_1433610118.jpg)
پیامکهای تبلیغاتی گریبان وزارت ارتباطات را هم گرفت
حجم پیامکهای تبلیغاتی و کلاهبرداری به اندازهای شده که محال است مشترکان اعتباری از شرّ آنها در امان باشد هرچند ممکن است میزان دریافتیها بسته به اعتبار شماره کم یا زیاد باشد.
به گزارش مازند اصناف، تلفن همراه با ضریب نفوذ بالا و نزدیک 100 درصدی خود، بهترین ابزار برای تبلیغات و اهداف سودجویانه به حساب میآید اما اپراتورها در برابر اعتراضات مردمی نسبت به حجم بالای پیامکهای تبلیغاتی، سامانههای پیامکی را در نظر گرفتهاند که مشترکان میتوانند درخواست خود برای حذف پیامکهای انبوه و تبلیغاتی را به ان سامانهها بدهند و از آن پس دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند.
البته این نکته را هم باید دانست که پیامکهای بانکی و اطلاعرسانی نیز در قابل تبلیغاتی گنجانده شده و در صورت انصراف از دریافت تبلیغات، این نوع پیامکها را هم از دست خواهید داد.
وزارتخانههای ارتباطات و ارشاد متولی ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی با ارائه راهکارهای فنی هستند اما ظاهرا خود این وزارتخانهها نیز در امان نیستند.
سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیران نسبه به پیامکهای سودجویانهای که با مضامین برنده شدن در قرعهکشی ارسال میشود به مشترکان تلفن همراه هشدار داد.
محمدرضا فرنقی زاد با ابراز نگرانی از افزایش برخی پیامکها که با اهداف سودجویانه به مشترکان تلفن همراه ارسال میشود از مشترکان موبایل خواست مراقب پیامکهای سودجویانهای که با مضمون طرح تشویقی و استفاده بهینه از تلفن همراه به مشترکان ارسال شدهاند، باشند.
وی با تاکید بر اینکه این پیامکها با اهداف سودجویانه و فرصت طلبانه ارسال شده و کلاهبرداری محض است، تصریح کرد: برخی مشترکان تلفن همراه پیامکهایی با محتواهایی همچون "مشترک گرامی شما برنده جایزه نقدی شدهاید" دریافت کردهاند که هیچگونه ارتباطی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه آن ندارد.
فرنقی زاد هشدار داد: مشترکان نباید تحت تأثیر چنین پیامکهایی شماره حساب یا رمز کارتهای اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار دهند و افرادی که از آنها کلاهبرداری شده است، میتوانند ار طریق پلیس فتا شکایت خود را پیگیری کنند.
منبع: ایران جیب
مطالب مشابه
- احتکار به کمبود روغن در بازار دامن زد| سازمان تعزیرات ورود کند
- انتقال میوه شب عید به استانها آغاز شد| عرضه ۲۵ هزار تن مرغ دولتی تا پایان رمضان
- واعظی به بیتدبیری دولت در مدیریت ارز اعتراف کرده است/ دستکاری ارز تولید را زمین زد
- محدودیتی در تامین کالاهای پرمصرف خانوار وجود ندارد
- استدلال وزارت صنعت برای کمبود روغن در بازار
- پدر، روند دادوستد مصنوعات طلا را نسبتا صعودی کرد
- گرانی میوه در آستانه شب عید؛ وعدهها عملی میشود؟/ وقتی ناظران خود را به خواب زدهاند!
- تداوم کمبود روغن زیرسایه بی توجهی وزارت صمت به تنظیم بازار
- فروش اجباری کالا توسط شرکتها به همراه کالاهای دیگر به فروشگاه ها| روغن نباتی به همراه تن ماهی
- نظریه «بازار آزاد» متهم ردیف اول گرانیها در کشور/ آیا ایران به سرنوشت تورم ۲۵۰ درصدی شیلی دچار میشود؟
مطالب تصادفی
- تحلیف بازار ارز را راکد کرد
- بانک مرکزی همه جوانب کاهش نرخ سود را ببیند/ عامل تورم نرخ سود بانکی است
- از کشف کالای قاچاق و تاریخ مصرف گذشته تا عدم رعایت قوانین بهداشتی و صنفی+ تصاویر
- دنا معمولی با دناپلاس چه تفاوتی دارد؟
- باید از خوشبینی زودرس در مذاکرات پرهیز کرد/ واقعبینی بهترین سیاست است
- پیشلرزههای جا بهجایی شمارههای موبایل
- نتیجه انتخابات اتحادیه پوشاک، کیف وکفش و لوازم التحریر زیراب
- شوک ارز تکنرخی قیمت دلار را ۲ برابر میکند
- چند میلیارد دلار شکر وارد شد؟
- جزئیات طرح باران اتاق اصناف ایران