ثبات قیمت اوراق تسهیلات مسکن در کانال 75 هزار تومانی

ثبات قیمت اوراق تسهیلات مسکن در کانال 75 هزار تومانی

<p><span style="font-family: Tahoma;">قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته معاملاتی گذشته با ثبات نسبی روبه&zwnj;رو بود که نشان دهنده تداوم رونق در بازار مسکن علی&zwnj;رغم رکود و نزول در ...</span></p>

به گزارش مازنداصناف  قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته معاملاتی گذشته با ثبات نسبی روبه‌رو بود که نشان دهنده تداوم رونق در بازار مسکن علی‌رغم رکود و نزول در بازارهای موازی است.



به گزارش تسنیم، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با نماد «تسه»  برای عرضه در فرابورس ایران، طی هفته معاملاتی گذشته از ثبات قیمت برخوردار بود و خریداران این برگه‌های بهادار، با قیمت نسبتا ثابت 73 تا 75 هزار تومانی مواجه بودند.



بر اساس این گزارش با ارائه محصولات پولی جدید بانک مسکن در هفته گذشته، رونق مجدد به بازار مسکن برگشته و آغاز به کار صندوق پس‌‌انداز مسکن یکم این بانک، توانست جان تازه‌ای به این بازار ببخشد. به گونه‌ای که نمودار معاملات بازار مسکن، سیر صعودی داشت؛ این در حالی است که سایر بازارهای موازی مانند فلزات گرانبها (طلا) و ارز (دلار) سیر نزولی به خود دیده بود که آینده مناسب سرمایه‌گذاری در بانک مسکن را نشان می‌دهد.


گفتنی است گران‌ترین برگه اوراق مربوط به تسه با تاریخ انتشار اردیبهشت امسال بود که به قیمت 75 هزار و 900 تومان به فروش رسید و ارزان‌ترین برگه نیز اوراق تسهیلات مسکن با تاریخ انتشار بهمن ماه سال 91 با قیمت 71 هزار و 200 تومان است که تاریخ انقضای آن مرداد امسال خواهد بود.به گفته مدیران شرکت فرابورس ایران، تاریخ انقضای هر برگه اوراق تسهیلات به مدت دو سال و نیم از تاریخ انتشار بوده که یک ماه نیز فرصت تشکیل پرونده به علاوه آن 30 ماه در نظر گرفته شده است.

 

 

 

منبع: ایران جیب



ارسال دیدگاه