گوشت قرمز را از فروشگاه‌های مجاز و معتبر تهیه کنید
اختصاصي/توصيه رئيس اتحاديه قصابان ساري به شهرواندان مازندران:

گوشت قرمز را از فروشگاه‌های مجاز و معتبر تهیه کنید

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران در خصوص سلامت گوشت&zwnj;های قرمز موجود در بازار استان، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و به مردم توصیه می&zwnj;کنیم که</span><span style="font-size: larger;"> گوشت قرمز مصرفی خود را لزوماّ از فروشگاه&zwnj;های مجاز و معتبری که کشتار دام بهداشتی دارند؛ خرید و تهیه کنند.</span></p>

عبدالرحیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف گفت: درحال حاضر و علی‌رغم تعطیلات روزهای 14 و 15 خرداد، هیچ تغییر قیمتی در بازار گوشت وجود ندارد.

وی افزود: البته با توجه به ظهور تب کریمه کنگو، میزان تقاضا کاهش یافته و این امر موجب تعدیل عرضه و تقاضا و در نتیجه ثبات قیمت شده است.

رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران در خصوص سلامت گوشت‌های قرمز موجود در بازار استان، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و لاشه دام‌های کشتار شده، تا 24 ساعت پس از ذبح در کشتارگاه‌ها نگهداری و پس از حصول اطمینان از سلامت آن، روانه بازار می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: توصیه ما به مردم استان این است که گوشت قرمز مصرفی خود را لزوماّ از فروشگاه‌های مجاز و معتبری که کشتار دام بهداشتی دارند؛ خرید و تهیه کنند.

گفتی است حسین رضوانی نیز روز گذشته طی گفت‌وگویی با اشاره به احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو از طریق گوشت قرمز؛ تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها را تحت نظارت ناظرهای بهداشتی دانست و تاکید کرد: در کشتارگاه‌های بخش خصوصی و دولتی دامپزشک حضور فعال دارد و فعالیت‌های قبل، حین و بعد از کشتار را کنترل می‌کند.


مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان گفت: در شرایط موجود جای هیچ نگرانی در خصوص مصرف گوشت قرمز گاو، گوسفند و بز در مازندران وجود ندارد.

 

پایان پیام/



ارسال دیدگاه