مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران mazandasnaf.ir مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران fa http://mazandasnaf.ir/KS-Images/KS_Logo.jpg مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران mazandasnaf.ir 190 59 مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران © 1390 پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران . تمامی حقوق محفوظ است. ashkepaeiz61@chmail.ir ******gole_narges0012@yahoo.com ashkepaeiz61@chmail.ir ******gole_narges0012@yahoo.com - ترفند اتصال به مودم وای فای بدون نیاز به ورود رمز چگونه می توان دسترسی امن و راحتی به میهمان ها برای دسترسی به مودم منزل یا محل کار داد، بدون آنکه رمز وای فای به آنان داده شود؟ ما به شما اسکن کد QR را توصیه می کنیم. به گزارش مازند اصناف؛ حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی میهمانانتان از شما رمز وای فای را خواسته اند آن را به یاد نیاورده اید، و یا شاید به دلایل امنیتی مایل نبوده اید که هر کسی رمز وای فای شما را بداند. در اینجا به شما راه حلی مناسب را برای در اختیار گذاشتن رمز وای فای به دیگران پیشنهاد می کنیم شما با چسباندن یک کد QR در اطراف خانه می توانید بدون دادن رمز وای فای دسترسی به اینترنت را در اختیار مهمانتان قرار دهید. نحوه ی کار با این فناوری بدین صورت است که هرکسی می تواند تنها با اسکن این کد توسط تلفن آندرویدی یا iOS خود به شبکه متصل شود. باید گفت که استفاده از روش اسکن کد QR یک میانبر امن برای دسترسی به کلمه عبور پنهان شده در پشت آن است. چون وقتی به کلمه عبور نیاز دارید به جای تایپ کردن آن کد QR آن را اسکن کنید. کد QR همان کادرهای مربع شکلی است که با اشکال عجیب و غریب و مربع های کوچک تر داخل آن پر شده است. احتمالا دیده اید که در بعضی از فروشگاه ها برای بهره مندی از کد تخفیف، مشتری باید این کد را اسکن کند. همچنین استفاده از کدهای QR بسیار آسان است و شما با استفاده از نرم افزارهایی مانند Cool Site QR4 می توانید به راحتی آنها را تولید کرد. تنها کافی است روی کادر آبی رنگ زیر Cool Site کلیک کنید. بعد از این کار شما به اطلاعات مربوط به سه بخش نیاز خواهید داشت، که هم می توانید آنها را از تامین کننده اینترنت خود دریافت کنید و یا مراحل زیر را دنبال کنید: ۱-در پشت مودم خود به دنبال SSID بگردید. این اطلاعات ممکن است شبیه به عبارتی مثل Wi-Fi Network Name م(SSID) باشد. این اطلاعات شامل چندین کارکتر متشکل از حروف و اعداد است. این اطلاعات را در بخش SSID صفحه Code Generator موجود در Cool Site QR4 وارد کنید. ۲- کلمه عبور خود را وارد کنید که به طور پیش فرض این کلمه ممکن است Administrator باشد. اگر کلمه عبور را نمی دانید با تامین کننده اینترنت خود تماس بگیرید. ۳-نوع امنیت شبکه خود را انتخاب کنید. گزینه پیش فرض سایت WEP است اما ممکن است شما مایل باشید از WPA استفاده کنید. اگر از این مورد هم بی اطلاع هستید از تامین کننده اینترنت سوال کنید. شما می توانید با کلیک بر روی این آدرس کد QR مخصوص خود را تولید کنید. حالا شما کد QR اختصاصی خود را در اختیار دارید. آن را چاپ کنید و در نقاط مورد نظر خود بچسبانید. اکنون به راحتی به مهمانتان بگویید کد را اسکن کند تا به اینترنت دسترسی داشته باشد. http://mazandasnaf.ir/News/27921/-ترفند-اتصال-به-مودم-وای-فای-بدون-نیاز-به-ورود-رمز.html 1395-10-29 00:37:01 «تنظیم بازار» توپ سرگردان بین وزارتین صنعت و جهاد این روزها تکانه های شدید قیمت کالای اساسی در بازار، سبد معیشت خانوار را کوچک تر کرده است و در این میان خبری از متولی تنظیم بازار نیست. به گزارش مازند اصناف تیتر امروز خبرها هم این است، چند هزار تن پرتقال گندید و آب از آب تکان نخورد. برنج شد کیلویی 11 هزار تومان کسی به روی خودش نیاورد. قیمت حبوبات دو برابر شد، اما پاسخ این شد که موضوع به ما ربطی ندارد. قیمت گوجه فرنگی به 6 هزار تومان رسید و قیمت برخی اقلام میوه دو رقمی شد، باز هم کسی به روی خودش نیاورد. معلوم نیست این همه وزارتخانه و نهاد که خود را در عرصه های مختلف متولی نظارت بر بازار اعلام می کنند و به محض آنکه رسانه ها گوشه ای از مشکلات را منعکس می کنند؛ همه دنبال تکذیب می گردند، اما معلوم نیست الان کجا به خواب رفته اند. پس از آنکه وزارت بازرگانی منحل اعلام شد و قیمومیت بچه یتیمی به نام تجارت به وزارت صنعت سپرده شد، همیشه یک جای کار می لنگید. با اجرای قانون انتزاع و پس از آنکه آقایان وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت پای آیین نامه واگذاری اختیارات را امضا کردند و واگذاری بخش هایی مانند بازرگانی دولتی، تنظیم بازار کالای اساسی و صدور مجوز واردات محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از جمله برنج، گندم و میوه به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد، هر روز شاهد یک بحران در تنظیم و مدیریت واردات این محصولات بودیم. رسانه ها هنوز تنظیم بازار میوه شب عید سال 94 را از یاد نبرده اند که وزارت جهاد برای نخستین سال این کار را در دست گرفته بود و تشخیص آقایان بر این بود که نیازی به واردات میوه نیست. نتیجه آن شد که در هفته اول عید شاهد ورود میوه های قاچاق از مرزهای شرقی کشور شدیم. اما نوروز امسال موضوع به شکل دیگری شد تا جایی که از بازار میوه و تره بار دیروز خبر رسید، چند هزار تن پرتقال شب عید به دلیل سوء مدیریت در نگهداری و توزیع از بین رفته و گندید. گندیدن پرتقال و دور ریختن ان پس از دفن هزاران تن سیب زمینی در حالی انجام می شود که مصداق روشن اسراف و حرام و یا تبذیر است، در حالی که عده ای از مردم مستضعف ماهها رنگ و بوی میوه نمی بینند، پس چرا این محصولات قبل از فاسد شدن به نرخ ارزان به مردم داده نمی شود، یا چرا بین خانوارهای نیازمند توزیع نمی شود؟ بارفروشان می گویند: وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور نتوانسته پرتقال خریداری شده را برای شب عید توزیع کند، در صورتی که تا دوسال قبل که کار دست وزارت بازرگانی بود، موضوع به این شکل نبود. یکی از فعالان باراز تره بار گفت: میوه پس از دوا شویی نهایت تا دو ماه در سردخانه می ماند، اما وزارت جهاد کشاورزی از دی ماه پرتقال ها را خریده و مستقیم روانه سردخانه کرده است. برخی هم گفتند: امسال به وزارت جهاد با واسطه گفتیم که نیاز به ذخیره سازی میوه نداریم، ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و ظاهرا مشاوران آقای حجتی به ایشان آدرس غلط می دهند. حال نتیجه آن شد که چند هزار میلیارد تومان پول بیت المال مسلمین حیف و میل شد و آب از آب تکان نخورد. اما این همه ماجرا نیست. زمانی هم اعلام شد که واردات بی رویه برنج سبب شده تا برنج ایرانی روی دست کشاورز بماند و واردات برنج هندی و پاکستانی محدود شد. تا جایی که آه از نهاد واردکنندگان درامد که چرا سیاست ها یک شبه تغییر می کند و از واردات دو میلیون تن برنج، امسال مجوز واردات 800 هزار تن برنج داده شد. اما به یکباره قیمت برنج داخلی از 8 هزار تومان به بالای 11 هزار تومان در بازار عمده فروشان مولوی تهران و بالای 13 هزار تومان در نقاط شمالی پایتخت رسید. موضوع را از خسروتاج معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت پیگیری کردیم و او مثل یک سال اخیر همان جمله تکراری را بر زبان آورد که از وزارت جهاد کشاورزی بپرسید، چرا که او مسئول تنطیم بازار است. سوالمان را از آقای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پرسیدیم که چرا بر افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله برنج و حبوبات نظارت نمی کنید و او هم جواب داد: وزارت جهاد مسئول گران شدن این گونه کالاها نیست و فقط مدیریت ورادات،تولید و صادرات کالاهای اساسی را عهده دار است. یادمان آمد که سازمانی به نام حمایت از حقوق مصرف کننده هم وجود دارد که فقط نامش را شنیده ایم و نفهمیدیم که این سازمان در این میان چه نقشی می تواند ایفا کند. هنوز موضوع از ذهنمان عبور نکرده این سازمان هم بلافاصله واکنش نشان داد که مسئولیت تنظیم بازار با وزارت جهاد کشاورزی است و این سازمان در قبال محصولات کشاورزی مسئولیتی ندارد. حال ما می پرسیم که پس چه کسی حامی حمایت از حقوق مصرف کننده ای است که باید تاوان زیاده خواهی دلالان و سوء مدیریت ها را بدهد. آیا قرار است میرزا قلی خان بشود مسئول تنظیم بازار!. چرا که از هر کس پرسیدیم چه کسی مسئول تنظیم بازار است پاسخی نگرفتیم. در پایان این دو آیه را دوباره قرائت کنیم، بلکه عبرت گیریم. (وَکُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا * إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ) الأعراف31ا بخورید و بیاشامید، ولی زیاده روی نکنید. وَآتِ ذَا الْقُرْبَىٰ حَقَّهُ وَالْمِسْکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلَا تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا (26) إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُوا إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ ۖ وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِرَبِّهِ کَفُورًا (27) حق خویشاوندان و مسکینان و در راه ماندگان را بدهید و دور ریز نعمت نداشته باشید، که همانا دور ریزکنندگان برادر شیطانند و شیطان در برابر خدایش کفر ورزید اسراء/آیه 26 و 27 مرجع: پارس نیوز http://mazandasnaf.ir/News/27527/«تنظیم-بازار»-توپ-سرگردان-بین-وزارتین-صنعت-و-جهاد.html 1395-09-24 23:55:01 آب میوه‌های پاکتی جانتان را نشانه گرفته‌اند/ این آب میوه‌های سرطان‌زا را نخورید! ترکیب پراکسید موجود در آبمیوه های تجاری زمینه را برای بروز بیماری های گوناگون مثل نارسایی های قلبی فراهم می کند. به گزارش مازند اصناف خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: آبمیوه های صنعتی حاوی مقادیر زیادی مواد قندی و مقادیر ناچیزی ویتامین و مواد آنتی اکسیدانی هستند. این آبمیوه ها از نظر میزان قند مشابه نوشابه ها هستند. وی با اشاره به اینکه قسمت عمده قند موجود در آبمیوه های صنعتی را فروکتوز تشکیل می دهد، اظهار داشت: کبد تنها عضوی است که می تواند مقادیر محدودی از این قند را متابولیزه کند. بنابراین با نوشیدن آبمیوه کبد قادر به تجزیه این مقدار زیاد فروکتوز نیست و مازاد این قند را به چربی تبدیل می کند. این متخصص تغذیه عنوان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف مکرر آبمیوه های تجاری منجر به بیماری هایی مانند چاقی و اضافه وزن، سندروم مقاومت به انسولین، دیابت، فشار و چربی خون، ناراحتی های قلبی و عروقی و سرطان می شود. رحمانی با بیان اینکه یکی از مواد مضر در آبمیوه های صنعتی ترکیبی پراکسیدی به نام مالون دی آلدهید است، یادآور شد: این ترکیب عامل رادیکال آزاد است که می تواند در بروز بیماری های مزمن، التهابی، سرطان و ناراحتی های قلبی و عروقی نقش داشته باشد. وی با اشاره به این که ترکیبات پراکسیدی همچنین می تواند آسیب های زیادی را به پوست و مو وارد کند، افزود: میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. همچنین ترکیبات رنگی موجود در میوه به عنوان فیتوکمیکال ها در پیشگیری از رادیکال آزاد تاثیر چشمگیری دارند. این متخصص تغذیه تصریح کرد: افراد در معرض خطر یا کسانی که سابقه بیماری هایی مانند چاقی و اضافه وزن، فشار و چربی خون، سرطان و ناراحتی های قلبی و عروقی در بستگان درجه یک آن ها وجود دارد، بهتر است میوه های طبیعی را جایگزین آبمیوه های صنعتی کنند. رحمانی توصیه کرد: افراد باید آبمیوه تازه خانگی را مصرف کنند زیرا ماندن طولانی مدت آبمیوه زمینه رشد میکروب های بیماری زا را فراهم می کند که منجر به اختلالات گوارشی می شود. همچنین فیبر بالای موجود در میوه ها کاهش عوارض ناشی از مصرف بیش از حد فروکتوز را سبب می شود. http://mazandasnaf.ir/News/27451/-آب-میوه‌های-پاکتی-جانتان-را-نشانه-گرفته‌اند/-این-آب-میوه‌های-سرطان‌زا-را-نخورید!.html 1395-09-19 12:36:01 ربات‌های تلگرامی چقدر خطرناکند؟ شنود اطلاعات شخصی کاربران، جاسوسی پیام ها و دسترسی به موقعیت مکانی یا عکس های گالری از جمله اتهاماتی است که با ورود ربات ها به تلگرام، بر سر زبان ها افتاد و تا حدی اطمینان کاربران به فضای این پیام رسان را از بین برد، اما اینکه ربات ها تا چه اندازه می توانند فعالیت مخرب داشته باشند، مورد بحث است. به گزارش مازند اصناف ربات های تلگرامی یکی از قابلیت های این پیام رسان هستند که امکان تعامل کاربر با آن ها از طریق ارسال پیام و فرمان های متفاوت وجود دارد. این برنامه روی یک سرور اجرا می شود و تلگرام هم یک واسط ایمن برای تبادل بین کاربر و برنامه موجود در آن سرور است. خاصیت کدباز یا Open source بودن تلگرام این اجازه را به برنامه نویسان می دهد که برایش ربات بنویسند و به توسعه این برنامه کمک کنند. از همان ابتدا با معرفی ربات های تلگرام بحث ها و شایعه های مختلفی در فضای مجازی بر سر خطرناک بودن این ربات ها مطرح شد، اما پاسخ به این سوال را در صورتی می توان داد که ابتدا بدانیم منظورمان از فعالیت مخرب چیست و ربات تلگرام چه توانایی هایی برای انجام فعالیت مخرب دارد. محمد حسنی -کارشناس فضای مجازی- درباره ربات های تلگرامی می گوید: با بررسی ربات تلگرام متوجه می شویم ربات مانند دیگر کاربران تلگرام یک حساب کاربری است و طبیعتا بیشترین دسترسی که می تواند داشته باشد به اندازه دسترسی های یک کاربر عادی در تلگرام است. بنابراین هنگامی که از یک ربات تلگرام استفاده می کنیم، آن ربات همان اطلاعاتی را از ما مشاهده می کند که یک کاربر دیگر می بیند که شامل نام و نام خانوادگی، شناسه کاربری یا آی دی و عکس پروفایل خواهد بود. این کارشناس در ادامه با اشاره به میزان دسترسی ربات ها به اطلاعات کاربران اظهار می کند: برای اینکه بدانیم یک ربات تلگرام به چه اطلاعاتی می تواند دست یابد، باید میزان دسترسی آن ربات را در نظر بگیریم. بنابراین یک ربات تلگرام نمی تواند در گوشی شما جاسوسی کند، به رمزهای شما یا موقعیت مکانی شما دسترسی ندارد و نمی تواند عکس های گالریتان را برای کسی بفرستد. خصوصا بسیاری از ربات های تلگرام که سطح دسترسی محدودتری هم دارند. او همچنین درباره فعالیت ربات ها در گروه ها می گوید: همچنین اگر ربات مورد نظر در یک گروه به کار گرفته شود می تواند همین اطلاعات را در مورد همه کاربران ببیند یا اصطلاحا به موارد ذکرشده دسترسی دارد. بنابراین ربات ها به اطلاعاتی خارج از این ها از جمله داده های گوشی، مکالمات و تماس ها، موقعیت مکانی و... دسترسی ندارند و نمی توانند فعالیت مخربی داشته باشند و حداکثر کاری که می توانند انجام دهند جمع آوری شناسه ها و پیام های کاربران یک گروه و ارسال به سرور خود ربات است. یکی از شایعاتی که در مورد ربات های تلگرام گفته می شود این است که به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی دارند و ممکن است برای شنود اطلاعات کاربران و جاسوسی به کار گرفته شوند. بیشتر نگرانی کاربران هم از قابل اطمینان بودن این ربات ها از نظر امنیت اطلاعات و یا جاسوسی اطلاعات است. مهران پورمحبی -کارشناس فضای مجازی- با اشاره به مکانیزم Privacy Mode ربات ها می گوید: رباتی که در حالت Privacy کدنویسی و اجرا شده است، همه پیام های گروه را دریافت نخواهد کرد، بلکه پیام هایی را دریافت می کند که با یک اسلش / شروع شوند، نام ربات از طریق کاراکتر @ در آن آمده باشد و پیام هایی که در جواب پیام های ربات Reply شده باشد. مکانیزم Privacy Mode به طراحان ربات کمک می کند از میلیون ها پردازش اضافی جلوگیری کنند. این مکانیزم به شکل پیش فرض فعال است اما می تواند غیر فعال شود و در این حالت ربات همه پیام های رد و بدل شده را رصد می کند تا دستورهای احتمالی را از بین آنها بیرون کشیده و پردازش کند. البته همان طور که پورمحبی اشاره می کند، حتی اگر مکانیزم Privacy Mode غیرفعال شده باشد، خواندن همه پیام ها به وسیله ربات به معنی جاسوسی نیست. زیرا ربات از همه پیام ها سر درنمی آورد و تنها پیام هایی که برای ربات تعریف شده و معنی دار باشد، پردازش می شوند. در نتیجه حتی خارج از این مکانیزم نیز ربات توان جاسوسی چندانی به خودی خود ندارد. یکی دیگر از نگرانی ها این است که ربات پیام های خصوصی را جمع آوری کرده و عملا در اختیار طراح بگذارد. کارشناسان این موضوع را با چند دلیل منتفی می دانند. دلیل اول همان محدودیت حافظه ربات ها است، اینکه تمامی پیام هایی که پردازش شوند، بعد از مدتی از حافظه Cloud در سرور پاک خواهند شد و تلگرام این طور ادعا می کند که این پیام ها هرگز در سرور نمی ماند. دلیل دوم آنکه عملا حتی در صورت جمع آوری اطلاعاتی نظیر پیام ها و شماره تلفن ها، طراح ربات دسترسی مستقیم به آنها ندارد و همه این اطلاعات از طریق پروتکل رمزنگاری شده تلگرام به سرور واسطه منتقل و در آنجا پردازش و ذخیره می شوند. بنابراین به نظر می رسد آن طور که بعضی ادعا می کنند، ربات های تلگرام راهی برای جاسوسی هستند، صحت ندارد و ربات ها هم مانند سایر کاربران سطح دسترسی محدودی به اطلاعات افراد دارند که البته همین اندازه اطلاعات هم با هوشمندی کاربران قابل کنترل است. مرجع: صبحانه http://mazandasnaf.ir/News/27397/ربات‌های-تلگرامی-چقدر-خطرناکند؟.html 1395-09-12 23:44:01 ترفندهای برفی دلال ها برای خرید ارزان مرکبات با آب شدن برف ها، دلال ها و واسطه ها برای خرید دسترنج باغداران باقیمت ناچیز خیز برداشته اند. به گزارش مازند اصناف برف پاییزی مازندران بیش از هر چیز برای باغداران و مرکبات خوش یمن نبوده است و ردپای دلالان و واسطه ها را بعد از برف به وضوح می توان در باغات مازندران مشاهده کرد. دلالان و واسطه ها با این ترفند که برف به مرکبات و کیوی لطمه و آسیب زده است، اقدام به خرید دسترنج باغداران می کنند و در این رنج یک ساله برای باغدار می ماند و بس.این ادعای دلالان و واسطه ها در حالی است که بارها و بارها کارشناسان و متخصصان علوم کشاورزی هشدار داده اند که کشاورزان و باغداران از فروش فوری و برداشت فوری مرکبات خودداری کنند و به تأکید آنان، برف پاییزی برای مرکبات آسیب زا نبوده است. باغداران برای برداشت مرکبات عجله نکنند محمدصادقی مدیر باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بابیان اینکه خسارت سرمازدگی روی میوه مرکبات شدید نبوده و خوشبختانه و در بیشتر مناطق دما به کمتر ۲.۵ - نرسیده است اظهار داشت: این نوع سرما که هر ۱۰ تا ۱۳ سال اتفاق می افتد، دوباره در ماه جاری بازگشت ندارد، بنابراین لزومی بر برداشت سریع محصول وجود ندارد. وی با تأکید بر خودداری از فروش فوری و برداشت فوری مرکبات اظهار داشت: در معدود مناطق آسیب دیده لازم است فرصت داده شود در بسیاری از موارد میوه ها خود را بازسازی خواهند کرد. محمد قمی باغدار نوشهری بابیان اینکه، بارش برف پاییزی سبب افت محصول مرکبات و کیوی شده است، اظهار داشت: حدود یک ماه پیش اقدام به فروش سردرختی باغم کرده بودم اما با بارش برف، خریدار عنوان کرد که حاضر به قیمت محصول به قیمت توافق شده نیست. وی با اشاره به اینکه برخی دلالان در روزهای اخیر با این بهانه که بازار مرکبات خراب شده است، درصدد آن بودند تا هر کیلو پرتقال را حداکثر تا ۵۰۰ تومان خریداری کنند، خواستار حمایت مسئولان از بخش کشاورزی شد. باغدار مازندرانی دیگر می گوید: تا قبل از بارش برف برای فروش محصولاتمان در پی مشتری بودیم و با بارش برف، هرروز تعدادی برای خرید محصولاتمان باقیمت ناچیز مراجعه می کنند و تقاضای خرید دارند. اکبر جعفری با اظهار اینکه هرسال و واسطه ها و دلال ها سود حاصل از دسترنج محصولات کشاورزان وباغداران را به جیب می زنند، عنوان کرد: باغداری و کشاورزی واقعاً با این شرایط به صرفه نیست. طبق برآورد جهاد کشاورزی، بارش برف و سرمای اخیر بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به بخش باغداری مازندران خسارت زد و بااین حال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از باغداران خواست تا در برداشت محصول عجله نکنند. دلاور حیدر پور بابیان اینکه دلالان هجمه سنگینی را برای خرید مرکبات مازندران به بهانه یخ زدگی ایجاد کرده اند، خاطرنشان کرد: دلالان با این بهانه، مرکبات به خصوص پرتقال را باقیمت های پایینی خریداری می کنند که بسیار بی انصافی است. وی تأکید کرد: رسانه ها می بایست به باغداران اطلاع رسانی داشته باشند که گول حرف دلالان را نخورند و در برداشت و عرضه محصول عجله نکنند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه دلالان در بازار باقیمت پایین کیلویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان در حال خرید پرتقال ها از باغات هستند، اظهار کرد: توده هوای سرد از کشور خارج شده و پایان هفته نیز قرار نیست که تودهٔ هوای سرد وارد استان شود بلکه بارندگی در پیش است که موجب بهبود وضعیت باغ های استان می شود و تا ۱۰ روز آینده هوای سرد نخواهیم داشت و هوا نیز رو به گرمی است و باغداران نگران نباشند. حیدر پور بابیان اینکه ماندن روی درخت پرتقال هایی که آسیب کمتری دیده اند موجب ترمیم آن ها خواهد شد در ادامه اظهار کرد: برداشت زودهنگام موجب خسارت بیشتر خواهد شد. وی در مورد برآورد خسارت ها گفت: حدود ۹ هزار میلیارد ریال خسارت از سرمای این چند روز برآورد شده است و ۲۵ درصد پرتقال، ۵۰ درصد کیوی و نارنگی باقی مانده روی درخت ها خسارت دیده اند اما بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی باغی بیمه بوده اند. مازندران ۱۱۰ هزار هکتار باغ دارد و پیش بینی می شود امسال بیش از ۲.۵ میلیون تن محصول مرکبات از باغات استان برداشت شود. مرجع : مهر http://mazandasnaf.ir/News/27370/ترفندهای-برفی-دلال-ها-برای-خرید-ارزان-مرکبات.html 1395-09-11 03:06:01 وضعیت مازندران عادی شده است مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره وضعیت برق مناطق آسیب دیده اظهار داشت: در مناطق کوهستانی چمستان و واز، تیربرق برخی روستاها دچار شکستگی شد و با توجه به این راه این مناطق تازه بازگشایی شد، فردا نسبت به مرمت و رفع مشکل اقدام می شود. به گزارش مازند اصناف درباره آخرین وضعیت مناطق درگیر برف استان اظهار داشت: راه های اصلی نور باز شده و راههای کوهستانی لاویج، واز و گلندرد نیز باز شده است. وی با بیان اینکه وضعیت شهر آمل نیز وصل شده است گفت: کمتر از ۲۰ خانوار گازشان قطع است که این مشکل به شبکه برنمی گردد و مشترکان می توانند با تماس با سامانه ۱۹۴ برای وصل گاز اطلاع رسانی کنند. وی درباره وضعیت برق مناطق آسیب دیده اظهار داشت: در مناطق کوهستانی چمستان و واز، تیربرق برخی روستاها دچار شکستگی شد و با توجه به این راه این مناطق تازه بازگشایی شد، فردا نسبت به مرمت و رفع مشکل اقدام می شود. احمدی، درباره وضیت شهرستان آمل با بیان اینکه شرایط این شهرستان عادی شده است، گفت: برخی از منازل روستایی گاز ندارند که می توانند با تماس گرفتن با سامانه ۱۹۴ نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. مدیرکل مدیریت بحران مازندران با عنوان اینکه تعدادی از دامداران کلاردشت نیز در ارتفاعات برفی گیرکرده اند، افزود: برای امدادرسانی به آنان، بلدوزر اعزام شد و پیش بینی می شود تا فردا عملیات نجات آنان به سرانجام رسد. مرجع : مهر http://mazandasnaf.ir/News/27302/وضعیت-مازندران-عادی-شده-است.html 1395-09-06 10:59:01 توسعه خدمات درمانی در مازندران با راه اندازی بیمارستان ولایت فرمانده سپاه کربلای مازندران، گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در مازندران با ساخت بیمارستان ولایت توسعه می یابد و رفت و آمد بیماران به تهران کم می شود. به گزارش مازند اصناف؛ سردار محمدحسین بابایی صبح امروز در آئین افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی ولایت که در مرکز مازندران با حضور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسؤولان استانی و شهرستانی انجام شد، اظهار کرد: در سال 91 بنای ساختمان این بیمارستان شروع شد و سه سال زمان برای ساخت طول کشید و امروز در هفته بسیج افتتاح می شود. وی با اشاره به اینکه در ساخت این بیمارستان شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری، استانداری مازندران، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، شرکت های خدمات رسان زیرساختی و ... تاکنون به پایان رسید، افزود: در این بیمارستان مطابق تجهیزات نوین و تکنولوژی روز است. فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه در ساخت این بیمارستان عزم جهادی انجام شده است، تصریح کرد: بیمارستان ولایت به صورت تخصصی و کارشناسی احداث شده است. این مسؤول بیان کرد: با ساخت این بیمارستان خدمات بهداشتی و درمانی در مازندران توسعه می یابد و رفت و آمد بیماران به تهران کم می شود. به گزارش فارس، افتتاح بیمارستان ولایت، واگذاری 150 واحد مسکن محرومان و افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از برنامه های ویژه هفته بسیج در مازندران است که با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انجام می شود. مرجع : فارس http://mazandasnaf.ir/News/27301/توسعه-خدمات-درمانی-در-مازندران-با-راه-اندازی-بیمارستان-ولایت.html 1395-09-06 10:53:01 قطع گاز صنایع و نیروگاه‌ها/افت فشار در شبکه آغاز شد با وجود افزایش بی سابقه تولید گاز، با ورود یک جبهه هوای سرد به برخی شهرهای شمال و غرب کشور، مشترکان با افت فشار و یا قطعی روبرو شده و گاز تعدادی از صنایع و نیروگاه ها هم قطع شده است. به گزارش مازند اصناف با وجود افزایش بی سابقه تولید گاز، با ورود یک جبهه هوای سرد به برخی شهرهای شمال و غرب کشور، مشترکان با افت فشار و یا قطعی روبرو شده و گاز تعدادی از صنایع و نیروگاه ها هم قطع شده است. به گزارش پایگاه خبری عصر هشتم، ظرفیت تولید گاز طبیعی ایران در حالی از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون بالغ بر ۱۵۰ میلیون مترمکعب با توسعه و راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی افزایش یافته که با ورود اولین جبهه هوای سرد پاییزی به کشور، شبکه گاز با افت فشار مواجه شده است. بر این اساس، فشار گاز در برخی از شهرهای استان مازندران در شمال کشور و شهرهای استان ایلام در غرب کشور، با افت شدید همراه شده است. از سوی دیگر با توجه به آغاز افت شدید فشار گاز در شهرهای شمال و غرب کشور، قطع گاز صنایع و نیروگاه های برق هم آغاز و هم اکنون این واحدهای صنعتی و نیروگاهی، به جای گاز طبیعی از سوخت مایع استفاده می کنند. محمداسماعیل ابراهیم زاده، مدیرعامل شرکت گاز مازندران امروز با تائید افت فشار گاز در سطح شهرهای استان مازندران، گفت: علت افت فشار گاز در این استان حاشیه ای دریای خزر، مصرف زیاد مشترکان به خاطر بارش برف و سرمای هوا بوده است. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مازندرانی ها در طول ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که ۲۰ درصد بیشتر از میانگین مصرف استان بوده است، تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی قبلی، صنایع بزرگ نظیر نیروگاه نکا، کارخانه های سیمان و صنایع چوب و کاغذ از شب گذشته مصرف سوخت جایگزین را آغاز کردند. وی، افزود: با توجه به ادامه سرما و یخبندان پس از بارندگی روزهای آینده، گاز ادارات دولتی از بعداز ظهر امروز قطع خواهد شد تا افت فشار، موجب قطع گاز مشترکان خانگی نشود. از سوی دیگر همزمان با افت فشار در شهرهای شمال کشور، گاز در برخی از شهرهای غرب کشور هم قطع شده است. در همین حال مسئولان شرکت ملی گاز، دلیل قطع این حامل انرژی در برخی از شهرهای غرب کشور به ویژه استان ایلام را، مشکلات فنی اعلام می کنند. روح اله نوریان، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه روز گذشته به دلیل عملکرد شیر اتوماتیک (LBV) ایستگاه سی جی اس (CGS) ورودی شهر ایلام، گاز تعدادی از مشترکان این شهر قطع شد، تاکید کرده است: قطع گاز تعدادی از مشترکان گاز شهر ایلام، ارتباطی به افت فشار و کمبود گاز ندارد و یک مشکل فنی است. تولید افزایش یافت، گازها بازهم قطع می شود به هر حال، افت فشار و یا قطعی گاز در برخی از شهرهای شمال و غرب کشور در حالی با ورود اولین جبهه هوای سرد زمستانی آغاز شده که در طول سه سال نخست فعالیت دولت یازدهم، تولید گاز ایران به طور متوسط روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. در عین حال در طول سه سال گذشته تاکنون، طرح توسعه فازهای ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و بخش هایی از فاز ۱۹ پارس جنوبی در مدار بهره برداری قرار گرفته اند و با وجود ثبت رکوردهای گازرسانی در بخش های مختلف در هشت ماهه نخست امسال؛ اما باز هم همچون سال گذشته با ورود یک جبهه هوای سرد، گاز تعدادی از مشترکان با افت و یا قطعی همراه شده است. بر اساس آخرین گزارش رسمی شرکت ملی گاز، میزان مصرف گاز در هفته جاری حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، افزایش یافته است. بر همین اساس با وجود اینکه پیش بینی می شود موج سرما تا پایان هفته ادامه یابد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به اوج خود برسد که این سرما، مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی را به ۴۴۰ میلیون مترمکعب در روز می رساند. متوسط مصرف گاز خانگی درحالی برای زمستان امسال شاید به ۴۴۰ میلیون مترمکعب در روز برسد که در طول سال های گذشته، حتی رکورد مصرف بیش از ۴۵۰ میلیون متر مکعب گاز در یک روز به ثبت رسیده بود و در آن ایام، ظرفیت تولید گاز به میزان امروز افزایش نیافته بود. در همین حال تماس تلفنی خبرنگار مهر با مجید بوجارزاده، سخنگو و روابط عمومی شرکت ملی گاز به منظور پیگیری دلایل وقوع افت فشار و قطعی گاز در برخی از شهرهای کشور، بی نتیجه مانده و به نظر می رسد مدیران این بخش حاضر به پاسخگویی نیستند. منبع : خبرگزاری مهر http://mazandasnaf.ir/News/27258/-قطع-گاز-صنایع-و-نیروگاه‌ها/افت-فشار-در-شبکه-آغاز-شد.html 1395-09-04 00:13:01 خرید 3600 تن سویا از کشاورزان مازندران/پرداخت 75 درصد از مطالبات سویاکاران مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: تاکنون، 75 درصد از مطالبات سویاکاران مازندران پرداخت شده است. به گزارش خبرنگار مازند اصناف مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: تاکنون، 75 درصد از مطالبات سویاکاران مازندران پرداخت شده است. به گزارش بلاغ، سید محمد جعفری در گفت وگو با خبرنگار مازند اصناف گفت: با پیگیری های صورت گرفته، 35 میلیارد ریال دیگر از مطالبات سویاکاران، بابت خرید تضمینی دانه روغنی سویا از طریق سامانه ویژه خرید تضمینی محصولات کشاورزی (بانک عامل) به حساب آنان واریز شد. وی افزود: تاکنون 55 میلیارد و یکصد میلیون ریال، بابت مطالبات سویاکاران مازندران از طریق سامانه ویژه خرید بانک کشاورزی پرداخت شد. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: با این پرداختی، 75 درصد از مطالبات سویاکاران مازندران پرداخت شده است. جعفری در پایان به میزان خرید تضمینی سویا اشاره و اذعان کرد: تاکنون 3 هزار و 622 تن سویا، توسط ده مرکز خرید تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد. http://mazandasnaf.ir/News/27183/خرید-3600-تن-سویا-از-کشاورزان-مازندران/پرداخت-75-درصد-از-مطالبات-سویاکاران.html 1395-08-23 19:00:01 ورود سرمایه‌خارجی به خاورمیانه نصف شد با اعلام سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در خاورمیانه و شمال آفریقا طی سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و در سال ۲۰۱۵ به کمتر از یک درصد GDP رسید. به گزارش مازند اصناف چهارم اکتبر(۱۳مهرماه جاری) ۲۰۱۶ در نشست وزاری سازمان توسعه همکاری های اقتصادی (OECD) وضعیت کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مورد بررسی قرار گرفت و توصیه هایی برای اصلاحات اقتصادی این کشورها ارائه شد. در همان نشست بنا بر اعلام دبیرکل سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی، کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در زمینه اصلاحات اقتصادی به پیشرفت هایی برای افزایش درجه باز بودن اقتصاد، تنوع بخشی و اداره بخش عمومی دست یافتند؛ اما تنش های سیاسی منجر شد تا این تلاش ها برای تمام کشورها موثر نباشد و نابرابری و چشم انداز شغلی ضعیف در مناطق محروم، به عنوان عوامل اصلی نگرانی های اجتماعی باقی بماند. بر اساس اعلام سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی، در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به رغم برخوردار بودن از موقعیت جغرافیایی ویژه، جمعیت جوان، تحصیل کرده و مزایای رقابتی در بخش های خاص نظیر انرژی های تجدیدپذیر، رشد اقتصادی از کشورهای در حال توسعه و نوظهور عقب مانده است؛ به طوری که نرخ رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۵ معادل ۲.۳ درصد و رشد کشورهای در حال توسعه و نوظهور، به طور متوسط ۴ درصد بوده است. همچنین جریان ورودی سرمایه گذاری مستقیم در سال های اخیر به طور معناداری در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کاهش یافته و همبستگی میان رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) واقعی و سرمایه گذاری، از سایر مناطق جهان ضعیف تر شده است. بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، به دلیل موانع قانونی و اداری که مانع اصلی سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود، طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته تا اینکه به کمتر از یک درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۵ رسیده است. ناامنی و بی ثباتی منطقه ای در سرمایه گذاری مستقیم خارجی و همچنین گردشگری تاثیر دارد؛ علاوه بر این حجم تجارت درون منطقه ای نیز در بین کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اندک است، به گونه ای که تنها ۱۰ درصد تجارت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بین کشورهای منطقه صورت می گیرد. به منظور رفع این مسائل، دسترسی عمیق تر به بازار از طریق موافقتنامه های سرمایه گذاری و تجاری، کاهش موانع قانونی و اداری و بهبود حمایت از سرمایه گذار ضروری است. علاوه بر این، بهبود کیفیت زیرساخت لجستیک و حمل و نقل منطقه به منظور افزایش تبادلات و ارتباطات ضروری به نظر می رسد. با وجود اینکه کسب و کارهای خصوصی برای بازاریابی اقتصاد ضروری خواهند بود؛ اما بخش خصوصی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تنها ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی را در بر می گیرد. در حالی که سهم این بخش در کشورهای عضو OECD به طور متوسط ۵۹ درصد است؛ ضمن اینکه در لیبی سهم بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی فقط ۵ درصد است. اما سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی توصیه های خود را در ۹ حوزه برای اصلاحات اقتصادی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا طبقه بندی کرده که عبارتند از: ۱ـ بهبود کارایی و اثربخشی مدیریت بخش عمومی ـ هماهنگی در اقدامات یکپارچه سازی از طریق برنامه کلی اصلاحات به منظور توسعه تلاش جمعی دولت برای تقویت انسجام و مبارزه با فساد. ـ بهبود اجرای اصول مربوط به دولت باز و دسترسی عمومی به اطلاعات به منظور فراهم نمودن بنیان های بهتر برای نظارت عمومی دولت. ـ اصلاح مدیریت مالی عمومی برای حفظ اموال عمومی از سوءاستفاده و حصول اطمینان از اثربخشی مؤسسات نظارتی در کنترل انحراف، کلاهبرداری و فساد. ـ ارتقای آگاهی نسبت به ارتباط سیاست های دولت دیجیتال و ایجاد ظرفیت هایی برای اجرای آنها. ـ استمرار تلاش برای ساده سازی اداری. ـ مدرن سازی نهادهای مجری عدالت و بهبود عملکرد آنها با هدف ایجاد عدالت و ارائه خدمات قانونی شهروندمحور. ـ ارتقای سیستم تأمین عمومی، به ویژه از لحاظ ظرفیت، شفافیت، مسئولیت، نظارت، مدیریت ریسک، تدارکات الکترونیکی و کارآیی. ـ تقویت اجرای رقابت، طرح ریزی مناقصه و ایجاد ظرفیت برای مبارزه با تبانی های غیرقانونی در تأمین عمومی. ۲ـ بهبود طرح و مجموعه سیستم مالیاتی ـ افزایش تدریجی درآمدهای مالیاتی برای تأمین مخارج عمومی و نیازهای سرمایه گذاری. ـ تنوع بخشی به منابع درآمدهای عمومی به ویژه در کشورهای صادرکننده نفت. ـ توسعه داده های آماری قابل مقایسه با آمارهای بین المللی به منظور اتخاذ تصمیمات آگاهانه تر در حوزه سیاست های مالیاتی (در صورت امکان از طریق پیوستن به پروژه آماری درآمدهای OECD این امر می تواند محقق شود (البته اگر هنوز عضو OECD نیستند)). ـ افزایش خالص مالیات از طریق ترکیبی از اقدامات تشویقی و بازدارنده. ـ ارتقای سیستم مالیاتی از طریق طراحی بهتر سیستم درآمد بر مالیات اشخاص یا ابزارهای مالیاتی جایگزین از جمله مالیات بر دارایی های غیرمنقول. ـ حذف تبعیض جنسیتی موجود در سیستم های مالیاتی. ـ حذف بسیاری از معافیت ها به ویژه در زمینه درآمد مالیاتی شرکت های بزرگ و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ارائه گزارشات سازمان یافته تر در زمینه هزینه های مالیاتی. ـ افزایش کارآیی در اداره مالیات و سرمایه گذاری در زمینه منابع انسانی و انفورماتیک. ـ تقویت حمایت از پایه های مالیات داخلی بر ضد اجتناب از مالیات بین المللی و فرار مالیاتی به وسیله پیوستن به چارچوب فراگیر. ـ افزایش شفافیت از طریق پیوستن به GFTEL (در صورت عدم عضویت) و پیمان چندجانبه برای کمک های اجرایی دوجانبه در مسایل مالیاتی. ۳ـ توسعه بیشتر بخش خصوصی ـ جایگزین نمودن سیاست های منسجم تر در قالب بسته های اصلاحات استراتژیک با توجه به حوزه های تعاملات حوزه های سیاستگذاری به جای سیاست های پراکنده. ـ معرفی برنامه اصلاحی نظام مند برای افزایش هماهنگی بنگاه های کوچک و متوسط و کارآفرینان. ـ استفاده گسترده از تجربه های بین المللی سودمند برای بهبود محیط قانونی کسب و کار نظیر ارزیابی اثر مقررات و مکانیسم مشاوره. ـ بهبود دسترسی SME ها به منابع مالی از طریق تقویت رقابت در بخش بانکی، تقویت چارچوب قانونی و نظارتی، بهبود سیستم های اطلاعاتی نظیر کاداستر و ارتقای دانش مالی. ـ حمایت از اجرا و پیاده سازی کدهای حاکمیت شرکتی که شامل شرکت هایی با مالکیت دولتی می شود. ـ گسترش دسترسی جغرافیایی به خدمات حمایتی برای بنگاه های کوچک و متوسط و سهولت دسترسی به اطلاعات مربوط به این خدمات. ـ تسهیل دسترسی SME ها به خریدهای عمومی به عنوان نمونه از طریق تسهیل رویه های مناقصه و تقسیم مناقصه ها به اجزای بیشتر. ۴ـ گشایش بیشتر در تجارت و سرمایه گذاری بین المللی ـ بهبود عملکرد سرمایه گذاری مستقیم خارجی از طریق تشویق سرمایه گذاری هدفمند و ارتباط با اقتصادهای میزبان. ـ تعمیق دسترسی به بازار از طریق موافقت نامه های تجاری و سرمایه گذاری. ـ کاهش موانع اداری و نظارتی در تجارت و سرمایه گذاری از طریق تسهیل تجارت و ارتقاء فعالیت ها در زنجیره های ارزش جهانی (GVC). ـ افزایش همترازی میان توافقنامه های سرمایه گذاری و تجارت بین المللی و چارچوب نظارتی و قانونی داخل برای تقویت یکپارچگی بین المللی و منطقه ای. ۵- بهبود زیرساخت های منطقه MENA ـ ارتقاء معیارهایی برای کاهش ریسک پروژه های زیرساختاری در منطقه MENA با هدف جذب بیشتر سرمایه گذار از سایر نقاط دنیا به عنوان مثال استفاده گسترده تر از مشارکت دولتی-خصوصی (PPP). ـ نزدیک شدن به چارچوب OECD در حاکمیت زیرساختارها جهت تقویت ظرفیت دولت ها برای تعیین نیازها، شناسایی اولویت ها و تراز کردن سرمایه گذاری بین بخش های مختلف. ـ ایجاد ظرفیت و تخصص در انتخاب پروژه و برنامه ریزی برای پایش پروژه های موفق. ـ تقویت چارچوب های یکپارچه مرتبط با زیر ساخت های سرمایه گذاری از جمله سیستم های تدارکات و کنترل تضاد منافع. ـ نزدیک شدن به اصول OECD برای حاکمیت عمومی مشارکت دولتی-خصوصی به منظور ارتقا ظرفیت بخش دولتی در مشارکت با بخش خصوصی برای توسعه PPP ها. ۶- حصول اطمینان از مدیریت کارا و پایدار آب و منابع انرژی ـ ارتقا حاکمیت و مدیریت آب دریا به تبعیت از اصول OECD در حاکمیت آب. ـ علامت دهی مقابله با کمبود آب از طریق مکانیزم های قیمت گذاری به تبعیت از گزارش GWP/OECD Task Force. ـ در نظر گرفتن تامین امنیت و حفاظت از آب در سیاست های توسعه اقتصادی و شهری ـ توسعه برنامه های مالی استراتژیک، شناسایی منابع درآمدها و هزینه های مورد انتظار با هدف مطالعه و بررسی پیرامون امکان سنجی انتخاب های مختلف سیاستی و حذف گزینه های مغایر با اهداف توسعه پایدار. ـ به کار بستن اصول سیاست های سرمایه گذاری به تبعیت از راهنمای سیاست های OECD برای سرمایه گذاری در انرژی پاک که شامل عدم تبعیض، دسترسی شفاف به زمین و اجرای قرارداد است. ـ ایجاد مشوق های قابل پیش بینی برای سرمایه گذاری تجدیدپذیر و اصلاح یارانه های سوخت های فسیلی. ۷- حمایت از مشارکت اجتماعی زنان و جوانان ـ افزایش آگاهی رهبران سیاسی و مقامات دولتی از نیاز به پیوند میان سیاست های دولتی و خدمات و نیازهای خاص زنان و جوانان به علاوه قشر آسیب پذیر جامعه. ـ جمع آوری داده های به تفکیک جنسیتی برای آگاه کردن سیاست گذاری های حساس نسبت به جنسیت و ایجاد مکانیزمی برای نشان دادن روند توانمندسازی اقتصاد زنان. ـ افزایش مشارکت و حضور زنان در تشکل های تصمیم گیری با تشویق به اهداف داوطلبانه، افشا کردن نیازمندی ها و ابتکار عمل بخش خصوصی که تنوع جنسیتی را در هیات مدیره و مدیریت ارشد شرکت ها افزایش می دهند. ـ تقویت کارآفرینی زنان و جوانان با تمرکز بر حوزه های خاص مانند دسترسی به خدمات توسعه کسب و کار، تامین مالی و شبکه کسب و کار. ـ تدوین سیاست های یکپارچه ملی جوانان در همکاری با نماینده جوانان، تعیین اهداف شفاف، شاخص ها، چارچوب زمانی و تخصیص بودجه به جوانان در سیاست های عمومی. ـ افزایش ارتباط و همبستگی سیاست های جوانان در میان وزرا و بخش ها. ـ تقویت نقش تشکل های نماینده جوانان (مانند شورای جوانان). ـ ارتقا شکل های جدید تعامل جوانان (مانند تکنولوژی های دیجیتالی) با هدف به کارگیری جوانان در سراسر چرخه سیاست. ـ تمرکز برنامه اشتغال جوانان بر ایجاد شغل در بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط مناسب برای هر اندازه ای از کسب و کاری به هدف رشد و توسعه نیروی کار. ـ ترویج قوانین نیروی کار منعطف تر و ایجاد سیستم حفاظت اجتماعی برای همه افراد صرف نظر از وضعیت اشتغال آنها. ـ ارزیابی برنامه های بازار نیروی کار فعال موجود و جمع آوری اطلاعات بیشتر از وضعیت بازار کار جوانان. ۸- ارتقا عملکرد سیستم آموزشی ـ ایجاد مهارت های با اهمیت تر و قدرتمندتر در کل سیستم آموزشی با تمرکز خاص بر کاهش تعداد افراد با عملکرد ضعیف. ـ ارزیابی و پیش بینی مهارت های لازم و مورد نیاز با حصول اطمینان از اینکه این اطلاعات به طور موثر در سیاست گذاری ها به کار گرفته می شود تا عدم تطابق ها و کمبودهای مهارتی را کاهش دهد. ـ تقویت قوانین آموزش فنی و حرفه ای (VET) به منظور به کارگیری بهتر مهارت جوانان و حصول اطمینان از گذار هموار از محیط آموزشی به محیط کار. ـ افزایش دسترسی کیفی به تحصیل و مراقبت در اوایل دوران کودکی. ۹- افزایش انعطاف پذیری از طریق مشارکت بخش خصوصی ـ گسترش فرصت های اقتصادی با هدف منفعت رسانی به گروههای آسیب پذیر. ـ تقویت مشارکت و گفتمان های بخش دولتی و خصوصی در ارائه خدمات پایه ای و مشارکت در پروژه های بازسازی. ـ توسعه اشتغال و برنامه های آموزشی جهت افزایش تعداد نیروی کار ماهر ـ تطبیق قوانین نیروی کار با مجوز اشتغال پناهندگان در کشور و فرموله کردن و تعریف مشخص کسب و کارها بدون ایجاد انحرافات. ـ تقویت سیستم آماری ملی و مکانیزم جمع آوری داده ها برای ارتقا مشارکت بخش خصوصی. ـ شناسایی نقاط آسیب پذیری و ریسک های خاص پیش روی پناهندگان و سایر مهاجران، ضمن تسهیل دسترسی به حمایت های قانونی و اجتماعی. مرجع: صبحانه http://mazandasnaf.ir/News/26959/ورود-سرمایه‌خارجی-به-خاورمیانه-نصف-شد.html 1395-07-24 03:38:01