اخبار مازند اصناف پایگاه اطلاع رسانی اصناف مازندران - کد خبر : 4617 مورخ:[1392-05-25 17:40:01]
کسبه و صاحبان املاک میدان تره بار تنکابن مستأجر شدند / تصاویر
غصه هفتاد من میدان تره بار تنکابن؛

کسبه و صاحبان املاک میدان تره بار تنکابن مستأجر شدند / تصاویر

بعد از مدتی بسته شدن و پلمپ میدان تره بار تنکابن،کسبه و صاحبان املاک میدان تره بار تنکابن در شهر رامسر و در میدان بار قائم رامسر مستاجر شدند.

به گزارش نجبا از  بلاغ،انتهای سال91 خبری در بلاغ منتشر شد که بزرگترین قطب میوه و تره بار غرب مازندران در حال تعطیلی است و حجره داران میدان بار چهار فصل تنکابن نسبت به انتقال این محل به میدان بار جدید با تجمع در محل کسب خود اعتراضشان را اعلام کردند و این اعتراض منجر به بسته شدن میدان تره بار تنکابن شد.

خبرنگار ما از شهرستان رامسر گزارش داد که  بعد از مدتی بسته شدن و پلمپ میدان تره بار تنکابن،کسبه و صاحبان املاک میدان تره بار تنکابن در شهر رامسر و در میدان بار قائم رامسر مستاجر شدند.

در همین رابطه با آقای رمضانی یکی از کسبه میدان تره بار تنکابن در محل فعلی و موقتشان در میدان بار قائم رامسر و همچنین با یکی از معتمدین و شورای میدان تره بار تنکابن آقای اکبرثانی گفتگو کردیم که شرح گفتگو در ذیل آمده است.

این  دونفر در مصاحبه با خبرنگار ما گفتند آنقدر این داستانِ مشکلاتِ میدان تره بار را به این مسئول و آن فرد و خبرنگار گفته اند که تمام این داستان را از بر شده اند.

آقای اکبرثانی به قدمت و تاسیس میدان بار تره بار اشاره کرد و گفت که بزرگان و پیشکسوتانی که در حال حاضر در میدان تره بار مشغول به کار هستند در سال ۱۳۳۵ که هیچ میدان تره باری به صورت عمده از بابل تا رشت وجود نداشت اقدام به کار در زمینه تره بار در خیابان تختی تنکابن به صورت خودجوش و شخصی شدند.

در سال ۱۳۵۶ یک سال قبل از انقلاب ، توسط شهردار وقت آن زمان آقای عطاءالله ستوده پیشنهاد ساخت میدان تره بار فعلی در تنکابن داده شد و با مشورت با کسبه ی این صنف و قرارداد با پیمانکار و گرفتن مبالغ ساخت این پروژه به صورت اقصاد از کسبه، طرح ساخت این میدان بار با چشم انداز بیست ساله ای در آن سال به اتمام رسید.

بعد از اتمام طرح ساخت میدان تره بار با همت عزیزان پیشکسوت و پشتکار وتلاش شبانه روزی توانستیم به صورت متمرکز در سطح شهرستان های حومه به عنوان اولین میدان تره بار از نظر جذب خریدار های عمده ای شویم و مقبولیت خوبی کسب کردیم. و این امر موجب آبادانی منطقه حومه ی میدان تره بار شد که جای بسی خوشحالی است.

وی ادامه داد: اگر برخی مسئولین شهری عنوان می کنند که در آن منطقه معزل ترافیکی و صوتی و همچنین از نظر زیست محیطی مشکل وجود دارد این گلایه با همه ی کاستی هایی که برجای گذاشتند را می پذیریم اما چون میدان تره بار با چشم انداز بیست ساله ساخته شده بود ما در سال ۷۹ مراجعه کردیم و گفتیم که این میدان دیگر جوابگوی عرضه و تقاضای این حجم بار نیست و درخواست کردیم که اگر فضایی مناسب را در دسترس دارید ما تمایل داریم که نقداً هزینه ی این زمین را بدهیم و همچنین خودمان با هزینه ی خودمان میدان بار جدید را می سازیم اما جوابی داده نشد و پیگیری ها متوقف شد تا سال ۸۶ که هیئت دولت در سفر های استانی به شهرستان تنکابن آمدند و مصوب کردند که میدان تره بار به بیرون شهر انتقال داده شود و مکانی برای این امر تعبیه شود. اما چون میدان تره بار به نوعی بخش خصوصی است امکان دخل و تصرف به صورت تخلف های غیر قانونی در این پروژه به طبع بیشتر است.

از طرفی چون برخی از اعضای شورای شهر تنکابن نسبتی با یکی از افراد داشتند این پروژه را در آن سال به ایشان واگذار کردند و طرح ساخت و پیمانکاری این پروژه را به این فرد واگذار کردند.

در تمام این مدت ۳ سال ازسال ۸۶ تا ۸۹ طرح ساخت این پروژه و واگذاری و دیگر مسائل آن مسکوت بوده و هیچ یک از پیشکسوتان و کسبه های این صنف از این پروژه خبری نداشتند. در حالی که طبق قانون در این زمینه داریم که باید این طرح و مصوبه به مجمع امور صنفی داده می شد و این مجمع با ارائه و هماهنگی با اتحادیه ذی نفع اقدام به چنین کاری می کردند.

 اکبر ثانی اضافه کرد: در سال ۸۹ نامه ای با موضوع دعوتنامه به دست ما رسید که  ما را به افتتاح میدان تره بارجدید در ولی آباد تنکابن دعوت کرد. اما ما  به دلیل اینکه خبری از این طرح نداشتیم تحریم کردیم و این به  افتتاحیه نرفتیم.

در قبال این مخالفت و ناراضی بودن از نحوه ی ساخت و استاندارد نبودن سازه هم از نظر بار ترافیکی داخلِ میدان و هم از نظر استحکام و از همه مهمتر از نظر قیمتی که برای خرید این ملک به ما گفته می شود …نامه ای راتنظیم کردیم و ارسال کردیم.

با این مضمون که، با توجه به اینکه اشتباهاتی از سوی برخی مسئولین در پی این امر شده بود، متحمل شدیم که کار را از این به بعد به این اتحادیه بسپارند تا سازه ای جدید با هزینه ی خود در مکان مناسبتری و همچنین استاندارد تری بسازیم که موافقت نشد و جوابی داده نشد.

تا جایی که دستور بسته شدن میدان بار را دادند و ما هم در تماسی از عواقب این کار از جمله: کمبود تره بار در سطح منطقه گوشزد کردیم اما فرماندار تنکابن گفت که میدان بار جدید را از تره بار پر می کنند و مشکلی ندارند.

این کار باعث شد که همه ی میوه ها و تره بار های مصرفی در سطح  منطقه در آن برهه از زمان قیمتشان چند برابر شود.

این پلمپ و بستن میدان بار مشکلات همچون بیکاری کارگران و رانندگان مشغول به کار در این میدان شد.

اکبرثانی افزود:  در روزی که همه ی کسبه و همه کارگران میدان تره بار جمع شدند و خیابان اصلی را بستند و با برخورد پلیس و پلیس ضد شورش مواجه شدند که البته چون در ایام انتخابات بود و توجهی که امام خامنه ای داشتند به انتخابات مبنی براینکه در آن ایام فرموده بودند که هر که در ایام انتخابات احساسات مردم را جریحه دار کند به کشور و انقلاب خیانت کرده است مسئولین شهرستانی کوتاه آمدند و اجازه باز شدن میدان تره بار را دادند.

اما چند وقتی است که دوباره در میدان بسته شده است و ما طی مدتی بیکار بودیم تا اینکه با پیگیری های یکی از دوستان هم صنفمان حاج حسن کیهانیان که مالک میدان بار قائم رامسر هستند و همچنین برخی مسئولین شهرستان رامسر لطف کردند و این میدان بار را در اختیار کسبه ی میدان تره بار تنکابن گذاشتند که به صورت موقت همه ی دوستان در این مکان با همه ی مشکلات رفت و آمد مشغول به کار خود هستند و کسب روزی حلال را افتخار خود می دانند.

وی در آخر از همه ی مسئولین کشوری و استانی و شهری همه ی آنانی که دلسوزان این انقلاب و مردم این انقلاب هستند و برای خدمت رسانی به مردم هیچ دریغ نمی کنند درخواست کرد که پیگیر این مسئله باشند و در پی رفع این مشکل باشند زیرا اینکه این مشکل و سرگردانی گریبانگیر کسبه، کارگران و رانندگان این صنف شده است.

 

 

» برچسب ها :



مطالب مشابه


مطالب تصادفی

Go to TOP
طراحی و پیاده سازی : کیمیا سامانه
داده پرداز کیمیا