مشکلات صنعت بابل ناشی از مدیریت ناصحیح است
رئيس انجمن کارفرمايان و کارآفرينان بابل:

مشکلات صنعت بابل ناشی از مدیریت ناصحیح است

<p><span style="font-size: larger;">رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان بابل گفت: مشکلات صنعت بابل ناشی از مدیریت ناصحیح و نداشتن انضباط مالی است.</span></p>

به گزارش مازنداصناف محمدصادق رمضان‌پور عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه در دفتر این انجمن با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت اسف‌بار واحدهای صنعتی و تولیدی، اظهار کرد: همه اقداماتی که باید از سوی انجمن برای کمک به شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی صورت گیرد، انجام شده است تا با معرفی ظرفیت‌های این شهرستان مطالبات به حق خود را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با حضور مسئولان استانی با تشکیل 50 نشست تخصصی در انجمن درصدد رفع مشکلات تولیدکنندگان بودیم، افزود: گرچه در این نشست‌ها 80 درصد مشکلات جزئی واحدهای مشکل‌دار رفع شد اما این تنها به مثابه تزریق مسکن برای درد عظیمی بوده که هنوز راهکاری برای رفع آن در نظر گرفته نشده است.

رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان بابل تصریح کرد: مشکلات موجود در حوزه صنعت در کشور و به تبع در شهرستان مربوط به یکی دو سال اخیر نیست که مدعی باشیم تحریم عامل اصلی آن بوده است بلکه عمده مشکلات این حوزه به عدم مدیریت صحیح داخل کشور، عدم ثبات مدیریتی و عدم انضباط مالی برمی‌گردد.

این مسئول با اشاره به اینکه عدم توجه به این حوزه سبب شده است تا شهرک‌های صنعتی عملاً به قبرستان سوله‌ها تبدیل شود، یادآور شد: در قانون اصل 43 توجه به اشتغال با وام‌های بدون بهره در نظر گرفته شد، در حالی که نرخ سود در بخش تولید بالای 30 درصد هم رسیده است و این باید دغدغه مسئولان نظام باشد.

رمضان‌پور ادامه داد: تولیدکنندگانی که هر روز شاهد صدور اجرائیه و حکم جلب از سوی بانک‌ها برای این واحدهای بدهکار هستیم همان انقلابیون حاضر در صحنه‌های جنگ بودند که با تحمل هشت سال دفاع مقدس زیر بار ظلم نرفتند و امروز با چرخه صنعت به جنگ دشمن آمدند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی قادر به جذب همه نیروهای جوان و مستعد جامعه نیستند، اضافه کرد: اگر دولت و نظام واحدهای صنعتی و تولیدی را در کنار دستگاه‌های دولتی برای جذب نیروهای جوان ببینند وضعیت امروز ما بهتر از این بود، اگر دولت هزینه‌هایی که برای مبارزه با اعتیاد، بزهکاری، بداخلاقی‌های اجتماعی و مشکلات حوزه‌های مختلف پرداخت می‌کند را در راستای حمایت از تولید هزینه کند این مسائل را در جامعه شاهد نیستیم.

رئیس انجمن کارفرمایان و کارآفرینان بابل عامل اصلی بی‌توجهی را نسبت به مسئله صنعت و تولید فاصله گرفتن از احکام الهی و کتاب آسمانی قرآن برشمرد و گفت: گرچه ما معتقدیم که کشورهای پیشرفته غربی مدافع اخلاقیات نیستند اما این زاویه نگاه آنها نسبت به تولید با تاسی از کتاب قرآن ما جای بسی تقدیر دارد، چراکه بانک‌های آنها به‌جای اینکه هر بار زیبا و زیباتر ساخته شود برای نگهداری پول مشتریان خود هزینه می‌گیرد اما برای پرداخت وام هیچ‌گونه سود نمی‌خواهد در حقیقت بانک‌های آنها ضدربا و بانک‌های ما خود رباخوارند.

این مسئول افزود: متاسفانه نه‌تنها تاکنون تغییری درباره ارائه سیاست درست در مورد بانک‌ها اعمال نشده هیچ، بلکه مشکلات این حوزه نیز افزایش یافته است.

رمضان‌پور با اشاره به اینکه همه به روزمرگی دچار شدند، گفت: ما گله‌مندیم چون دلسوز نظام هستیم، دیگر وقت شعارزدگی تمام شده و باید عمل‌گرا باشیم.


فارس


ارسال دیدگاه