مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران mazandasnaf.ir مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران fa http://mazandasnaf.ir/KS-Images/KS_Logo.jpg مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران mazandasnaf.ir 190 59 مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران © 1390 پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران. تمامی حقوق محفوظ است. ashkepaeiz61@chmail.ir ******gole_narges0012@yahoo.com ashkepaeiz61@chmail.ir ******gole_narges0012@yahoo.com - هیچ‌گونه کمبودی برای توزیع کودهای پرمصرف کشاورزی در مازندران وجود ندارد مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با بیان اینکه 97 هزار و 355 تن انواع کود برای بخش کشاورزی استان تأمین شد؛ گفت: در حال حاضر، هیچ گونه کمبودی برای توزیع کودهای پرمصرف کشاورزی در مازندران وجود ندارد. به گزارش مازند اصناف؛ مجید سلطانی طی گفت وگویی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 97 هزار و 355 تن انواع کود برای بخش کشاورزی مازندران تأمین شد. وی با بیان اینکه از این مقدار، 75 هزار و 449 تن کود بین کشاورزان متقاضی استان توسط 270 کارگزار تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران توزیع شد، افزود: 21 هزار و 906 تن برای مصارف کشاورزی در ماه های آذر و دی ماه درانبارهای این شرکت ذخیره سازی شد. مدیر شرکت خدمات حمایتی مازندران کودهای توزیع شده در این مدت را ازته، دی آمونیم فسفات تریپل و ساده، کلرورپتاسیم، پتاس، ماکرو، سولفات آمونیم، گوگرد گرانوله واسیدهیومیک اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر، هیچ گونه کمبودی برای توزیع کودهای پرمصرف کشاورزی در مازندران وجود ندارد. سلطانی در پایان اذعان کرد: سامانه 1559 در شرکت خدمات حمایتی پاسخگوی کشاورزان و فعالان عرصه کشاورزی استان درزمینهٔ تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی است. انتهای پیام/ http://mazandasnaf.ir/News/33309/هیچ‌گونه-کمبودی-برای-توزیع-کودهای-پرمصرف-کشاورزی-در-مازندران-وجود-ندارد.html 1396-09-21 02:54:01 دکل‌بندان مردانی از جنس انرژی/ قطب دکل‌بندی ايران در چالش اساسی/ تدبیر جدی لازم است برای ما که نشسته ایم و با دسترسی آسان به برق به کارهای روزمره خود مشغولیم، شاید قابل تصور نباشد جوانانی با گذشتن از جان خود، برق را به خانه های ما آورده و روشنایی را به ما ارزانی می دارند. به گزارش مازند اصناف؛ مشاغلی هستند که با همه مخاطرات و تهدیدها، به دلیل استراتژی و پراهمیت بودن آنها، نقش مهمی در زندگی جامعه دارند و دست بر قضا، جامعه و آحاد مردم نیز از آنها چندان اطلاعی نداشته و از مصائب و آلام این شاغلان بی اطلاعند. معرفی شغلی مرگ بار دکل بندی از زمره مشاغل پرخطر بشمار می رود، که نگاهی به آمار تلفات این حرفه، نشانگر سخت و بغایت زیان آور بودن این شغل است. طبق آماری که در آبان ماه سال جاری اعلام شد، بین 80 تا 90 درصد دکل بندان کشور از شهروندان گلوگاهی هستند و این آمار نشان دهنده ی شجاعتی است که در دل فرزندان این شهرستان پنهان است. حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و جوانان گلوگاه دکل بند هستند و تا کنون ۲۱۴ نفر از جوانان جان خود را در این شغل از دست داده اند، برخی خانواده ها پدر و پسر یا دو برادر در این راه گذاشتند و ۱۳۵۰ نفر نیز طی چندین سال مصودم شده اند. فهرست بلند مشکلات بحران آفرین نخستین قدم های بررسی مشکلات دکل بندان گلوگاهی از سال 85 توسط فرمانداران سابق برداشته شد و هم اکنون توسط فرماندار و نمایندگان دکل بندان بشدت پیگیری می شود. نبود فرصت های شغلی در گلوگاه این شهرستان را به بالاترین درصد بیکاری رسانده است، اما چیزی نمی تواند مشکلات و مسائل دكل بندان را از نظر خانواده های آنها تغییر دهد. اکثر جوانان گلوگاهی بعد از گذراندن دوران سربازی و اکثراً با مدرک دیپلم و نبود شغل مناسب، به این کار روی می آورند. انتخاب شغل مرگ بار از سر ناچاری تن دادن به شغل سخت دکل بندی در سرما یا گرمای طاقت فرسای مناطق مختلف کشور یا خارج از کشور اعم از افغانستان، لبنان، عراق، کشورهای آفریقایی و دوری از خانواده بمدت چندین ماه، مواردی از سختی های این شغل است. دکل بندان سختی ها و خطرات آن را پذیرفته اند، باید نگاه جدیدی به دکل بندی شود و همه اقشار جامعه باید آگاه باشند که شغلی هم به نام دکل بندی مانند کارگر معدن وجود دارد، دکل بندان سرمایه هایی گرانبها برای کشور ما جهت رسیدن به سرمایه هایی بزرگ تر هستند. دردهای کشنده بدون متولی مشکلاتی همچون بیمه نبودن بیشتر دکل بندان، نداشتن تشکلی که بتوانند حق خود را از آن مطالبه کنند، در اختیار نداشتن لباس، کلاه و کفش ایمنی و اهمیت ندادن کارفرما است. هر چند تشکیل اتحادیه تعاونی دکل بندان و پیگیری آن توسط مسئولان مربوطه در شهرستان، از مسائل مهمی است که در دستور کار قرار دارد و با شکل گیری تعاونی و توانمندسازی آن بسیاری از مشکلات ناشی از عدم وجود ایمنی، رعایت نکردن استانداردها و مسائل بیمه ای حل خواهد شد. انتخاب بین بد و بدتر جوان دکل بندی که فوق دیپلم برق دارد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه پدرم هم بازنشسته شرکت برق است، اما شغلی پیدا نکردم و مجبور شدم به این کار روی بیاورم، همه شغل ها برای خود دارای صنف مخصوص هستند، اما متاسفانه دکل بندی از صنف حمایتی مناسب برخوردار نیست. وی در خصوص بیمه دکل بندان گفت: حق بیمه آنها بسیاری اوقات توسط شرکت ها و پیمانکاران به موقع یا اصلاً پرداخت نمی شود و آنها در هنگام بازنشستگی با مشکل روبرو می شوند. شرایط قانونی برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور افرادی که در کارهای سخت و زیان آور مشغول به کار هستند می توانند با 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان آور به صورت متوالی یا 25 سال به صورت متناوب، تا سقف 35 روز حقوق بازنشسته شوند؛ یعنی به ازای هر سال، 1.5 سال برای بیمه شده به عنوان سابقه محسوب و به همان میزان هم از خدمات تأمین اجتماعی بهره مند می شود، ضمن آن چهار درصد حق بیمه و مستمری هنگام تقاضای بازنشستگی برای مدت مذکور محاسبه و از کارفرما مطالبه می شود. دکل بندی تا اواخر سال 91 در قوانین و مقررات کشور در تمامی بخش ها، شغل محسوب نمی شد، یعنی نه تنها به صورت مشخص در لیست مشاغل تعریف شده سازمان تأمین اجتماعی قرار نداشت، بلکه به عنوان شغل آزاد نیز شناخته نمی شد. اما این سوالی است که بسیاری از دکل بندان بیمه شده همواره در حال یافتن پاسخ آن هستند، ولی متأسفانه تاکنون این شغل جزء مشاغل سخت شناخته نشده است. در گلوگاه فرصت های شغلی کمی توسط ارگان های مختلف با مشکلات فراوان ایجاد شده است، اما این میزان در شهرستان رضایت بخش و پاسخگو نیست. آنچه که مهم است ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی است و یقیناً اگر شغلی مناسب وجود داشته باشد، این افراد مجبور به ادامه اشتغال در شغل پر خطر دکل بندی و به خطر انداختن جان خود نخواهند بود. تشکیل تعاونی دکل بندان گلوگاه یکی از مشکلاتی که همواره دکل بندان با آن رو به رو هستند، سهل انگاری های فراوان پیمانکاران در فراهم کردن شرایط ایمنی کامل و بیمه نکردن کارگران است، که تشکیل تعاونی یا اتحادیه می تواند این مشکل را برای همیشه برطرف کند و از آنجایی که دکل بندی حرفه ای بسیار سخت و خطرناک است، اما حقوقی که به کارگران دکل بند پرداخت می شود، بسیار ناچیز و اندک است و درآمد اصلی دکل بندی به حساب پیمانکار واریز می شود و کارگران این شغل همچون بالا کار، پایین کار و سیم کش نصیبی جز حوادث تلخ که منجر به فوت و معلولیت می شوند، ندارند. همچنین به دلیل مهارت دکل بندان گلوگاهی بسیاری از آنان برای نصب دکل های برق به خارج از کشور اعزام می شوند، اما برای دریافت حداقل حقوق و خدمات بیمه ای با مشکل روبرو هستند. اشتغال دانشجویان، مخترعین و روی آوردن آنها به دکل بندی یکی از دکل بندان با بیان اینکه جوانان گلوگاه به دلیل مسائل اقتصادی و نداشتن در آمد به این حرفه روی می آورند، گفت: شاید در افکار عمومی این گونه تصور شود که جوانان گلوگاهی به دلیل نداشتن سواد کافی به این کار روی آورده باشند، اما همیشه اینطور نبوده و دکل بندی تنها برای افراد بی سواد یا با مدرک تحصیلی پایین نیست؛ چون در بین این کارگران فارغ التحصیلان و یا دانشجویانی از دانشگاه ها دیده می شوند که وقت تعطیلات خود را برای تأمین هزینه دانشگاه به دکل بندی می روند. یکی از مخترعین جوان شهرستان گلوگاه به نام حسن عظیمی گلوگاهی کارشناس الکترونیک به دلیل برق گرفتگی مردان دکل بند به فکر ساخت سیستمی افتاد که بتواند برق دار بودن یا نبودن سیم های برق فشار قوی دکل ها را از فاصله دور تشخیص دهد، که در نتیجه موفق به ساخت تست فاز هوشمند، شد که در چند نمونه مختلف با قابلیت های متفاوت به مرحله ساخت رسید. به گزارش بلاغ، دکل بندان همه دست به کار می شوند، ولی پیش از همه باید مواظب باشند تا خودشان قربانی بعدی شغل مرگبار و طبیعت خشن در دور افتاده ترین نقطه زیستگاه آدمی نشوند. این قصه زندگی مردانی است که رزق شان به طناب مرگ گره خورده است، مردانی شجاع و نترسی که به طناب مرگ آویزان می شوند تا انرژی برق را از سخت ترین راه ها به دورترین نقاط برسانند و برای این کار از جان خود مایه می گذارند تا کمترین هزینه به طبیعت و انسان تحمیل شود. انتهای پیام/ http://mazandasnaf.ir/News/33308/دکل‌بندان-مردانی-از-جنس-انرژی/-قطب-دکل‌بندی-ايران-در-چالش-اساسی/-تدبیر-جدی-لازم-است.html 1396-09-21 02:19:01 حمل ریلی بیش از 118 هزار تن گندم از مازندران به چهار استان کشور مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل راه آهن شمال کشور، گفت: بیش از 118 هزار تن گندم از استان مازندران به استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان و یزد از طریق حمل ریلی ارسال شد. سیدمحمد جعفری در گفت وگو با خبرنگار مازند اصناف گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با پیگیری های انجام شده با راه آهن شمال کشور، بیش از 118 هزار تن گندم از استان مازندران به سایر نقاط کشور از طریق حمل ریلی ارسال شد. وی با بیان این مطلب افزود: این میزان گندم از سیلوی شهید میرزاپور نکا به استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، هرمزگان و یزد ارسال شد. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه یکی از مصادیق اصلی سیاست های اقتصادمقاومتی حمل ونقل ریلی است؛ اظهار کرد: کاهش بار ترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصادفات جاده ای، هزینه پایین تر جابه جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه های سوخت از مهم ترین مزایای حمل ونقل ریلی است. جعفری با بیان اینکه در حمل ریلی، گندم با بالاترین کیفیت و سلامت در سیلوها و انبارها تخلیه می شود؛ خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای این روش، ارزان تر بودن آن است که حتی در مواردی از حمل دریایی ارزان تر می باشد. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل راه آهن شمال کشور، از تلاش های همکاران غله در استان های مازندران و سمنان نیز در عملیاتی کردن حمل ریلی گندم قدردانی کرد. انتهای پیام/ http://mazandasnaf.ir/News/33307/حمل-ریلی--بیش-از-118-هزار-تن-گندم-از-مازندران-به-چهار-استان-کشور.html 1396-09-21 02:12:01 راه‌اندازی خط پرواز مستقل در مازندران/ انجام مذاکرات مقدماتی با سرمایه‌گذار در حوزه دریا استاندار مازندران گفت: خط هوایی مستقل استان مازندران به زودی مجوز آن را خواهیم گرفت با یک سرمایه گذار اهل مازندران ایرلاین مازندران راه اندازی کنند تا فرودگاه ها زیر بار رود. به گزارش مازند اصناف محمد اسلامی ظهر امروز در سفر به غرب مازندران و فرودگاه رامسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مازندران دارای قابلیت های بزرگ و وسیعی است چنانچه با برنامه درست توسعه ای به صورت متوازن روی هر سرفصل اساسی توسعه ای استان برنامه های اجرایی داشته باشیم خودبه خود شکوفایی جمعیتی، اقتصادی و سرزمینی را به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه فرودگاه ها نقش مهمی به ویژه در توسعه دارند رامسر منطقه گردشگری است، افزود: شهرستان رامسر از ظرفیت زیبایی در بوم گردی، سواحل و جنگل برخوردار است باید بتوانیم سیستم طول گردانی و گردشگری مدیریت شده را پایه گذاری کنیم و با سامانه های حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی به صورت ترکیبی فرصت گردشگری به ویژه در غرب استان توسعه دهیم. استاندار مازندران تصریح کرد: یکی از راه حل ها گردشگری مدیریت شده و پروازهای برنامه ریزی شده بتواند هم در داخل و بین الملل فرودگاه را فعال کند که در دستور کار داریم. اسلامی ادامه داد: امیدواریم با سنگ بنای گذاشته شده و خط هوایی مستقل استان مازندران به زودی مجوز آن را خواهیم گرفت با یک سرمایه گذار اهل مازندران ایرلاین مازندران راه اندازی کنند تا فرودگاه ها زیر بار رود. وی بیان کرد: خود مردم از هواپیما و هم گردشگران از فرودگاه ها برای پرواز استفاده کنند تا پرواز رونق گیرد در غیر این صورت سهم گردشگر آن چنان نخواهد بود. استاندار مازندران با اشاره به اینکه مذاکرات مقدماتی از دریا با سرمایه گذار انجام شده است، افزود: تاکنون از دریا اصلا استفاده نکردیم و هیچ تحرکی در دریا نیست. اسلامی خاطرنشان کرد: دریا دارای قابلیت های فراوانی است که ما از دریا عقب نشینی کردیم و باید پیشروی کنیم تا برنامه های توسعه ای فعال شود. وی در پایان گفت: مهم این است سرمایه گذاران مازندران در این زمینه ورود پیدا کنند اگر خود مازندران نجات ندهد کس دیگری نمی تواند این استان را نجات دهد. فارس/ http://mazandasnaf.ir/News/33306/-راه‌اندازی-خط-پرواز-مستقل-در-مازندران/-انجام-مذاکرات-مقدماتی-با-سرمایه‌گذار-در-حوزه-دریا.html 1396-09-20 15:47:01 جلوگیری از واردات؛ تنها مرهمی برای باغداران مازندران تنها مرهمی که دولت می تواند بر زخم ها و دست های پینه بسته باغداران بگذارد جلوگیری از واردات است. به گزارش مازند اصناف؛ تلاش شبانه روزی باغداران مازندران از آغاز فصل پاییز برای برداشت مرکبات آغاز می شود و تمام امیدشان این است محصول خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانند. تنها انتظار تولیدکنندگان با وجود تمامی مشکلات این است که محصول شان با قیمت مناسبی به فروش برسد اما موضوعی که همواره موجب کدورت تولیدکنندگان می شود واردات بوده درست آن هم زمانی که محصول داخلی فراوانی داریم که این امر موجب بی اعتمادی تولیدکنندگان می شود. باغداران مازندران طی سال های گذشته خسارت ها و مشکلات بسیاری را تجربه کردند اما این وجود هرگز از تلاش و کار شبانه روزی برای تولید دست نکشیدند حتی در تصور آنان نیست که روزی بخواهند تولید را کنار بگذارند، تنها مرهمی که دولت می تواند بر زخم ها و دست های پینه بسته آنان بگذارد جلوگیری از واردات است. نکته مهم این است حتی از سلامت محصولات وارداتی نمی توان اطمینان داشت ولی تولید محصول در داخل همانی است با عرق ریختن ها و تلاش شبانه روزی به سفره ها نشانده شده است. *افزایش تمایل مردم برای مصرف مرکبات مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: الان در اوج برداشت پرتقال هستیم و برداشت نارنگی نیز از نیمه گذشته است و با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شدیم. محمدرضا شعبانی با اشاره به افزایش تمایل مردم برای مصرف مرکبات، افزود: در بحث ورود به بازار مشکل نداریم و می توانیم میوه کشور را تامین کنیم. وی با تأکید بر اینکه ضرورتی برای واردات محصولات باغی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مرکبات و کیوی فراوانی داریم که درخواست ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که اصلا نباید اجازه واردات دهد و باید جلوی این امر بایستند چرا که بازار دچار تنش می شود. مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه حلقه های توزیع کننده در زنجیره ها به خوبی توزیع نشده است، افزود: در برخی استان ها محصول به دست مصرف کننده با قیمت بالا می رسد که باید از افزایش قیمت در بازارهای استانی جلوگیری شود. *قرار نیست مرکبات وارد نشود رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در ادامه در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: قرار نیست مرکبات وارد نشود که در این زمینه نامه ای استاندار مازندران درباره عدم ضرورت واردات مرکبات به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده که به اندازه کافی مرکبات داریم و می توانیم نیاز کشور را تأمین کنیم البته بنا نبود واردات صورت گیرد ارسال نامه برای اطمینان بود تا واردات انجام نشود. دلاور حیدرپور بیان کرد: واردات میوه به جزء چهار میوه گرمسیری موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع است و هیچ میوه ای اجازه واردات ندارد و اگر هم باشد قاچاق محسوب می شود. وی با اعلام اینکه به اندازه کافی پرتقال داریم و نیازی به واردات وجود ندارد، تصریح کرد: حدود 40هزار تن پیش بینی برای شب عید پیش بینی شده که قیمت را هم پیشنهاد دادیم که مصوب شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سهمیه استان ها مشخص شده که به زودی خرید آن آغاز می شود، افزود: همچنین دولت مصوب کرده برای صادرات هر کیلو مرکبات، تعرفه هایی برای صادرات درنظر گرفته است. حیدرپور با اشاره به پیش بینی تسهیلات در این زمینه، گفت: 170 میلیارد ریال متقاضی داشتیم که به بانک معرفی شدند که لازم است صادرکنندگان و فعالان اقتصادی از این فرصت استفاده درست کنند تا صادرات انجام شود. به گزارش فارس، در زمانی که باغداران مازندران تلاش دارند بهترین محصول را به بازار عرضه کنند نباید با واردات مرکبات خارجی قد خمیده آنان را خمیده تر کنیم. http://mazandasnaf.ir/News/33305/جلوگیری-از-واردات؛-تنها-مرهمی-برای-باغداران-مازندران.html 1396-09-20 13:16:01 برنامه مدونی برای ساماندهی بازار مرکبات در مازندران وجود ندارد رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: برنامه مدونی برای ساماندهی مرکبات مازندران وجود ندارد و هر ساله بی برنامه بودن به کشاورزان مازندران آسیب جدی وارد کرد. به گزارش مازند اصناف محمدرضا شعبانی در گفت وگو با بلاغ در ارتباط با آخرین وضعیت صادرات مرکبات، اظهار کرد: هنوز برنامه برای صادرات مرکبات به ما ابلاغ نشده است. وی با اعلام اینکه قیمت مرکبات در استان مناسب نیست، افزود: بازار مرکبات اوضاع مناسبی ندارد. رئیس اتحادیه باغداران مازندران درباره خرید تضمینی مرکبات که توسط جهاد کشاورزی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، گفت: تاکنون دستورالعمل اجرایی نحوه خرید در اختیار ما قرار نگرفته است. شعبانی با اعلام اینکه تولید کنندگان از وضعیت بازار مرکبات رضایت ندارند، افزود: در حال حاضر با عدم خرید این محصول مواجه هستیم. وی با اعلام اینکه متولیان استانی برای ساماندهی مرکبات برنامه مدونی ندارند، خاطرنشان کرد: برای ازدیاد محصول باید برنامه مدونی تدوین شود. رئیس اتحادیه باغداران مازندران در پایان با اعلام اینکه برنامه ریزی برای صادرات باید در تابستان انجام می شد، گفت: در حال حاضر هر مشتری خریدهای مورد نیاز خویش را انجام داده است. http://mazandasnaf.ir/News/33304/برنامه-مدونی-برای-ساماندهی-بازار-مرکبات-در-مازندران-وجود-ندارد.html 1396-09-20 13:10:01 تمدید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۹۷ مشاور مالیاتی اتاق اصناف از احتمال تمدید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده فعلی برای سال آینده و پس گرفتن لایحه مالیات ارزش افزوده در مجلس خبر داد. به گزارش مازند اصناف؛ محمدرضا جعفریان در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: شواهد نشان می دهد، بر اساس توافق قوه مجریه و مقننه تصمیم بر این شده که لایحه مالیات بر ارزش افزوده که طی سال های گذشته در کمیته های مختلف با حضور بخش خصوصی و ذی نفعان بررسی شد، دولت آن را پس بگیرد. وی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: قرار است قانون آزمایشی فعلی که هر سال در بودجه تمدید می شود، با اندکی اصلاحات در مجلس بررسی و به تصویب برسد. مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران بابیان اینکه طی ۳ سال اخیر لایحه مالیات ارزش افزوده بررسی شد، گفت: نقاط قوت و ضعف پیش نویس لایحه بودجه بررسی و اصلاح شد، زیرا قانون فعلی به لحاظ ساختاری و ماهیتی چالش های اساسی دارد، اما در نهایت اکنون فصل بودجه رسیده و احتمالاً قانون آزمایشی فعلی برای سال آینده نیز تمدید خواهد شد. این فعال بخش خصوصی با تأکید بر اینکه طی ۴ سال اخیر قانون آزمایشی با ایرادات ساختاری و اساسی در قوانین بودجه سالانه تمدید شده است، بیان داشت: از پشت پرده چنین تصمیماتی خبر نداریم و شواهد نشان می دهد که اتفاقاتی در جریان است که امیدواریم به نفع مردم باشد. به گفته جعفریان، قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده ایرادات مبنایی و ساختاری زیادی داشته و اکنون ۵۳ ماده، حدود ۴۰۰ بخشنامه و دستورالعمل اجرایی دارد. این نشان می دهد که در اجرا دچار مشکل است و تفاسیر متعدد از آن می شود، اما فضای کسب وکار و تولید را مشوش و با مشکلات عدیده روبرو ساخته است. مشاور مالیاتی اتاق اصناف افزود: نمایندگان مجلس چگونه یک قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده را در قانون برنامه پنجم آوردند و اکنون ۹ سال است، اجرایی می شود. جعفریان با ابراز تأسف از اینکه لایحه صندوق مکانیزه فروش یک ماه است، نهایی شده و توسط هیأت رئیسه مجلس برای طرح در صحن مجلس معطل است، یادآور شد: کار آن قدر آهسته پیش رفت که فصل بررسی بودجه رسیده و قانون ناقص و مشکل دار گذشته ملاک عمل قرار خواهد گرفت. مشاور مالیاتی اتاق اصناف افزود: دولت احتمالاً لایحه مالیات ارزش افزوده را پس می گیرد و مجدداً قانون فعلی با اصلاح و تغییرات تهیه خواهد شد و مسیر بررسی و تصویب را مجدداً در مجلس طی خواهد کرد که قطعاً به امسال نمی رسد. وی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی به نفع نظام اقتصادی و مالیاتی کشور نیست، عنوان کرد: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده به علت تغییر پذیری، برداشت های متفاوتی در اجرا به همراه دارد که تولید و خدمات را با مشکل مواجه کرده است. مشاور مالیاتی اتاق اصناف خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اواخر سال ۹۵ به مجلس آمد، اما معلوم نیست چرا روند بررسی در این مدت طولانی بی نتیجه مانده است. http://mazandasnaf.ir/News/33303/تمدید-قانون-آزمایشی-مالیات-بر-ارزش-افزوده-در-بودجه-۹۷.html 1396-09-20 12:41:01 چالش سازمان امور مالیاتی در شناسایی مودیان مالیاتی در فضای مجازی رئیس سازمان مالیاتی: اگرچه دیجیتالی شدن فعالیت های اقتصادی همه ابعاد کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده است، اما ماهیت مجازی آن، چالش های مالیاتی نیز پدید آورده که مهمترین آن مفهوم مقر دائم این کسب و کارهاست. به گزارش مازند اصناف به نقل از خبرگزاري صداوسيما؛ سيد کامل تقوي نژاد در افتتاحيه چهاردهمين کنفرانس فني ساليانه مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي با اشاره به موضوع اقتصاد و خدمات ديجيتال اظهار داشت: ايران نيز همانند ساير کشورها با اين پديده روبروست؛ ديجيتالي شدن روز به روز در حال گسترش بوده و تمامي ابعاد کسب و کارها را تحت تاثير قرار داده است. وي افزود: اگرچه در نگاه اول اين موضوع يک پديده تکنيکي و فني است اما ماهيت مجازي آن چالش هاي مالياتي را نيز موج شده است. شناسايي فعالان اقتصادي فضاي مجازي و تيين مشموليت مالياتي آنها با توجه به مفهوم مقر دائم از جمله اين چالش ها است. وي ادامه داد: سازمان امور مالياتي کشور با همکاري دستگاه ها و مراجع ذي ربط اقدام هاي موثري را براي شناسايي موديان فضاي مجازي آغاز کرده است اما تعيين مشموليت مالياتي کسب و کارهاي مجازي و تعيين مقر آنها بخصوص کسب و کارهاي بين المللي با توجه به ابعاد کسب و کارهاي مجازي همانند مکان استقرار سرور، محل اداره و پشتيباني وب سايت، محل پرداخت و دريافت وجه ) حساب بانکي( محل توليد کالاي ديجيتال و نظاير آن با مشکل مواجه هستيم. رئيس دوره اي کنفرانس سالانه مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي تاکيد کرد که آسيب شناسي برنامه ها و سياست هاي جاري و گذشته سازمان هاي مالياتي و تطبيق آن با تجربيات موفق کشورهاي عضو ساير کشورهاي دنيا بسيار سازنده و راهگشا خواهد بود. چهاردهمين کنفرانس فني سالانه مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي تا ۲۲ آذر ماه در تهران برپاست. در اين کنفرانس که به شکل ساليانه برگزار مي شود، نمايندگان مالياتي از کشورهايي چون مالزي، پاکستان، لبنان ، عراق و سوريه حضور دارند. http://mazandasnaf.ir/News/33302/چالش-سازمان-امور-مالیاتی-در-شناسایی-مودیان-مالیاتی-در-فضای-مجازی.html 1396-09-20 12:37:01 افزایش چند مرحله ای قیمت خودرو در سال جاری/ لزوم باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودرو تهران از افزایش ۴۰ تا ۱۱۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای وارداتی لوکس در بازار خبر داد. به گزارش مازند اصناف؛ یکی از مهم ترین موضوعاتی که در چند ماه اخیر بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده، بستن سامانه ثبت سفارش خودرو است. البته این اقدام در راستای ساماندهی بازار خودروهای وارداتی و جلوگیری از خروج بی رویه ارز از کشور انجام شد، اما عملا به این بازار آسیب وارد کرد و باعث شد تا افراد سودجو، قیمت خودرو خارجی را تا حد زیادی افزایش دهند. نکته دیگر نیز اینکه نرخ دلار در هفته های اخیر با افزایش همراه شد که این موضوع نیز تاثیر زیادی بر بهای خودرو گذاشت. بعد از آنکه از اوایل تیرماه سال جاری سامانه ثبت سفارش خودرو بسته شد، حالا صحبت ها بر سر باز شدن دوباره آن قوت گرفته است. به طوری که معاونت حقوقی وزارت صنعت از باز شدن احتمالی آن تا اواخر روزهای آذرماه خبر داد. البته تا به امروز در خصوص دستورالعمل جدید واردات خودرو موضوعی مطرح نشده و باید منتظر نظر وزیر صنعت ماند تا ببینیم بر سر این بازار چه اتفاقی پیش خواهد آمد. سعید موتمن رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودرو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران در این زمینه گفت: تمام خودروها از زمانی که سامانه ثبت سفارش بسته شد، با رشد قیمت چشمگیری همراه شدند؛ به طوری که برخی خودروهای خارجی لوکس مانند سورنتو، توسان، سانتافه و با رشد قیمت ۴۰ تا ۱۱۰ میلیون تومانی همراه شدند. همچنین خودروهایی که کمتر از ۵۰ میلیون تومان ارزش داشتند، هم با رشد قیمت تا حداکثر ۱۰ میلیون تومان روبه رو شدند. موتمن اضافه کرد: هم اکنون با افزایش قیمت دلار، در بازار خودرو نیز شاهد حباب قیمتی بودیم. البته واردکنندگان اکثر خودروها را با دلار حدود ۳۵۰۰ تومان وارد کرده بودند اما از زمانی که نرخ ارز شاهد رشد بود، آنها هم از این فرصت استفاده کردند و قیمت ها را افزایش دادند. بنابر این از حدود تیرماه تاکنون در چند مرحله شاهد افزایش قیمت خودرو به ویژه در خودروهای لوکس بودیم که لازم است یک مرجع نظارتی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت هرچه زودتر به باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو اقدام کند تا برای خودروهای وارداتی دچار مشکل نشویم. http://mazandasnaf.ir/News/33301/افزایش-چند-مرحله-ای-قیمت-خودرو-در-سال-جاری/-لزوم-باز-شدن-سامانه-ثبت-سفارش-خودرو.html 1396-09-20 12:35:01 با زار تلفن همراه آرام است/ افزایش نرخ دلار عامل رشد قیمت گوشی رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، وضعیت فاز دوم طرح رجیستری تلفن همراه را تشریح کرد. به گزارش مازند اصناف رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی با تشریح وضعیت فاز دوم طرح رجیستری تلفن همراه به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران گفت: فاز دوم این طرح که از روز سه شنبه ۱۴ آذرماه جاری آغاز شده است، تاکنون با مشکلی رو به رو نشده و مردم نیز طبق مراتبی که به آنها توصیه شده، اقدام به خرید تلفن همراه کرده اند. مهدی محبی در خصوص تفاوت قیمت محصولات برند اپل نسبت به پیش از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه گفت: هم اکنون محصولات این برند با افزایش قیمت همراه شده اند، اما این موضوع به دلیل افزایش قیمت حدود ۵ درصدی نرخ دلار در بازار است. اگر قرار باشد قیمت ارز کاهش یابد، قیمت گوشی ها نیز با افت قیمت همراه خواهند بود؛ البته فعلا دولت در این رابطه تصمیمی نگرفته است. به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، مجموع واردات گوشی های تلفن همراه آیفون X در سال جاری صرفا ۲ هزار و ۹۶ دستگاه است که در آبان ماه وارد کشور شده و همچنان ادامه دارد. گفتنی است، خریداران حتما پس از خرید دستگاه، باید فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که شماره شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه بر روی آن درج شده را از فروشنده دریافت کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده باید پاسخگو باشد. انتهای پیام/ http://mazandasnaf.ir/News/33300/با-زار-تلفن-همراه-آرام-است/-افزایش-نرخ-دلار-عامل-رشد-قیمت-گوشی.html 1396-09-20 12:30:01