آمریکا سهم ایران در باراز نفت اروپا را به خود اختصاص داد

آمریکا سهم ایران در باراز نفت اروپا را به خود اختصاص داد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">محمد جواد ظریف گفته است، در دوران تحریم&zwnj;ها علیه تهران، آمریکا توانست سهم ایران در باراز نفت اروپا را به خود اختصاص دهد، اما ایران مصمم است تا دوباره جایگاه خود را به دست آورد. <br /> <br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد جواد ظریف در مصاحبه‌ای با شبکه "روسیه ۲۴" تصریح کرده است: «الان که ایران به (به بازار نفت) بازگشته است، ما امیدواریم که سایر تولیدکنندگان این موضوع را متوجه شوند و به نظرم روسیه اکنون موقعیتی که ایران پس از رفع تحریم با آن روبروست را درک می کند.»


وزیر امور خارجه ایران در ادامه تصریح کرده است: «امیدوارم همه کشورهای (تولید کننده نفت) اعضای اوپک و غیر اوپک، درک کنند که ما روی این مساله حساب می کنیم.»


سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، پیشتر اعلام کرده بود که قبل از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، اروپا دومین واردکننده عمده نفت ایران بود و تقریباً ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز از این کشور در سال ۲۰۱۱ وارد کرد.


گزارش آژانس بین المللی انرژی نیز نشان می داد که یونان بزرگترین واردکننده اروپایی نفت ایران بود و در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۲۰ هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد می کرد.


به گزارش رادیو فردا، آژانس بین المللی انرژی دی ماه گذشته در گزارشی هشدار داد، بازگشت نفت ایران ممکن است قیمت‌ها را از این هم پایین‌تر بیاورد زیرا جای خالی کاهش تولید نفت آمریکا را در بازار پر خواهد کرد.


از سوی دیگر، رویترز به نقل از مقامات ایران می‌گوید، پالایشگاه‌های اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و یونان مناسب‌ترین‌ترین گزینه‌ها برای خرید نفت از ایران هستند. این کشورها پیش از اعمال تحریم‌ها جزو خریداران نفت از ایران بودند.


منبع: جام نیوز


ارسال دیدگاه