پیام تبریک نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران به مناسبت روز ملی اصناف
اختصاصي/الکاسب حبيب الله

پیام تبریک نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران به مناسبت روز ملی اصناف

<p><span style="font-size: larger;">نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران طی پیامی روز ملی اصناف را به جامعه اصناف و بازاریان مازندران تبریک گفت.<br /> </span></p> <p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><br /> </span></p> <p>&nbsp;</p>

به گزارش خبرنگار مازنداصناف احمدعلی قبادیان، نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران و رئیس اتاق اصناف زیراب، طی پیامی روز ملی اصناف را به جامعه اصناف و بازاریان مازندران تبریک گفت.


در این پیام آمده است:

اول تیرماه روز ملی اصناف است اینجانب بعنوان خادم بازاریان شریف وخانواده بزرگ اصناف شهرستان سوادکوه این روز بزرگ و خجسته را به خانواده بزرگ اصناف کشور بویژه بازاریان شریف و زحمتکش مازندران تبریک می گویم .

بدون شک نقش بی بدیل اصناف کشور  بر کسی پوشیده نیست ،  این تشکل مردمی در همه ادوار بوده و نقش موثر و تاثیرگذاری در کشور داشته و دارد، اصناف بعنوان بزرگترین بخش اقتصادی در کشور فعالیت می کند و با یک برنامه ریزی اصولی و مدون، از پتانسیل عظیم  آن  می توان برای بهبود فضای کسب وکار و اشتغال در کشور استفاده بهینه نمود .

اتاق اصناف شهرها هم برای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی وازجمله  بیکاری اهمیت زیادی برای کشور دارند در این شرایط سخت اقتصادی و بیکاری  می توان از توان این اتاق ها ، راهبردی برای اقتصاد اسلامی تدوین و شرایط را برای شکوفایی اقتصاد و کار در جامعه  تسهیل نمود.

به اعتقاد کارشناسان ، برای تحقق اهداف عالیه کشور، حضور منسجم و قوی اصناف در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور ضرورتی انکار ناپذیر است هرچه از  بازار شهرها حمایت شود به همان اندازه پیشرفت و شکوفایی تولید و صنعت کشور امکان پذیر می شود .

از منظری دیگر برای داشتن اقتصادی سالم و پویا ، باید به بخش صنوف  تولیدی کشور توجه بیشتری شود و برای غلبه بر تحریم های ظالمانه دشمنان و جهت  حمایت بیشتر از تولیدات داخلی ، مسئولین باید علاوه بر تخفیف های مالیاتی ، تسهیلاتی کم بهره به صنوف تولیدی کشور ارائه نمایند، اگر مالیاتی که از اصناف گرفته می شود معقول شود و به بعضی از صنوف تولیدی که مالیات مضاعف می پردازند تخفیفات ویژه داده شود یقینآ این واحدها تشویق و راغب می شوند تولید بیشتری داشته باشند.


اصناف در کشورمان بعنوان یک تشکل مردمی و بخش خصوصی طبق اصل 44 قانون اساسی همیشه مورد توجه دولتمردان بوده و هست اگر  از بازار حمایت لازم شود به اقتصاد و رشد و بالندگی کشور کمک شایانی شده است ، بازار کشور  با تحت پوشش داشتن حدود 8 میلیون زیرمجموعه از جایگاه ویژه ای برخورداراست به زعم بسیاری از کارشناسان ،  اصناف پیشانی اقتصاد کشور است 30 درصد یعنی 23 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش اصناف قراردارند اگر از این شبکه گسترده جمعیتی حمایت شود این قشر عظیم توان شکوفایی اقتصاد کشور را دارند.
برای رفع معضل بیکاری بازار می تواند کمک کار خوبی برای دولت باشد طبق برآورد کارشناسان ، دولت برای ایجاد هر شغلی می بایست حداقل 130 میلیون تومان هزینه کند با این هزینه سنگین جذب خیل عظیم جوانان جویای کار از توان دولت خارج است و فقط با کمک بخش خصوصی ،  دولت می تواند بر معضل بیکاری فائق آید، بازار کشور این توانایی را دارد بسیاری از جوانان جویای کار را مشغول بکار کند در  سال 94 که سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت نامگذاری شده است جا دارد دولتمردان با برنامه ریزی مدون و کارشناسایی شده تعاملات با مسئولین اصناف برای رفع معضل بیکاری را بیشتر از گذشته نمایند.

جمعیت کشورمان جوان است با توجه به ورود فزاینده جوانان جویای کار به بازارکارکه بخش عمده ای از این جوانان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند در صورت حمایت جدی دولت ، بازار این توان را دارد شرایط ورود این جوانان به بازارکار را فراهم نماید . بر اساس آمار موجود در سال 93 اصناف کشور با ایجاد 254 هزار واحد صنفی جدید در کشور حداقل 500هزار  شغل آن هم بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات و مساعدتی از ناحیه دولت ایجاد کرد اگر دولت دراین بخش بازار را حمایت کند یقینا اصناف توان جذب نیروی جویای کار بیشتری را هم خواهد داشت .
در سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت ، علیرغم وجود مشکلات و عدم حمایت کافی ازبازار، اصناف کشور متعهد و ولایت محور  در راستای اطاعت از مقام معظم رهبری (امام خامنه ای)  ، رهنمودهای معظم له را سرلوحه کارو فصل الخطاب فعالیت های جاری قر ارداده و خواهد داد امیدواریم در روز اصناف ، دولت مردان به نقش ویژه  بازار برای رفع مشکلات کشور از جمله بیکاری توجه بیشتری نمایند و با تعامل بیشتر با مسئولین اصناف و ارائه وظایف بازار به اتاق اصناف شهرها، زمینه را برای جبران کمبود تولیدو رفع مشکل بیکاری فراهم سازند .

در پایان یک بار دیگر روز اصناف را به بازاریان شریف مازندران  تبریک عرض نموده و امیدوارم با همکاری و تعامل بیشتر مسئولین شهرستان سوادکوه  با اتاق اصناف  گامهای اساسی و مثمرثمری برای رفع مشکلات بازاریان عزیز این شهرستان نیز برداشته شود.


با تقدیم احترام

احمدعلی قبادیان

رئیس اتاق اصناف زیراب سوادکوه
                                                               


ارسال دیدگاه