بانک‌هایی که پا در کفش واحدهای تولیدی کرده‌اند/100 واحد تولیدی آمل تا پایان سال تعطیل می‌شوند
بانکداري اسلامي رعايت نمي‌شود

بانک‌هایی که پا در کفش واحدهای تولیدی کرده‌اند/100 واحد تولیدی آمل تا پایان سال تعطیل می‌شوند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس انجمن کارفرمایان آمل با اشاره به رقابت بانک&zwnj;ها با واحدهای تولیدی، گفت: 99 درصد مشکلات واحدهای تولیدی به&zwnj;دلیل مشارکت نداشتن بانک&zwnj;ها است.<br /> </span></p>

به گزارش مازنداصناف محمدتقی جوادی  با بیان اینکه از زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، یک ریال بابت یارانه به واحدهای تولیدی نداده‌اند، اظهار کرد: پس از طرح هدفمندی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی بالا رفت و سبب ضرردهی واحدهای تولیدی شد.

وی با اشاره به رقابت بانک‌ها با واحدهای تولیدی، افزود: 99 درصد مشکلات واحدهای تولیدی به‌دلیل مشارکت نداشتن بانک‌ها است.

رئیس انجمن کارفرمایان آمل با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته هیچ اقدام عملی برای کمک به واحدهای تولیدی صورت نگرفته است، اضافه کرد: بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی به‌دلیل مشکلات مالی تعطیل شده اند.

این مسئول با بیان اینکه 500 واحد تولیدی دارای مجوز در شهرستان آمل وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 300 واحد رو به ورشکستگی رفته اند.

جوادی بیان کرد: بیش از 100 واحد در شهرستان آمل فعالیت دارند که اگر وضعیت به همین صورت پیش برود، تا آخر سال این واحدها نیز تعطیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی با 300 الی 600 کارگر نیز دارای مشکلات مالی شده‌اند.

رئیس انجمن کارفرمایان آمل با بیان اینکه بانک‌های مختلف هر روز به‌صورت قارچ زیاد می‌شوند، ادامه داد: این بانک‌ها هیچ مشارکتی در سرا پا ایستادن واحدهای تولیدی نمی‌کنند.

این مسئول با اشاره به جلسات پیاپی که با حضور مسئولان استانی و مدیران بانک‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شده است، بیان کرد: مدیران بانک‌ها در زمان جلسه با مصوبات آن موافقت می‌کنند ولی در عمل به آن توجهی ندارند.

جوادی یادآور شد: مدیران بانک‌ها قول همکاری می‌دهند ولی در زمانی که واحدهای تولیدی نیاز به مشارکت آنها دارند، هیچ گامی برای کمک برنمی‌دارند و انتظار دریافت سود بسیار هم دارند.

وی با اشاره به شرایط سخت و ضرردهی واحدهای تولیدی در زمان تحریم‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: متاسفانه بانکداری اسلامی در ایران رعایت نمی‌شود و همین عامل سبب عدم همکاری آنها با واحدهای تولیدی است.

رئیس انجمن کارفرمایان آمل با طرح این سوال که چرا هیچ‌کس با بانک‌ها برخورد نمی‌کند، گفت: شعارهای بسیاری برای حمایت از واحدهای تولیدی گفته می‌شود ولی در عمل اقدامی صورت نمی‌گیرد.

 

بلاغ


ارسال دیدگاه