مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران mazandasnaf.ir مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران fa http://mazandasnaf.ir/KS-Images/KS_Logo.jpg مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران mazandasnaf.ir 190 59 مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران © 1390 پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران . تمامی حقوق محفوظ است. ashkepaeiz61@chmail.ir ******gole_narges0012@yahoo.com ashkepaeiz61@chmail.ir ******gole_narges0012@yahoo.com - برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام در نور+زمان و مکان نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام برای نخستین بار در شهرستان نور برگزار شد. به گزارش مازند اصناف به نقل از سرای نور،مجید اسکندریان با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان نور گفت: این نمایشگاه در راستای حمایت از صنعتگران، هنرمندان شهرستان نور و معرفی سوغات استان های مختلف کشور است. وی گفت: این نمایشگاه با حضور فعال 14 استان از سراسر کشور در خیابان انقلاب شهر نور برگزار شد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور تأکید کرد: شرکت ( شاهین رامسر زاگرس) با مدیریت بیژن بلوری، مجری این نمایشگاه است. سمیرا حسینی با اشاره به این نمایشگاه تصریح کرد: نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام برای نخستین بار به همت میراث فرهنگی و همکاری فرمانداری، شهرداران نور، اداره صنعت معدن تجارت، نیروی انتظامی و ... در شهرستان نور برگزار شد. وی افزود: این نمایشگاه 60 غرفه دارد که 45 غرفه آن صنایع دستی و 15 غرفه دیگر سوغات استان ها است. کارشناس صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور در ادامه یادآورشد: در این نمایشگاه ده غرفه از صنعتگران شهرستان نور در رشته های لاک تراشی، چادرشب، تراش سنگ، زیورآلات سنتی، معرق، منبت، مشبت و ... شرکت کردند. این مسئول خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه استاد گلرد که مهر اصالت استاد لاک تراشی را از یونسکو دریافت کرده است، نیز حضور دارد. سمیرا حسینی در پایان تأکید کرد: این نمایشگاه از ساعت 17 تا 24 هرشب تا پایان شهریور برپا است. انتهای پیام* انتهای پیام/ http://mazandasnaf.ir/News/26661/برگزاری-نمایشگاه-سوغات-و-صنایع-دستی-اقوام-در-نور+زمان-و-مکان.html 1395-06-19 02:21:01 پلمپ کارگاه تولید لنت ترمزهای تقلبی در نور فرمانده انتظامی نور از کشف کارگاه تولید لنت ترمزهای تقلبی و کشف دو هزار و ۸۰۰ لنت تاریخ مصرف گذشته خبر داد. به گزارش مازند اصناف سرهنگ علی اوسط گرجی پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پی کسب خبری مبنی بر تولید لنت ترمزهای تقلبی در یک کارگاه روستایی، ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی متوجه شدند، فردی به نام وحید- و با اجاره دو باب انبار سوله و دپوی مقادیر زیادی لنت ترمز کامیون تاریخ مصرف گذشته، پس از انجام یکی سری اقدامات فنی، لنت های مورد نظر را به شکل لنت ترمز خودروهای سبک تغییر داده و در بازار به فروش می رساند. سرهنگ گرجی گفت: ماموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از این واحد صنفی موفق شدند، بیش از دو هزار و ۸۰۰ لنت ترمز تاریخ مصرف گذشته را کشف کنند و این واحد صنفی را پلمپ کردند. وی ادامه داد: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این میزان کالا به صورت قاچاق از آن سوی مرزها وارد کشور شده است. فرمانده انتظامی شهرستان نور، گفت: قاچاق و تولید اجناس بی کیفیت جعلی ضربات مهلکی بر تولیدات داخلی کشور وارد خواهد کرد و با روح اقتصاد مقاومتی در تضاد است. انتهای پیام/ http://mazandasnaf.ir/News/26237/پلمپ-کارگاه-تولید-لنت-ترمزهای-تقلبی-در-نور-.html 1395-04-27 15:51:01 قانون رفع موانع تولید از مهم‌ترین اقدامات مجلس برای حمایت از صنعت‌گران است نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رفع موانع تولید از مهم ترین قانون ها در بخش صنعت است که در مجلس نهم به عنوان شاخص ترین قانون مطرح شد. به گزارش مازنداصناف به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی مازندران، عبدالوحید فیاضی در مراسم افتتاح واحد تولیدی در غرب مازندران اظهار کرد: امروزه جهاد در عرصه صنعت و تولید به عنوان یکی از مقدس ترین مؤلفه های خدمتگزاری در چارچوب نظام جمهوری اسلامی است. وی بیان کرد: شهرک صنعتی محمودآباد شهرک موفقی بوده و می تواند ظرفیت های واحدهای تولیدی آن را ترقی داد. نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون رفع موانع تولید یکی از افتخارات مجلس نهم است و مجلس نهم در گام های نخست خود کارهای بزرگی در عرصه استقلال کشور انجام داد. این مسئول ادامه داد: یکی از این اقدامات که به عنوان شاخص ترین قانون مطرح بوده قانون رفع موانع تولید است. فیاضی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی کشور با توجه به تحریم و انواع فشارهای اقتصادی به ایران، مجاهد واقعی یک صنعت گر است، چرا که کسی که حرف می زند مجاهد نیست بلکه مجاهد کسی است که کارخانه ای را با وجود همه گرفتاری و تنگناها فعال نگه می دارد. وی با اعلام اینکه بانک ها باید در وضعیت اقتصادی نامطلوب کمک حال صنعت باشند، گفت: نباید با فشارهای زیاد منجر به بسته شدن واحدهای تولیدی و کارخانجات صنعتی شویم. http://mazandasnaf.ir/News/19125/قانون-رفع-موانع-تولید-از-مهم‌ترین-اقدامات-مجلس-برای-حمایت-از-صنعت‌گران-است.html 1394-04-15 04:29:01 اختلاف 8 هزارتومانی سکه در بازار امروز آمل و نور / کاهش قیمت سکه در بازار مازند اصناف در حالی از نرخ انواع سکه و طلا در دو شهر آمل و نور و تفاوت قیمت آن در این دو شهر خبر می دهد که امروز قیمت سکه در بازار با کاهش محسوسی نسبت به روز گذشته روبرو بوده است. اعلام رسمی نرخ انواع سکه و طلا در شهر های استان مازندران حاکی از اختلاف قیمت 8 هزار تومانی سکه در بازار طلا و جواهر آمل و نور دارد. حاج محمد یزدانی رئیس اتحادیه طلا و جواهر نور و همچنین محمد هادی زاده رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان آمل در گفتگو با خبرنگار مازند اصناف ضمن اشاره به افت قیمت سکه در بازار نرخ انواع طلا و سکه را اعلام نمودند که در ذیل آمده است : قیمت طلا و سکه در بازار آمل و نور - 93/03/20 نوع کالا قیمت انواع طلا و سکه در آمل قیمت انواع طلا و سکه در نور طلای خام 96.200 تومان 96.500 تومان سکه تمام بهار آزادی 942.000 تومان 950.000 تومان نیم سکه بهار آزادی 479.000 تومان 480.000 تومان ربع سکه بهار آزادی 280.000 تومان 280.000 تومان انتهای پیام/ حسن قربان زاده http://mazandasnaf.ir/News/12541/اختلاف-8-هزارتومانی-سکه-در-بازار-امروز-آمل-و-نور-/-کاهش-قیمت-سکه-در-بازار.html 1393-03-20 07:11:01 قیمت زمین در مناطق مختلف نور/ ارزان ترین و گران ترین مناطق نور رئیس اتحادیه مشاور املاک نور در گفتگو با مازند اصناف از نرخ زمین در مناطق چند گانه شهرستان نور خبر داد. رحمتی عضو اتحادیه مشاورین املاک نور در گفتگو با مازند اصناف گفت : در جلسه دیروز هیات رئیسه اتحادیه مشاور املاک نور به موازات مصوبات اخیر استانی تصمیم جدی بر ساماندهی مشاورین املاک فاقد پروانه کسب شهرستان نور اخذ گردید. وی در ادامه افزود : البته باید یکی از دلایل عدم فعالیت واحد های فاقد پروانه کسب را محدودیت سهمیه صدور پروانه در شهرستان نور برشمرد اما با توجه به توافقات صورت گرفته با کمیسیون نظارت و همچنین تعاملات فی ما بین اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی عزم بر ساماندهی مناسب این واحد ها جزم شده است. خزانه دار اتحادیه مشاورین املاک نور در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص بالاترین و ارزانترین قیمت زمین در مناطق گوناگون نور اظهار داشت : بالاترین قیمت زمین در شهرستان نور مختص زمین های ساحلی نور با قیمت 1.500.000 الی 2.500.000 تومان می باشد و این در حالی است که زمین های مناطق بالای نیما واقع در کمربندی با نرخ هر متر 50 تا 80 هزار تومان ارزانترین قیمت زمین در نور محسوب می شود. رحمتی در خاتمه به خبرنگار مازند اصناف در خصوص قیمت زمین در سایر مناطق مختلف نور گفت : باید اضافه کنم قیمت زمین در سایر مناطق چون : منطقه کوچه ارومیه و اسفند بد 500.000 تا 1.200.00 تومان ، مناطق پایین نیما 170 تا 220 هزار تومان و زمین های خیابان طالقانی و مشیر 300 تا 600 هزار تومان در معاملات خرید و فروش می گردد. انتهای پیام/ حسن قربان زاده http://mazandasnaf.ir/News/12527/قیمت-زمین-در-مناطق-مختلف-نور/-ارزان-ترین-و-گران-ترین-مناطق-نور.html 1393-03-19 18:45:01 بهترین اپراتورهای موبایل، ثابت، اینترنت و ماهواره معرفی شدند همراه اول بهترین اپراتور، تله کامیونیکیشن کیش بهترین اپراتور سیار منطقه ای، ضحی کیش بهترین اپراتور ثابت منطقه ای، مخابرات قم بهترین مخابرات استانی، آسیاتک و شاتل بهترین ارائه دهنده ADSL و سامان بهترین اپراتور ارتباط ماهواره ای معرفی شدند. به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی پس از ارزیابی اپراتورهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعلام نتایج آن به صورت دوماهه و شش ماهه، این بار نتایج ارزیابی سالانه این اپراتورها را اعلام کرد. معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: ارزیابی سالانه، براساس الگوی جامع ارزیابی، رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر حوزه سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات، در 9 بخش اپراتورهای PAP,SAP,WiMAX,ISDP, ارائه کنندگان تلفن همراه سراسری و منطقه ای، شرکت های مخابرات استانی، ارائه کنندگان خدمات تلفن ثابت منطقه ای و شرکت پست انجام شده است. *معرفی بهترین اپراتورهای موبایل، موبایل منطقه ای و ثابت منطقه ای حسن رضوانی با اشاره به اینکه در این دوره 150 اپراتور مورد ارزیابی سالانه قرار گرفته اند، گفت: در بخش اپراتورهای سیار سراسری شرکت ارتباطات سیار رتبه اول و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه دوم، در بخش اپراتورهای سیار منطقه ای، شرکت تله کامیونیکیشن کیش رتبه اول و در حوزه اپراتورهای ثابت منطقه ای، شرکت ارتباطی ضحی کیش و کوه نور به ترتیب رتبه های اول و دوم را به دست آوردند. *مخابرات قم، بهترین مخابرات استانی وی افزود: در بخش اپراتورهای مخابرات استانی نیز شرکت مخابرات استان قم رتبه اول، استان اصفهان رتبه دوم و استان آذربایجان غربی رتبه سوم را کسب کردند. *آسیاتک و شاتل بهترین ارائه دهنده ADSL رضوانی درباره نتایج ارزیابی اپراتورهای سرویس های فناوری اطلاعات عنوان کرد: در بخش ارائه کنندگان اینترنت پرسرعت (ADSL) اپراتورهای PAP و بخش دیتای پرسرعت مخابرات ایران، شرکت های انتقال داده های آسیاتک و آریا رسانه تدبیر (شاتل) به طور مشترک رتبه اول، پارس آنلاین رتبه دوم و عصر انتقال داده (عصر تلکام) رتبه سوم را کسب کردند. *سامان بهترین اپراتور ارتباط ماهواره ای وی افزود: در بخش اپراتورهای ارائه کننده خدمات عمومی انتقال داده های ماهواره ای (SAP)، گروه ارتباطات ماهواره ای سامان، آرین ماهواره و شرکت پارس ارتباطات به ترتیب رتبه های اول تا سوم و در بخش اپراتورهای WiMAX شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عنوان اول و شرکت ارتباطات مبین نت عنوان دوم را به دست آوردند. *معرفی بهترین توزیع کننده های اینترنت در استان ها معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به اینکه در این دوره از ارزیابی سالانه، اپراتورهای ISDP نیز برای اولین بار مورد ارزیابی قرار گرفته اند، تصریح کرد: شرکت های رسپینا در استان تهران، آریا گستر اسپادانا در اصفهان، پیشگامان کویر یزد در یزد، پویان ارتباط پردیس در چهارمحال و بختیاری، رها نت در زنجان، اندیشه سبز خزر در گیلان، ارتباط دهی در ایلام، طلوع رایانه لقمان در خوزستان، حسابگرپرداز غرب در کرمانشاه، سینا آتی نت در همدان، رایان روش سنه در کردستان، بومرنگ رایانه در فارس، چویل سیستم در کهگیلویه و بویراحمد، بومرنگ رایانه در بوشهر، آریا گستر کارمانیا در کرمان و شرکت بومرنگ رایانه در استان هرمزگان رتبه های اول را در استان ها کسب کردند. رضوانی درباره نتایج ارزیابی اپراتورهای سرویس های ارتباطی عنوان کرد: ارزیابی سالانه اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس الگوی جامع ارزیابی، رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر در 7 معیار رهبری و مدیریت، فرایندهای سازمانی، منابع و مشارکت ها، منابع انسانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد و در 21 زیر معیار انجام شده است. http://mazandasnaf.ir/News/12484/بهترین-اپراتورهای-موبایل،-ثابت،-اینترنت-و-ماهواره-معرفی-شدند-.html 1393-03-18 07:39:01 مزایای امسال حقوق کارگران قابل مقایسه با قبل نیست/ مانورهای تبلیغاتی در شکایت مزد ۹۲ رئیس کارگروه مزد مجمع عالی کارگران ضمن انتقاد از تبلیغاتی شدن شکایت کارگران از مزد ۹۲ گفت: با کمک دولت برخی تنگناها در مزد امسال کارگران رفع شده و طراحان شکایت به دنبال حل مشکلات واقعی کارگران باشند. به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از فارس - فرامرز توفیقی در خصوص بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی در مورد حق بیمه کارگران گفت: برخی از واحدهای تولیدی این بخشنامه را اجرا می کنند و برخی هم هنوز این کار را آغاز نکرده اند، بنا بود این مسئله در شورای سه جانبه ملی طرح شود تا ضمانت اجرایی پیدا کند. رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در مورد شکایت کارگران از دستمزد سال 92 گفت: با توجه به ماده واحده قانونی موجود جایی برای شکایت نمانده و باید این مسئله از مراجع قانونی دیگری پیگیری شود، باید متوجه باشیم که چه میزان وقت و هزینه برای این شکایت می پردازیم. وی ضمن انتقاد از طرح چند باره شکایت از مزد سال گذشته گفت: اگر مدعیان طرح شکایت مزدی، دلشان برای کارگر می سوزد این مسئله را پیگیری کنند که چرا برخی از کارگران حقوق 300 یا 400 هزار تومانی دریافت می کنند چون پیگیری این مسئله اهمیت بیشتری دارد. توفیقی اضافه کرد: بحث مزد سال 92 با امسال کاملاً متفاوت است، آرزوی کارگران این بود که مالیات آنها با کارمندان یکسان شود و یکسان شدن آن باعث افزایش 13 تا 14 درصدی حقوق آنان شد. اگر به این مسئله افزایش 30 هزار تومانی حق بن را اضافه کنیم بیش از 30 درصد به حقوق کارگران در سال جاری اضافه شده است. این فعال بخش کارگری با اشاره به اقدامات دولت برای رفع مشکل کارگران گفت: هم اکنون با وجود اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گرانی و افزایش قیمت آن چنانی در کالاها دیده نمی شود و ما باید این مسائل را ببینیم. وی ادامه داد: دغدغه کارگران، مسائلی از قبیل قراردادهای سفید امضا و بیمه کارگران ساختمانی بود که این مسائل با همت وزیر کار حل شد و مشکلات کارگرانی که دارای مشاغل سخت و زیان آور هستند در حال پیگیری است. به گفته وی، باید علاوه بر مزد نقدی نیم نگاهی هم به مزد اجتماعی داشته باشیم، برای نمونه یکسان شدن مالیات کارگران با کارمندان حدود 60 هزار تومان به نفع کارگران شد، همچنین برنامه دولت برای نظام سلامت و اعتباربخشی به دفترچه های بیمه همه اینها جزء مزد اجتماعی است. توفیقی تأکید کرد: ما نباید دولت را تحت فشار بگذاریم و خودمان را با افراد تحت پوشش بهزیستی مقایسه کنیم چون ما در هر صورت از حداقل هایی برخوردار هستیم اما این افراد مشکلات بیشتری دارند و نباید با جوسازی دولت را از خدمت رسانی منصرف کنیم. این نماینده کارگری اضافه کرد: مزد سال 93 با همدلی و مشارکت همه شرکای اجتماعی مصوب شد و هیچ گاه با مزد 8 سال گذشته قابل قیاس نیست. وی تصریح کرد: اینکه حقوق کارگران کفاف معیشت خانوار آنها را نمی دهد صحیح است اما حداقل ها فراهم شده و توان صنعت ما در حال حاضر بیش از این نیست به همین دلیل حاشیه سود سرمایه گذاری در صنعت پایین آمده و تا وقتی که این شرایط باشد ماده 41 قانون کار به طور کامل اجرا نخواهد شد. http://mazandasnaf.ir/News/12478/مزایای-امسال-حقوق-کارگران-قابل-مقایسه-با-قبل-نیست/-مانورهای-تبلیغاتی-در-شکایت-مزد-۹۲-.html 1393-03-18 07:08:01 خودروسازي ایران با چه کشوری قابل‌مقایسه است؟ مقايسه خروجي صنعت خودروي ايران به عنوان صنعتي چهل و هفت ساله، با برخي خودروسازان آسیایی كه بعضا جوان تر از خودروسازي کشورمان هستند، سال ها است مورد بحث مردم و مسوولان است. به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از ایران جیب - صنعت خودروي ايران در حالي پنجمين دهه از حيات خود را مي گذراند كه در طول اين زمان شرايط متفاوتي را پشت سر گذاشته است. طي زمان ياد شده، بيشترين چشمداشت مشتريان از اين صنعت تحويل خودروي مناسب پس از ماه ها انتظار در صف خريد بوده است. اين انتظار براي تحويل خودرويي با امكانات ابتدايي، با ظهور خودروسازاني از آسيا كه توانستند بازار خودروي دنيا را تحت تاثير خود قرار بدهند تغيير يافت و مطالبات مشتريان به كيفيت و تنوع خودروهاي توليدي نيز معطوف شد.بنابراین مي توان گفت در سال هايي كه صنعت خودرو ايران در حال پيدا كردن خود بود، خودروسازان نوظهور آسيايي با پيشرفتي چشمگير براي محصولات خود در بازارهاي جهاني سهمي پيدا كرده بودند و همين موضوع هم آغازگر مقايسه ها ميان صنعت خودرو ايران و اين دست خودروسازان شد. عمده مقايسه هايي كه ميان محصولات توليد شده در صنعت خودرو كشورمان با خودروهاي توليد شده در كشورهايي مانند چين، كره جنوبي يا همسايه شمال غربي ايران انجام مي شود، حول محورهايي مانند كيفيت، تنوع، پيشرفت سريع در توليد خودرو با تكيه به تكنولوژي روز دنيا، قيمت پايين و مسائلي مانند اينها خلاصه مي شود. به عقيده كارشناسان ريشه انجام چنين مقايسه هايي از سوي مشتريان يا برخي مسوولان به كيفيت نامطلوب توليدات خودروسازان، قديمي بودن آنها، قیمت بالا و باز شدن ديد مشتريان بازار خودرو كشور نسبت به تكنولوژي هاي روز دنيا در توليد خودرو بازمي گردد. صنعت خودرو در برخی از کشورهای آسیایی به سرعت در حال رشد است و خودروسازان در اين كشورها با سرعتي زياد در حال دستيابي به تكنولوژي هاي جديد در توليد خودرو هستند، اما واقعيتي كه از نظر كارشناسان در رابطه با صنعت خودرو كشورمان وجود دارد اين است كه آنها پس از گذشت سال ها نتوانسته اند خود را با سرعت رشد تكنولوژي توليد در دنيا وفق دهند و به نوعي از تحولات نوين خودروسازي جا مانده اند. حال این سوال مطرح است که با توجه به رشد صنعت خودرو در آسيا، می توان خودروسازی کشورمان را با صنايع خودروسازي در اين قاره به صورت منطقي مورد مقايسه قرار داد؟كارشناسان در پاسخ به اين سوال عقيده دارند اصولا هر مقايسه اي در رابطه با اين موضوع، اگر قصد دقيق شدن در جزئيات را داشته باشد نادرست خواهد بود؛ زيرا شرايط هیچ کشوری شبيه به ديگري نيست. به عقيده كارشناسان براي انجام مقايسه اي منطقي تر در رابطه با موضوعي مانند صنعت خودرو، مي توان بر كليات تكيه كرد و با توجه به شرايط عمومي به مقايسه پرداخت؛ اما لازمه انجام چنين مقايسه اي هم در نظر گرفتن شباهت ها و تفاوت ها است. در شرايط دشوار كار كرده ايم مشاور انجمن خودروسازان، يكي از مخالفان مقايسه خودروسازي در ايران با خودروسازان نوظهوري است كه در كشورهايي مانند چين مشغول فعاليت اند. داوود ميرخاني رشتي عقيده دارد براي انجام مقايسه اي صحيح ميان خودروسازي ايران و ديگر كشورها، نياز است از زواياي مختلف به اين موضوع نگاه شود تا مقايسه انجام شده همه جانبه و جامع باشد نه يك طرفه. ميرخاني مي گويد: اگر مي خواهيم مقايسه اي ميان خودروسازي ايران و مثلا چين انجام دهيم بهتر است شرايط سياسي و اقتصادي اين دو كشور را هم بايكديگر مقايسه كنيم. مديرعامل سابق ايران خودرو شكوفايي چين در خودروسازي را مديون حركت اين كشور به سمت اقتصاد آزاد مي داند و مي گويد: چين با پيش گرفتن خط مشي اقتصاد آزاد توانست سرمايه گذاران خارجي را در تمام صنايع خصوصا صنعت قطعه و خودرو به خود جذب كند و پس از مدتي هم دانش فني توليد خودرو را از آنها به دست آورد. از نگاه ميرخاني رشتي با وجود حركت بسياري از كشورها به سمت اقتصاد آزاد و تجربه هاي خوبي كه در اين رابطه وجود دارد، همچنان 80 درصد از اقتصاد كشور ما در دست دولت است. در چنين اقتصادي، مديران در صنعتي مانند خودرو به صورت مستقيم از سوي دولت انتخاب مي شوند در نتیجه انجام مقايسه ميان اين مدل از خودروسازي و مدلي كه در دنيا جريان دارد از نگاه ميرخاني اشتباه است. تركيه، به عنوان همسايه ايران و كشوري كه كمي ديرتر از ايران وارد چرخه خودروسازي شد، در حال حاضر به دليل وجود شركايي از اروپا و آمريكا، از نظر كيفي در سطح بالاتري از كشورمان قرار دارد. هرچند تيراژ توليد در ايران تا پيش از بحران توليد بيشتر از تركيه بود، اما بر اساس آمار توليد خودرو در سال 2013 تركيه از نظر تيراژ توليد هم از ايران پيشي گرفت. طي سال 2013 تركيه با توليد يك ميليون و 125 هزار خودرو، چهار سكو بالاتر از ايران با توليد ششصد و 26 هزار دستگاهي قرار گرفت. ميرخاني در رابطه با تركيه نيز به عنوان كشوري كه هر از گاهي كيفيت محصولات توليدي آن با ايران مقايسه مي شود مي گويد: تركيه زماني كه آغاز به كار كرد براي سرمايه گذاران خارجي فرش قرمز پهن كرد و قطعه سازان و خودروسازان بزرگ دنيا در اين كشور سرمايه گذاري كردند، در نتيجه حالا صنعتگران ترك در زمينه توليد قطعه با قيمت و كيفيت مناسب بسيار جلوتر از قطعه سازان ايراني هستند. يك كارشناس مسائل اقتصادي نيز عقيده دارد پايه هاي صنعت خودرو در تركيه به دليل همكاري با خودروسازان بزرگ دنيا نيرومندتر از ايران است. سعيد ليلاز در اين رابطه مي گويد: تركيه از نظر سياسي نيز هميشه جزو بلوك غرب بوده و همين موضوع هم كمك بزرگي به تركيه براي گذار به عصر صنعتي بود پس نمي توان شرايط ايران و تركيه را با يكديگر مقايسه كرد؛ زيرا كشور ما همواره به مستقل بودن اهميت داده است. در ادامه گفت وگو با ميرخاني رشتي، او شرايط كار در فضاي كسب و كار كشور را در دوره هاي مختلف به شوره زار تشبيه مي كند و مي گويد: نمي توان رشد و باردهي درختي كه نور كافي و خاك مناسب دارد را با درختي كه از اين شرايط برخوردار نيست مقايسه كرد. ميرخاني عقيده دارد شرايط سياسي و اقتصادي كشورهايي كه خودروسازان نوظهور از آنها سر بر آورده اند با شرايط كشورمان اصلا قابل مقايسه نيست. او مي گويد مديران خودروساز در ايران نه بي تجربه اند و نه بي استعداد، بلكه فضاي كسب و كار مناسب ندارند. او اين فضاي كسب و كار را براي سرمايه گذاران خارجي نيز مناسب نمي داند. دولت، سدي پيش روي صنعت خودرو ايران بحث حمايت دولت ها از خودروسازي و تاثيرگذاري بر رشد و بالندگي آنها موضوع مهمي در مقايسه صنعت خودرو ايران با ديگر خودروسازها است. همان طور كه كارشناسان پيش از اين اشاره كردند، دولت ها با فراهم آوردن فضاي مناسب، رشد و شكوفايي را براي صنايع مختلف از جمله صنعت خودرو در كشورهايشان فراهم آوردند. دولت هاي مختلف در ايران نيز همواره حامي خودروسازان بوده اند، اما نكته اي كه در رابطه با اين حمايت ها بسيار مهم به نظر مي رسد اين است كه اين حمايت ها نه تنها باعث رشد صنعت خودرو نشده اند؛ بلكه باعث درجا زدن اين صنعت شده اند. براي مثال در حالي كه كشوري مانند تركيه از سال 2008 به بعد، هزينه هاي تحقيق و توسعه در صنعت خودروي كشورش را با معافيت 100 درصدي همراه كرد و كشور چين نيز مانع از دخالت دولت در مسائل فروش خودرو با توجه به ايجاد زيرساخت هاي مناسب و سياست گذاري هاي صحيح شد تا به اين واسطه مانع دلالي گري شود، دولتي بودن صنعت خودرو در ايران و وجود تعرفه هاي بالا براي واردات، رقابت پذيري در صنعت خودرو را بي معنا كرده است. يك اقتصاددان در اين رابطه عقيده دارد مهم ترين مشكل صنعت خودروي ايران كه باعث جا ماندن آن از تكنولوژي روز دنيا در توليد خودرو شده است، رقابتي نبودن اين صنعت است. موسي غني نژاد مقايسه صنعت خودرو با خودروسازان كشورهاي ديگر را از اين نظر كه مقايسه بر سر يك محصول خاص است، درست مي داند، اما از نظر فضاي موجود براي كار، چنين مقايسه اي را نادرست ارزيابي مي كند. غني نژاد مي گويد: بازار بسته اي كه هميشه از سوي دولت براي خودروسازان فراهم بوده، براي مدت ها انگيزه توليد خودرو با كيفيت و رقابتي را از خودروسازان گرفت. او در ادامه عقيده دارد هنوز هم با وجود رشد واردات خودرو به كشور، خودروسازان نگراني بابت رقابت ندارند؛ زيرا خودروهاي وارداتي فعلي، از نظر قيمت و كلاس، در رده خودروهاي داخلي نيستند. غني نژاد در نهايت عقيده دارد ما هيچ گاه فضاي باز اقتصادي را كه براي مثال در چين ايجاد شد براي توليدكنندگان فراهم نكرديم تا خودروسازان براي رشد خود تلاش كنند. ليلاز نيز در این زمینه مي گويد: ما هم در اعمال سياست هاي كلان اقتصادي و ارتباط با ساير كشورها خوب عمل نكرده ايم و هم در سياست گذاري داخلي اشتباهات زيادي داشته ايم. اين كارشناس مسائل اقتصادي عقيده دارد در چنين شرايطي نمي توان با انجام مقايسه هايي سطحي از خودروساز يا فعال اقتصادي كه عملا عوامل اجرايي هستند انتظار داشت مانند چيزي كه در دنيا مشاهده مي كنيم عمل كنند و سياست هاي دولت را ناديده گرفت. http://mazandasnaf.ir/News/12476/خودروسازي-ایران-با-چه-کشوری-قابل‌مقایسه-است؟-.html 1393-03-18 06:36:01 کدام یک دوربین قویتری دارد ؟ iPhone 5S یا HTC One M8 ؟+مقایسه تصویری و مدل گوشي هوشمند iPhone 5S و HTC One M8 به عنوان دو غول بزرگ در عكاسي گوشي هاي هوشمد شناخته ميشوند. در حالي كه ... به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از ایران جیب - دو مدل گوشي هوشمند iPhone 5S و HTC One M8 به عنوان دو غول بزرگ در عكاسي گوشي هاي هوشمد شناخته ميشوند. در حالي كه HTC با تكنولو ي Ultra Pixel خود وiPhone بات دوربين iSight خود هر دو بر روي كاغذ از قدرت بالايي برخوردار هستند، اما عكاسي كدام يك در حالت واقعي بهتر است؟iPhone 5S داراي يك دوربين 8 مگاپيكسل iSight با اندازه پيكسل 1.5 ميكرومتر و ديافراگم f/2.2 است. در حالي كه HTC One M8 داراي دو دوربين اصلي است كه خود نام آن را Dou Camera گذاشته است. دوربين اوليه يك دوربين 4 مگاپيكسلي UltraPixel است كه اندازه پيكسل هاي آن 2.0 ميكرومتر و دريچه ديافراگم آن f/2.0 است. كار دوربين دوم جمع آوري اطلاعات راجع به عمق فضا است. هر دو گوشي هوشمند از فناوري BSI براي جذب حداكثر نور ممكن بهره برداري ميكنند. دوربين HTCبيش از همه بر روي اندازه و كيفيت پيكسل ها متمركز است كه اينگونه به نظر ميرسد كه اين گوشي در نور پايين عكاسي فوق العاده اي دارد اما در نور شديد كمي مشكل خواهد داشت.در سوي ديگر iPhone 5S از تعداد بيتشر پيكسلها و دريچه ديافراگم كوچكتر برخوردار است كه اين امر منجر به آن ميشود كه اين دوربين بتواند بهتر و سريعتر اقدام به عكاسي تصاوير روشن و براق بدون Over Expose كردن آنها بيش از حد براق كردن عكسها كند. در تصاوير زير كه از منابع مختلف جمع آوري شده به شكل مقايسه اي ميتوانيد عملكرد اين دو گوشي هوشمند را در عكاسي و در حالتهاي متفاوت ببينيد. تصاوير بزگ تر در سمت چپ يا بالا مربوط بهiPhone 5S و تصاوير سمت راست و پايين مربوط به One M8 است. عكاسي عمومي بدون نقطه فوكوس خاص در نگاه اول به نظر ميرسد كه HTC One M8 در سر و كله زدن با نور براق مشكل دارد كه اين موضوع را در تصوير جا شمعي و سگهاي روي تخت به خوبي ميتوان ديد. اين موضوع ارتباط مستقيم با ديافراگم باز تر و سنسور بزرگتر نور آن است. به عبارت ديگر HTC One M8 در برخورد با نور براق تصاوير تاريكتري توليد ميكند تا از Over Expose شدن تصوير جلوگيري كند. در سوي ديگر iPhone 5S هرچند به خوبي One M8 نور سفيد را بالانس نميكند اما در توليد تصاوير در نور براق و جلوگيري از Over Expose شدن آنها به شدت خوب عمل ميكند. برتري: iPhone 5S عكاسي از سوژه متحرك در تصاوير فوق به خوبي مشخص است كه هر دو گوشي هوشمند در شكار جسم در حال حركت در نور پايين دچار مشكل اساسي هستند. البته HTC One M8 در حالت Burst عكاسي را با 12fps صورت ميدهد در حالي كه iPhone 5S با 10fps عكاسي ميكند. تفاوت اين دو تقريبا قابل اغماض است اما آنچه مشخص است اينكه هنوز iPhone كمي در اين خصوص بهتر عمل ميكند. برتري: iPhone 5S عكاسي در نور پايين يكي از وي ژگيهاي خوب One M8 اين است كه در نرم افزار دوربين امكان تغيير ISO را به كاربر ميدهد و با توجه به تكنولو ژي UltraPixel و دريچه بازرتر ديافراگم بايد به مراتب عكسهاي بهتري در نور پايين توليد كند. اما باز هم شاهد آن هستيم كه iPhone در نور پايين تصاوير با زمختي كمتري توليد ميكند. البته بايد اشاره كرد كه تصاوير iPhone در نور پايين تاريكتر است اما از Noise كمتري نيز برخوردار هستند. در نهايت هر دو گوشي تصاوير قابل قبولي در نور پايين ارائه ميكنند. برتري : HTC One M8 عكاسي با فلاش معمولا عكاسي با فلاش در دوربين گوشي هاي هوشمند يك دردسر بزرگ است اما آنچه مشخص است اينكه هردو گوشي در عكاسي با فلاش تصاوير قابل قبولي ارائه ميكنند. iPhone در نور پايين بالانس خوبي در نور سفيد ايجاد ميكند در حالي كه در نور بالا توان ايجاد اين بالانس را در عكاسي با فلاش ندارد. در حالي كه در نظر iPhone باز هم تصاوير بهتري در عكاسي با فلاش ايجاد ميكند، اما ميتوان در اين مورد قوت هر دو گوشي را برابر دانست. عكاسي در حالت HDR در تصاوير بالا كه با فعال سازي HDR در هر دو گوشي هوشمند انداخته شده، آنچه مشخص است اين است كه iPhone به شدت در عكاسي HDR در محيط باز بهتر عمل و تصاوير و رنگ هاي زنده تري توليد ميكند. تصوير مربوط به ساحل به خوبي بيانگر زنده بودن رنگهاي iPhone در حالت HDR نسبت به HTC One M8 است. برترري: iPhone 5S عكاسي در نماي نزديك در عكاسي در نماي نزديك هر دو گوشي هوشمند به شكلي فوق العاده عمل ميكنند. هيچ مشكلي در فوكوس وجود ندارد و تركيب رنگها و جزئيات تصوير به خوبي در هر دو گوشي هوشمند قابل دفاع است. عكاسي با بزرگنمايي ديجيتال هر دو گوشي هوشمند مشكل اساسي در هنگام عكاسي با بزرگنمايي ديجيتال دارند. در تصاوير فوق بزرگنمايي تا آخرين درجه در هر دو گوشي صورت گرفته است و كاملا مشخص است كه وضوح بيشترiPhone 5S در اين زمان به كمك دوربين مي آيد. رنگها در مقايسه با HTC تيز تر هستند و و افكت هاي مبهم در آنها كمتر. همچنين از يك مكان خاص قابليت بزرگنمايي بيشتري با iPhone وجود دارد. برتري : iPhone 5S عكاسي در حالت Panorama عكاسي Panorama با HTC One M8 به گفته بسياري از متخصصان بسيار لذت بخش است. نه تنها نرم افزار دوربين در اين خصوص به خوبي عمل ميكند، بلكه در عين حال تصاوير با كيفيت و زيبايي نيز خلق ميكند. بخش اعظمي از اين موضوع البته به نرم افزار دوربين و پردازش هاي آن باز ميگردد. اين در حالي است كه iPhone 5S نيز در توليد تصاوير Panorama بسيار عالي عمل ميكند اما تنها به دلايل پيش گفته از تركيب رنگ و بالانس نور بهتري برخوردار است. در نتيجه اگر صرفا عكاسي در حالتPanorama مد نظر باشد دراين مورد ميتوان HTC One M8 را برتر دانست. برتري : HTC One M8 سخن آخر گوشي هوشمند HTC One M8 امكانات و ابزار بسياري را ارئه ميكند اما آنگونه كه به نظر ميرسد فاقد هماهنگي و سازگاري در عكاسي است. بر خلاف اپل كه توانسته است در iPhone 5S به خوبي موضوع سازگاري را مديريت كند. بدون شك Dou Camera يك امكان فوق العاده است اما اين موضوع نتوانسته است One M8 را آنگونه كه بايد برتري دهد. داشتن وضوحي برابر با تنها 4 مگاپيكسل، هرچند از تكنولوژي UltraPixel بهره داشته باشد، منجر به آن شده است كه One M8 مشكل اساسي در وضوح تصاوير توليدي داشته باشد. حتي آنگونه كه مشخص است اين دوربين و تكنولو ژي در نور پايين نيز آنگونه كه انتظار ميرود عمل نميكنند. هر دو شركت در سال جديد رهيافت جديدي به دوربين گوشي هاي هوشمند خود داشته اند. در بسياري از موارد هر دو دوربين اقدام به توليد تصاويري مشابه ميكنند. اما در اغلب موارد اپل از برتري نسبي ومطلقي برخوردار است. http://mazandasnaf.ir/News/12475/-کدام-یک-دوربین-قویتری-دارد-؟-iPhone-5S-یا-HTC-One-M8-؟+مقایسه-تصویری.html 1393-03-18 04:34:01 بررسی اولین خودرو 3 درب هیوندای در ایران + تصاویر هیوندای سعی داشت سنت شکنی کند و با تولید جنسیس کوپه اولین قدم را در این راه برداشت. طراحی های پر انحنا و چشمگیر خبر از سرعت فزاینده رقابت این کمپانی با برندهای ... به گزارش پایگاه خبری مازند اصناف و به نقل از ایران جیب - هیوندای سعی داشت سنت شکنی کند و با تولید جنسیس کوپه اولین قدم را در این راه برداشت. طراحی های پر انحنا و چشمگیر خبر از سرعت فزاینده رقابت این کمپانی با برندهای مطرح جهان می داد. تولید و عرضه ولاستر گامی دیگر در این راستاست تا هیوندای بار دیگر شگفتی آفرینی کند. فرصتی پیش آمد تا در اولین روزهای ورود این محصول به کشورمان، به تست و بررسی ولاستر، اولین خودروی 3 درب هیوندای بپردازیم. طراحی خارجی و داخلی تازه وارد است و طبق معمول نگاه کنجکاو عابران را به سوی خود می کشاند. ولاستر در نمای جلو طراحی جنسیس کوپه 2013 را به عاریت گرفته، چراغ های کشیده و جلوپنجره بزرگ. اما در نمای پشت کاملا منحصربه فرد است. شیشه عقب بسیار کوچک، دوربین در زیر آرم هیوندای که تصویر عقب را در مانیتور 7 اینچی نمایش می دهد، ارتفاع کم قسمت انتهایی، بالچه برای تعادل عرضی، اگزوز دوبل وسط سپر و چراغ عقب با ترکیب نئون و LED معجونی جذاب برای قسمت عقب خودرو ساخته اند. ولاستر فقط یک درب عقب آن هم سمت شاگرد دارد و به همین منظور به آن 3 درب می گویند. طراحی خاص این اتاق باعث شده که درب جلو سمت شاگرد کوچک تر و ستون آن جلوتر از ستون سمت راننده (که درب عقب ندارد) باشد. البته از نظر طراحی سازه ممکن است این سوال مطرح شود که به دلیل عدم قرینه بودن شاسی در گشتاور پیچشی عملکرد ضعیف داشته باشد که این مورد با تقویت پروفیل سازه در ستون های میانی جبران شده است. با وارد شدن به کابین اولین نکته ای که جلب توجه می کند، اصرار سازنده بر متمایز بودن شکل ادوات است، به عنوان مثال روپوش دایره ای شکلی که سطح پایین دسته دنده را پوشانده، روکش ترکیبی طرح برجسته که اولین بار در ب ام و X6 دیده شده، دستگیره های بزرگ و متفاوت درب جلو، حکاکی نوشته Veloster روی صندلی های جلو و شیشه عقب دو تکه و منحنی که به همراه سقف پاناروما تقریبا حس و حال سقف تمام شیشه ای را به سرنشین هدیه می دهد. صندلی راننده ، تنها صندلی نیمه برقی این خودروست که به خوبی راننده را در بر می گیرد. فضای عقب برای یک سرنشین بالغ محدود است و به دلیل شیب نسبتا تند سقف، قسمت سر کمی آزرده می شود. همچنین جا لیوانی تعبیه شده در وسط صندلی عقب امکان جمع شدن ندارد و تحرک را سخت می کند. توان فنی ولاستر خودروی چندان قدرتمندی نیست، از یک پیشرانه 4 سیلندر 1600 سی سی با 138 اسب بخار قدرت بهره می برد که گشتاور آن در دور موتوری بالاتر از حد انتظار به دست می آید، اما گیرباکس 6 دنده تیپ ترونیک توانسته ضعف حجم کم موتور را کم رنگ کرده و با دقت عمل بالا و ضریب مناسب، تا حدودی قابلیت حرکتی آن را بهبود ببخشد. داخل خودرو می نشینیم و دکمه استارت که در وسط کنسول تعبیه شده را می فشاریم. موتور بسیار نرم و بی صدا روشن می شود و خبری از غرش و هیجان نیست. دنده را در حالت D قرار می دهیم، در شروع مسیر که اتفاقا سر بالایی هم هست، کمی نا امید می شویم، چرا که کشش چندانی ندارد. اما با ورود به بزرگراه ورق برمی گردد. ظاهرا قصد دارد از شرمندگی ما در آید! پدال گاز را می فشاریم ، دنده ها به سرعت و نرمی عوض می شوند و هرگاه احساس نیاز برای شتاب گیری بیشتر کنید گیرباکس با یک معکوس سریع به دادتان می رسد. در واقع هیوندای کمبود اسب بخار را با ریزتر کردن دنده ها جبران کرده. تا اینجای کار نمره قبولی از آن ولاستر است. سراغ تست مانورپذیری می رویم. فرمان ولاستر به طور قابل توجهی تیز و حساس است و مانند یک سرباز گوش به فرمان به هر درخواستی بهترین پاسخ را می دهد. ابعاد جمع و جور آن به راننده اطمینان می دهد تا کمی هیجان را چاشنی رانندگی کند. از سیستم تعلیق خشک و اسپرت که بگذریم، فرمان کوچک، رینگ بزرگ و دیواره کوتاه لاستیک نیز به افزایش لذت مانورپذیری این 3 درب کره ای کمک می کنند. همچنين در تست عبور از موانع پيوسته با سرعت 50 کيلومتر بر ساعت، پايداري عرضي مطلوب ارزيابي مي​شود و خروج از محور منحني شکل تعريف شده تقريبا صفر است. ولاستر فول در بازار ایران با برچسب قیمتی حدود 113 میلیون تومان عرضه می شود و هنوز خبری از ورود نمونه 1600 سی سی توربو با 201 اسب بخار نیست. به نظر می رسد که با ورود نمونه توربو طیف گسترده تری از جوانان جذب این تازه وارد جویای نام شوند. چرا باید یک ولاستر بخریم؟ ظاهر جذاب و تازه رانندگی شهری خوب و لذت بخش و ابعاد کوچک عليرغم اين​که ولاستر توليد 2014 است اما ضعف​هايي در مونتاژ قطعات بدنه، نظير عدم توازن فاصله بين سپر و گلگير و نيز فاصله درز چرا غ و سپر ديده مي شود. اگر ولاستر نخریم چه بخریم؟ اگر مصرف خانوادگی دارید ولاستر مناسب شما نیست، پس باید سراغ سدان بروید. با همین پول می توانید سوناتا YF و اپتیما کارکرده و یا نیو سراتو صفر بخرید. اگر هم سراغ کوپه ها را می گیرید می توانید به سراتو کوپ جديد و جنسیس کوپه 2011 (که قابلیت های حرکتی بهتری هم دارد) فکر کنید. http://mazandasnaf.ir/News/12473/بررسی-اولین-خودرو-3-درب-هیوندای-در-ایران-+-تصاویر-.html 1393-03-18 04:03:01