت می‌کینم و گام هایی در بخش تامین نهاده های کشاورزی و مکانیزاسیون برداشته شده است.


 

وی از ضریب کشت ۱.۴ درصدی زمین های کشاورزی در مازندران خبر داد و افزود: ضریب کشت زمین‌های کشاورزی در کشور ۰.۷ درصد است که این مقدار در مازندران دوبرابر میانگین کشور است و با برنامه های تدارک دیده شده برای افزایش بهره‌وری ضریب کشت در مازندران به ۱.۷ درصد نیز می‌رسد.

 

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: این استان در بحث مکانیزاسیون مرحله برداشت و کاشت محصولات برنج و گندم جایگاه مناسبی در کشور دارد و برای مکانیزاسیون مرحله وجین نیز برنامه داریم.

 

شهیدی‌فر مطرح کرد: استان مازندران در تولید محصولات کشاورزی همچون مرکبات، کیوی، برنج و گل و گیاه زینتی، گوشت قرمز و جوجه یک‌روزه در رتبه اول کشور قرار دارد.

 

وی افزود: ۱۰ درصد تولید انجیر جهان به ایران اختصاص دارد و مازندران چهارمین استان کشت درخت انجیر است و شهرستان گلوگاه به تنهایی بیش از نیمی از انجیر مازندران را تولید می‌کند.

 

این مسول از احداث ۷۰۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار مازندران خبر داد وافزود: شهرستان گلوگاه با سطح ۷۰ هکتاری احداث باغ درختان سیاه ریشه در اراضی شیبدار روستاهای نیالا و مصیب محله سهم ۱۰ درصدی از احداث باغ در راضی شیبدار را دارا است.

 

شهیدی‌فر در پایان گفت: با تلاش و همت وضعیت کنونی را می‌توان ارتقا داد تا کشاورزی مازندران را اقتصادی تر شود و کشاورزان با دلگرمی و رغبت بیشتری مشفول کار پر زحمت کشاورزی شوند.

 


ارسال دیدگاه