پای لنگ مازندران در حذف پروانه های کسب کاغذی/۹۳ درصد پروانه‌های قدیمی شناسه یکتا نگرفته‌اند
مازندران در رتبه بیست و پنجم کشور!

پای لنگ مازندران در حذف پروانه های کسب کاغذی/۹۳ درصد پروانه‌های قدیمی شناسه یکتا نگرفته‌اند

تا ۲۵ فروردین ماه، استان مازندران از مجموع ۱۷۶ هزار و ۶۴۲ پروانه کسب کاغذی موجود تنها موفق به صدور شناسه یکتا برای ۱۲ هزار و ۶۴۸ مورد یعنی چیزی حدود ۷.۱ درصد شده است که در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار دارد.

به گزارش مازنداصناف، بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
 

بر این اساس، در حالی تا ۲۵ فروردین ماه در کل کشور، ۳۱۷,۲۰۸ پروانه کسب کاغذی الکترونیکی شدند که سهم  استان مازندران از مجموع ۱۷۶ هزار و ۶۴۲ پرواه کسب کاغذی تنها صدور شناسه یکتا برای ۱۲ هزار و ۶۴۸ مورد یعنی چیزی حدود  ۷.۱ درصد بوده است که هم اکنون در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار دارد.

بر اساس همین گزارش استان های لرستان، گیلان و خراسان جنوبی همچنان در صدر جدول رتبه بندی استان ها در حذف پروانه های کسب کاغذی قرار دارند.


 طبق آمار استان های گلستان، ایلام و بوشهر هم در قعر این جدول قرار دارند.


️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه