برنج مازندران برندسازی می‌شود/ فعال شدن قله دماوند صحت ندارد
نماينده مردم آمل در مجلس:

برنج مازندران برندسازی می‌شود/ فعال شدن قله دماوند صحت ندارد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی گفت:امروز تشکیلاتی برای برندسازی برنج باکیفیت امل ایجادشده است و باید صادرات برنج مازندران جدی گرفته شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ عزت الله یوسفیان ملا در افتتاحیه جشنواره ملی برنج که در پایانه بین المللی صادرات برنج در آمل برگزار شد با بیان اینکه تولید برنج در گذشته بی نام و نشان بود و سود آنچنانی به کشاورز نمی‌رسید، گفت: پایانه صادرات برنج موجب برندسازی برنج کشاورزان آملی و مازندرانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه هراز با 80 کیلومتر طول در ابتدای آن ماهی‌های سردابی و انتهای آن ماهی‌های گرمابی پرورش می‌دهند که اتفاقی بی نظیر است، اظهار داشت: آب‌های معدنی محور هراز دارای برند جهانی است که باید از آن بهره برد.

این مسول با اشاره به جلسه‌ای بابت فعال شدن قله دماوند در تهران افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده قله دماوند فعال نشده و اتفاقی نخواهد افتاد اما اگر فعال شود بر اساس فصل می‌تواند موجب خسارت شود بگونه‌ای که اگر در تابستان قله دماوند فعال شود چون باد به سمت تهران است تا قم خاکستر سمی‌ دماوند تحت الشعاع قرار می‌دهد و اگر در پاییز و زمستان فعال شود تا گرگان تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هیچ جای دنیا مرغوبیت آب و زمین منطقه آمل را برای کشت برنج ندارد، ادامه داد: مظلومیت آمل همین بس که برنج نامرغوب پرمحصول را به نام آمل 2 و آمل 3 می‌شناسند و اسم آمل را روی محصول نامرغوب برنج گذاشتند و این نشانه نبودن تشکیلاتی در گذشته برای ادعا و برندسازی برنج‌های باکیفیت آمل است.

وی با اشاره به اینکه امروزه تشکیلاتی برای برندسازی برنج باکیفیت آمل ایجاد شده است، تاکیدکرد: صادرات برنج آمل را باید جدی گرفت.

یوسفیان ملا با بیان اینکه کمبود برنج در کشور نباید موجب شود تا به فکر صادرات نباشیم، اظهار داشت: برنج برای واردکننده سودده است و باید به جد به فکر صادرات برنج مرغوب مازندران باشیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز بین الملی برنج در آمل به رنج و تلاش کشاورزان شناسنامه و ارزش داد، تاکیدکرد: حین خرید برنج باید به برنج بها داد و ارزش ان را نباید پایین آورد.

نماینده مردم امل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 60 درصد تولید مازندران در آمل است، گفت: تا زمان اب گیری آب گیری سدهراز عمارت باید خالی از زباله شود.

وی با اشاره به اینکه با میلیاردها هزینه باید زباله‌های عمارت انتقال یابد، افزود: موضوع شیرابه عمارت و ربطش به شیرابه و سدهراز آنچنان صحت ندارد و 11 متر طول سدهراز است و می‌توانیم 2 کیلومتر آخر را اب گیری نکنیم و زباله عمارت در کیلومتر 10 و 11 است.

این مسول با بیان اینکه 11 کیلومتر جاده انحرافی سدهراز است، ادامه داد: بالای میدان تیر جاده ای زده خواهدشد و تا انتهای تونل لهاش جاده در بالای خیابان است که پروژه عظیمی‌است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه پروژه مهم دیگر سرداب رود است، گفت: از انتهای منطقه کندوان تونل عظیمی‌به سمت آمل در حال ساخت است و دارای بودجه و ردیف ملی است و این پروژه نزدیک جنگل سی سنگان است.

یوسفیان با بیان اینکه سرداب‌رود 10 درصد آب سطحی استان مازندران است، افزود: این رود به سدهراز می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ملی سرداب رود هم از پروژه‌های مهم ملی است که پیمانکاران در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: با ریختن سرداب رود و رودخانه هراز به سدهراز با هم 27 درصد اب سطحی استان مازندران را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که اگر تمامی‌سدهای استان مازندران لبریز شوند تنها 8 درصد اب‌های سطحی استان خواهندبود.

نماینده مردم آمل در مجلس تاکید کرد: 600 میلیون مترمکعب اورده آب هراز است و در گذشته در زمانیکه به مشکل کم ابی می‌خوردیم از سدلار 10 میلیون مترمکعب اب وارد رودخانه می‌شد تا مشکلات کشاورزان حل شود و آورده 600 میلیونی هراز نشان می‌‌دهد که به چه میزان می‌تواند در حل مشکلات کشاورزان موثر باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه