آغاز فروش ویژه مواد غذایی برای ماه رمضان

آغاز فروش ویژه مواد غذایی برای ماه رمضان

<p><span style="font-family: Tahoma;">رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از آغاز طرح فروش فوق&zwnj;العاده ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح تا 26 تیرماه (شب عید فطر) ادامه خواهد داشت و مواد غذایی عرضه شده در این طرح از تخفیف حداکثر 12 درصدی برخوردارند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف، محمد آقاطاهر اظهار کرد: طرح فروش فوق‌العاده ماه مبارک رمضان در صنف ما از روز بیستم خردادماه آغاز شده و کالاهای قیمت‌دار از تخفیف حداکثر 12 درصدی و کالاهای فله‌ای بدون قیمت از تخفیف حداکثر 20 درصدی برخوردارند.



وی افزود: ‌به دلیل برگزاری نمایشگاه موادغذایی در مصلی، استقبال کمی از این طرح از طرف واحدهای صنفی ما صورت گرفته است. در حالیکه این نمایشگاه بدون هماهنگی اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و واحد قیمت گذاری اتحادیه ها برگزار شده است.



ْآقاطاهر بیان کرد: علاوه بر این، مراکز دیگر مثل شهرداری ها در پارک ها اقدام به برگزاری این گونه نمایشگاه ها می‌کنند و همین مباحث باعث شده که واحدهای صنفی برای شرکت در این طرح علاقه چندانی نشان ندهند.



رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی یادآور شد: زمانی که بنکداران، کالایی را از کارخانه خریداری می‌کنند با سود سه درصدی به مغازه‌داران عرضه می‌فروشند و مغازه‌داران نیز با سود 10 تا 15 درصدی آن کالا را در بازار مصرف عرضه می‌کنند که در این طرح سود 10 تا 15 درصدی مغازه دار محاسبه نمی شود.



وی اظهار کرد: اقلام پرمصرف مثل برنج، روغن، حبوبات، قند و شکر، لبنیات و دیگر مواد غذایی پرمصرف به قیمت عمده در اختیار مردم قرار می‌گیرد. البته اقلام دیگر مثل تنقلات، کنسروجات یا آبمیوه‌ها در لیست اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان قرار ندارند و طبیعی است که فروش آنها به صورت عمده‌ای و به مغازه‌داران صورت می گیرد.



آقاطاهر گفت: بنرها امروز آماده شده و برای نصب بر سر در مغازه‌ها در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌گیرد.



 طبق اعلام اتاق اصناف کشور امسال نمایشگاه طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود و به جای آن فروش فوق‌العاده اقلام پرمصرف و کالاهای اساسی در واحد‌های صنفی مربوطه در نظر گرفته شده است، چراکه به گفته فاضلی، رییس اتاق اصناف از نمایشگاه های طرح ضیافت ماه مبارک رمضان سال گذشته استقبال چندانی نشد و همچنین در بحث کالاهای اساسی با کمترین مشکل مواجه هستیم؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه ضیافت در دستور کار قرار نگرفته است.



همچنین طبق اعلام اتحادیه لبنیات‌فروشان در فروش فوق العاده‌ای که ویژه ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد،پرمصرف ترین اقلام شامل پنیر، شیر و خرما با تخفیف پنج تا 15 درصدی در واحدهای صنفی عرضه می‌شوند.


 

 

منبع: صبحانه


ارسال دیدگاه