سریع‌ترین بنزهای تاریخ+تصاویر

سریع‌ترین بنزهای تاریخ+تصاویر

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>مرسدس بنز یکی از بزرگ&zwnj;ترین و محبوب&zwnj;ترین شرکت&zwnj;های تولیدکننده خودرو در دنیا بوده که سابقه درخشانی در تولید خودروهای سریع، زیبا و لوکس دارد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف  و به نقل از بازار خبر،دایملر از زمان پیدایش خودروها در جمع شرکت‌های تولید کننده خودرو حضور داشته.

حتی زمانی که هنری فورد مدل معروف T خود را برای عموم عرضه کرد، دایملر بنز یکی از شرکت‌هایی بود که خلاقیت ها و نوآوری‌های بسیاری زیادی در عرصه خودرو داشت.

فعالیت‌های مرسدس از آن زمان تا کنون متوقف نشده و این شرکت در بخش اتومبیل‌های مسابقه ای نیز دستاوردهای زیادی را کسب کرده است.

امروزه خودروهای مرسدس بنز را می‌توان جزء پیشرفته‌ترین خودروها آر نظر تکنولوژی و فناوری در بازار دانست. تیم فرمول وان مرسدس نیز امسال موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و در تمام رقابت ها به غیر یکی (جایزه بزرگ کانادا) قهرمان بوده است.

همانطور که اشاره د به غیر از خودروهای مسابقه ای، مرسدس امروزه خودروهایی سریع، قدرتمند و لوکس را با طراحی‌های چشمگیر تولید کرده و در بازار خودروها از رقبای بزرگ شرکت‌هایی متنند ب ام و، آئودی و ... محسوب می‌شود.

در ادامه قصد داریم به معرفی سریع‌ترین خودروهایی که مرسدس تا کنون تولید کرده بپردازیم.


مرسدس CL65 AMG
مرسدس CL65 AMG را می‌توان از نیاکان مرسدس کلاس اس کوپه جدید که در راه است دانست. مرسدس CL65 AMG یکی از مدل‌های سری کوپه بزرگ مرسدس بوده که نسبت به نسخه قبلی خود 100 اسب بخار نیروی بیشتر داشته و شتاب 0 تا 100 آن 0.2 ثانیه کمتر است. قلب تپنده مرسدس CL65 AMG موتور 6 لیتری توربو دوقلوی V12 است.  این اعداد و ارقام برای یک خودرویی با وزن 5000 پوند بسیار قابل توجه است. قیمت مرسدس CL65 AMG در حال حاضر 215 هزار دلار در نظر گرفته شده است.


مرسدس E63 AMG S
اگر جز افرادی هستید که به دنبال یک خودروی سدان بزرگ با بیش از 500 اسب بخار نیرو هستید و نمی‌خواهید بیشتر از 100 هزار دلار پول خرج کنید!!! انتخاب‌های زیادی برای شما وجود ندارد اما بدون شک مرسدس E63 AMG S یکی از آن‌ها است. قیمت مرسدس E63 AMG S از 99700 دلار آغاز شده و از موتور 5.5 لیتری توربو دوقلوی V8 بهره می‌برد که 577 اسب بخار هم نیرو تولید می‌کند. چنین موتور قدرتمندی این امکان را برای مرسدس E63 AMG S فراهم می‌کند که در مدت‌زمان 3.5 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز 300 کیلومتر بر ساعت است.


مرسدس CLK GTR
مرسدس CLK GTR را می‌توان یکی از رقبای اصلی پورشه GT1 دانست. در واقع دلیل اصلی تولید مرسدس CLK GTR این بوده که نسخه مسابقه ای آن بتواند وارد کلاس GT1 شود. این غول 12 ساله مرسدس بنز از موتور 6.9 لیتری V12 استفاده می‌کند که در مجموع توانایی تولید 604 اسب بخار نیرو را دارد. مرسدس CLK GTR که اخیراً یکی از آن‌ها در حراجی به قیمت 1.3 میلیون دلار به فروش رقته می‌تواند طی مدت 3.8 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و در نهایت سرعتش به 320 کیلومتر در ساعت برسد. از مرسدس CLK GTR تنها 26 دستگاه تولید شد که 6 تای آن‌ها بدون سقف هستند و به دلیل تعداد کم قیمت بالایی نیز دارند.


مرسدس SL65 AMG
با وجود اینکه مرسدس SL65 AMG به اندازه دیگر مدل‌های مرسدس موجود در لیست مورد توجه نبوده اما می‌توان آن را یک مرسدس تمام عیار در نظر گرفت. این خودروی شیک از موتور 6 لیتری توربو دوقلوی V12 که بر روی مدل اس 63 نیز موجود است استفاده می‌کند و میزان نیروی تولید شده توسط آن نیز 621 اسب بخار است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت مرسدس SL65 AMG 3.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت محدود شده آن نیز 300 کیلومتر بر ساعت بوده که البته توانایی‌های آن بیشتر از این‌ها است. برای داشتن یک دستگاه مرسدس SL65 AMG صفر کیلومتر باید 214 هزار دلار بپردازید.


مرسدس SLR Mclaren
مرسدس SLR Mclaren در واقع یک خودرویی با مجوز تردد در خیابان بود که به عنوان تبلیغی برای تکنولوژی فرمول وان مرسدس تولید شده بود. موتور V8 سوپر شارژر SLR Mclaren توانایی تولید 617 اسب بخار نیرو را داشته و با همکاری شرکت مک لارن که در آن زمان همکار مسابقه ای مرسدس بود ساخته شد. حداکثر سرعت مرسدس SLR Mclaren به 340 کیلومتر در ساعت رسیده و می تواند در 3.8 ثانیه سرعتش از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد. سرعت این خودرو یک دهم از اس کلاس AMG جدید بیشتر است. قسمت‌هایی از قالب بدنه مرسدس SLR Mclaren از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده که در عین سبکی استحکام بالایی دارد. قیمت یک دستگاه از این خودرو حدوداً 500 هزار دلار است.


مرسدس SLS AMG Black Series
سری مشکی SLS AMG در تعداد محدودی تولید شد و تمام آن‌ها طی مدت کوتاهی به فروش رفت. در حال حاضر یکی از پر سرعت‌ترین مرسدس‌های موجود در جاده ها همین SLS AMG Black Series است که در زمان عرضه قیمتی در حدود 250 هزار دلار داشت.  سری مشکی از نظر قدرت 39 اسب بخار بیشتر از مدل استاندارد SLS نیرو تولید می‌کند. یعنی چیزی در حدود 626 اسب بخار. با این مقدار نیرو SLS AMG Black Series می تواند در مدت زمان 3.2 ثانیه سرعتش را به 100 کیلومتر در ساعت برساند و در نهایت به 320 کیلومتر در ساعت برسد.


مرسدس SLR Stirling Moss
مرسدس SLR 722 را در نظر بگیرید؛ حالا تمام چیزهای اضافی را حذف کنید. منظور از چیزهای اضافی شیشه جلوی خودرو و صندلی سرنشینان است! سپس قیمت آن را تقریباً دو برابر کنید، آنچه خواهید داشت یک مرسدس SLR Stirling Moss است. خودرویی که نام آن از راننده معروف خودروهای مسابقه ای مرسدس به ویژه SLR 300 گرفته شده است. با تمام این تفاسیر حداکثر سرعت مرسدس SLR Stirling Moss 360 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن نیز کمتر از 3.5 ثانیه است. در کل تنها 75 دستگاه از این غول پرسرعت تولید شد.




ارسال دیدگاه