هنرمندان صنایع‌دستی نیاز به رسانه‌ای شدن هنرشان دارند +عکس
هنرمند چرم‌دوز مازندراني:

هنرمندان صنایع‌دستی نیاز به رسانه‌ای شدن هنرشان دارند +عکس

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">هنرمند چرم&zwnj;دوز مازندرانی که با دستان خود آثار هنری زیبایی را خلق کرد که این نشان از تلاش مردم جامعه ایران برای خودکفایی در زمینه اقتصادی، فرهنگی و هنری است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف هنر دست هنرمندان گذشتگانمان سال‌ها است که به عنوان میراثی ماندگار برای آیندگانشان به یادگار ماند و در حال حاضر با دیدن هنر دست گذشتگانمان احساس لذت می‌کنیم و هنرمندان این دوران نیز باید هنر دست خود را برای آیندگانشان حفظ کنند و نیز از این هنر در زمینه اقتصادی خود و جامعه‌ برای خودکفایی استفاده کنند.

در این راستا هنرمند چرم‌دوزی با دستان خود آثار هنری زیبایی را خلق کرد که این نشان از تلاش مردم جامعه ایران برای خودکفایی در زمینه اقتصادی و فرهنگی و هنری است.

سهیلا ذاکری هنرمند عرصه صنایع چرمی در گفت‌وگو با بلاغ، درباره هنر چرم‌دوزی با اشاره به علاقه فراوانش به فعالیت های هنری، می‌گوید: بر حسب علاقه در کلاس‌های فنی‌وحرفه‌ای شرکت کردم، به طوری که در حال حاضر حدود دو سال است که در زمینه ساخت کیف‌های چرمی فعالیت دارم.

ذاکری می‌افزاید: مواد اولیه چرم در حال حاضر به آسانی به‌خصوص در شهرهای بزرگ در دسترس است چراکه تعداد کارخانه‌های دباغی پوست و تولیدکننده چرم به اندازه کافی در کشور وجود دارد و حتی چرم‌های خام نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین فروشگاه‌های عرضه‌کننده چرم و ابزارهای مربوط به چرم‌دوزی که معروف به سراجی هستند، در حال افزایش است.

این هنرمند چرم‌دوز، هزینه لازم برای شروع هنر چرم‌دوزی را از شروع یادگیری تا تهیه مواد همراه با ابزار اولیه و آغاز کار را حدود یک‌میلیون تومان تخمین زد و گفت: افرادی که با صنایع دستی چرم‌دوزی کار می‌کنند ابزارهای متفاوتی دارند از جمله انواع سنبه و چکش، کاتر، قیچی مخصوص چرم، الگو، چسب مخصوص و نخ موم زده است.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000258/nf00258283-3.jpg


وی یادآور شد: فردی که مدرک فنی و حرفه‌ای در زمینه چرم‌دوزی را دریافت کند می‌تواند با مراجعه به اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی به اخذ کارت صنعت‌گری اقدام کند تا به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در سراسر کشور برای فروش محصولاتش معرفی شود.

ذاکری درباره مشکلات اساسی برای افراد هنرمند صنایع‌دستی، گفت: بازار فروشی ثابتی برای هنرمندان صنایع‌دستی وجود ندارد و همچنین رسانه‌ها آنها را به خوبی و آن طور که شایسته هنر و زحماتشان است انتشار نمی‌دهند تا هنرشان به عموم مردم معرفی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد تولیدات هنرمندان صنایع دستی اندک است آنان نمی‌توانند به راحتی مانند تولیدی‌ها با مغازه‌داران برای فروش همکاری کنند.

این هنرمند چرم‌دوز در پایان گفت: نمایشگاه‌ها بهترین محل ارائه و فروش محصولات هنرمندان عرصه صنایع دستی است که متاسفانه حضور رسانه‌ها در آنها کم‌رنگ بوده و هنرمندان باید با رسانه‌ای شدن بیشتر دیده شوند.


ارسال دیدگاه