اقلام عمده صادراتی و وارداتی کدامند؟

اقلام عمده صادراتی و وارداتی کدامند؟

<p><span style='font-family: Tahoma;'>تازه ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی کشور در پنج ماهه اول امسال نشان می دهد که حجم مبادلات تجاری ایران در این مدت به ۴۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار رسیده است.</span></p>

 گزارش مازند اصناف: از تراز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در این مدت ۱۹ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان ۲۱ میلیارد و ۹۸۱ میلیون دلار وارد کشورمان شده است.

این ارقام نشان می دهد که صادرات غیر نفتی ایران در این مدت ۲۰ و ۸۳صدم درصد و واردات کشورمان هم ۳۳ و ۵۸ صدم درصد افزایش یافته است.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل پروپان مایع شده،متانول و بوتان مایع شده بوده و عمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین ،عراق ، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده اند.

عمده واردات کشورمان به ترتیب به گندم با سهم۴ و ۹۷صدم درصدی از کل ارزش واردات ،وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب با ۳و۶۶ صدم درصد،برنج با ۳ و ۴۷ صدم درصد ، ذرت با ۲و۶۳صدم درصد و کنجاله سویا با ۲و۴۲صدم درصد اختصاص داردو عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم درپنج ماهه نخست امسال به ترتیب امارات متحده عربی،چین،هند، کره جنوبی و ترکیه بوده اند.


ارسال دیدگاه