نوده فرهانی : بازار کساد است

نوده فرهانی : بازار کساد است

<p><span style='font-family: Tahoma;'>قيمت لوازم و تجهيزات بهداشتي در سال جاري نسبت به سال گذشته تغييري نداشته است، اما؛ بازار اين صنف در کسادي محض به سر مي برد.<br /> </span></p>

مازند اصناف : به گزارش اتاق اصناف ایران به نقل از موج، قاسم نوده فراهاني، رئيس اتحاديه لوازم و تجهيزات پزشکي با اعلام اين مطلب اظهار داشت: طي يکسال اخير در مقاطعي با نوسانات ارزي مواجه شديم، اما؛ اين عامل نيز موجب ايجاد تغيير در قيمت لوازم و تجهيزات پزشکي نشده است.

 


وي با اشاره به عدم تغيير قيمت تجهيزات پزشکي افزود: با همکاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به دنبال قيمت گذاري اين کالاها هستيم.


نوده فراهاني با تأکيد بر ضرورت بکارگيري از تجهيزات پزشکي استاندارد و بهداشتي در بيمارستان ها و مراکز درماني ادامه داد: به زودي ليستي از کالاها و تجهيزات پزشکي استاندارد در سايت وزارت بهداشت منتشر مي شود.


رئيس اتحاديه لوازم و تجهيزات پزشکي تصريح کرد: بيمارستان ها و مراکز درماني مي توانند از اين نوع کالاها خريداري کنند، اما؛ براي اينکه اين اقدام جنبه تبليغاتي پيدا نکند، اسامي شرکت ها منتشر نخواهد شد.


اين فعال صنفي در خصوص ميزان توليد لوازم و تجهيزات پزشکي در ايران خاطرنشان کرد: توليد داخلي تأمين کننده نياز کشور نيست، بنابراين ما نياز به واردات تجهيزات پزشکي به کشور داريم.


وي متذکر شد: با توجه به واردات برخي از تجهيزات پزشکي از مبادي غير رسمي تلاش داريم تا با همکاري وزارت بهداشت براي معرفي لوازم پزشکي استاندارد به بيمارستان ها و مراکز درماني مانع استفاده از تجهيزات پزشکي غيراستاندارد شويم.



ارسال دیدگاه