افزایش 73 درصدی بارندگی‌ها طی 6 ماه نخست امسال/باد و باران در راه است
معاون هواشناسي مازندران:

افزایش 73 درصدی بارندگی‌ها طی 6 ماه نخست امسال/باد و باران در راه است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه متوسط بارندگی&zwnj;ها طی 6 ماهه نخست امسال در مازندران به 286 میلی&zwnj;متر رسید؛ گفت: میزان بارندگی&zwnj;ها طی نیمه نخست امسال در مقایسه با سال قبل، 73 درصد افزایش پیدا کرده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ احمد اسدی در خصوص میزان بارندگی‌ها طی 6 ماهه نخست امسال اظهار کرد: امسال میزان بارندگی طی نیمه نخست امسال، حدود 29 درصد بیشتر از حد متوسط بارندگی در مازندران بوده است.

وی افزود: متوسط بارندگی‌ها طی 6 ماهه نخست در مازندران، 222 میلی‌متر است که طی سال‌جاری این رقم با رسیدن به میزان 286 میلی‌متر، حاکی از افزایش حدود 29 درصدی است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بارندگی 166 میلی‌متری در مدت مشابه سال گذشته، میزان بارندگی‌ها طی نیمه نخست امسال در مقایسه با سال قبل، 73 درصد افزایش پیدا کرده است.

اسدی در خصوص آخرین وضعیت جوی استان طی امروز و 24 ساعت آینده اعلام کرد: طی امشب و فردا موج ناپایداری از جریانات شمالی از آسمان استان عبور می‌کند که این اتفاق، همراه با وزش بادهای نسبتا شدید، رگبار باران و احتمال رگبار خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا با کاهش دما مواجه خواهیم بود و احتمال آبگرفتگی معابر نیز دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران متذکر شد: از اواخر امروز و از امشب، دریا مواج خواهد شد و توصیه می‌کنیم که شهروندان و مسافران از شنا، ماهیگیری و قایقرانی با قایق‌های سبک طی این مدت پرهیز کنند.

اسدی در پایان گفت: با توجه به شرایط جوی 24 ساعت آینده که همراه با مه آلودگی است از رانندگان می‌خواهیم با توجه به کاهش دید و لغزندگی جاده، کاملا به هنگام تردد، احتیاط کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه